Altijd weer diezelfde les

InDeepFlairAKA.jpg

.

Zojuist heb ik Mieke Boots (therapeut) gebeld om te informeren wanneer ik terecht kan.
Ze had in juli gesuggereerd dat het oktober of november zou worden, doch helaas, nu wordt het ergens in 2017, iets in het voorjaar.
Daar doen we het dan maar weer mee.
Maar wat een ‘onverbeterlijke optimist’ ben ik toch, altijd als er iets op de lange baan wordt geschoven,
denk ik als automatisch, ‘ms ben ik voor die tijd al beter’.
Dat dacht ik al in 2000, en ‘tig’ keren daarna ook, na steeds weer ‘uitstel, of afstel’.

Mentaal vecht ik me op het moment ‘een rotje’. Altijd komt diezelfde les weer voorbij:
het dienen van anderen.
Ik leefde altijd alleen voor anderen, voor allen die mij in hun macht genomen hadden/hebben.
Ik wist niet beter, was helemaal afgesloten van mijn eigen ziel, verlangen, en hart.
Dit is zo’n enorm harde les, die steeds weer opnieuw voorbij komt, ik zit nog altijd vast in, en aan dat systeem.
Kan ik anderen niet (be)dienen……., ben ik een hoop ellende, en een bonk (bonk, bonk, letterlijk in m’n lijf te voelen pijn) verdriet
.

Schuld en verdriet
het vecht om voorrang
letterlijke kramp en pijn
het stapelt zich op.
Vroeger lachte ik alles weg
was alles zgn een goeie mop.
Nu kost het me mijn kop.
Ben ik de kop van jut
altijd tot naar ‘nog meer geven’ opgejut
.

Hoe kom ik hier ooit vanaf?
Nu hoor ik terug een van de bedreigingen die via mijn moeders mond tig maal ‘over me heen’ kwamen:
Je graaft je eigen graf (als je zo doorgaat)
!!!

Ik wil helemaal niet meer doorgaan
kom steeds terug bij af.
Maar 1 ding is zeker,
ik ben niet laf
.

Gek genoeg ben ik daar nu eens niet van beschuldigd.
Dat geeft mij nu te denken.

[:-P]
btw
:
De enige die ik wil dienen is God
maar op een of andere manier
“vang ik altijd bot”
.
Is dit, omdat anderen vanaf ‘den beginne’
mijn leven hebben verrot
?
“So what”
ben ik geneigd te zeggen
doch dit bedoel ik niet op een negatieve manier
.
Ik weet gewoon niet
waar te beginnen
met (dit) ‘leven’ hier
.

Categorieën: Apopohysis Fractal Art, eigen dicht - en kunstwerk, Eigen kunst (divers), Herbeleving en inzichten van ptss, Mijn gedichten, PTSD, ptss gerelateerd, Uit mijn dagboek | Tags: , , , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

