Slaapwandelaar

Vraagteken_2

.

.

.

.

.

.

In de nacht
wacht de slaap
wandelaar
zijn slakke-
gangetje af

zonderling
op zoek
naar
geestig
onoverzichtelijk
zien

blikt in de diepte
het alles ontziende oog
van het heel al

heel Alleen

.

.

.

.

.

.

fractaltekening (Apophysis), kareldg

Categorieën: Mijn gedichten | 9 reacties

Berichtnavigatie

9 gedachten over “Slaapwandelaar

  1. Dag lieve Mies,
    of eigenlijk is het al een beetje laat. Ik lees dat je opziet tegen het gaan slapen … of misschien slaap je wel helemaal niet … Ik hoop dat je ergens nog een stukje van je bed ziet, al is het maar een paar uurtjes en al is het maar in de vroege ochtend als het alweer licht is. Ik sliep dan altijd het beste, dan was de angst minder en viel ik eindelijk in slaap. Ik wens je een goede nacht toe en droom zacht.
    liefs,
    Alice

    Like

  2. @ Tjxc3xa9 Alice, ik ben geraakt door je conclusie. Er zit zoveel waarheid in. Ik durf (nog) niet te schrijven hoe de nachten voor mij zijn. Net zoals ik het te schokkend voor de lezers vind om te schrijven, over hoe mijn moeder echt was.

    Dank je lieve Alice, ik ben nog helemaal aan het trillen (misschien ook omdat het nog vroeg in de ochtend is 😉

    p.s. Als kind was ik ook een ‘slaapwandelaar’.

    Like

  3. Misschien is het wel goed om het allemaal eens van je af te gaan schrijven?

    Like

  4. Lieve Mies, van mij mag je schrijven hoor 🙂 … enneh … ik was vroeger ook een slaapwandelaar … en soms een dagwandelaar. Een goedemorgen van mijn kant :))
    liefs

    Like

  5. Wow! Wat een mooie combi van tekst en beeld!

    Like

  6. Ook ik ben af en toe misselijk als ik alles opschrijf en toch helpt het mies, weet nog niet precies hoe of wat, maar het helpt…
    Uit het maar, gooi de gifbeker leeg, wat je wegschrijft hoef je ook niet meer zo vast te houden, zo voelt het, het staat op schrift en mag voor een groot deel je hoofd uit…

    We slepen je er wel doorheen…
    kusssssss

    Like

  7. Mooi hoor ! 🙂

    Bedankt voor de lieve reactie ❤
    🙂

    Fijn weekend ! 🙂

    Like

  8. karin

    lieve mies
    ik vind te tekening heel mooi
    maar weet dat de betekenis verdrietig is
    het slapen zo moeizaam
    ik hoop dat je toch nog een beetje kunt bijtanken
    dat gun ik je zo
    liefs van mij karin

    Like

  9. @ Lieve Karin, dank voor al je lieve reaktie’s,
    ‘k wil wel bijtanken maar kan het tankstation niet vinden, we zoeken verder en komen er wel, hxc3xa8?

    Veel sterkte voor jou toegewenst,
    van Mies..

    Like

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.