Het is funest

Altijd tegen je eigen gevoel in moeten gaan
is funest.
Het heeft mijn leven totaal
verpest.
Sterker nog:
Ik bestond als
de aan hen toegevoegde waarden.
Op die manier
moest ik aarden.
Doch
in werkelijkheid was ik niets
werd ik opgesoupeerd
kon ik ophoepelen
als ik niet
in hun kraam te pas kwam
als ik al helemaal leeggezogen was
door een concurrent in de strijd
om het meeste van mij
te kunnen misbruiken.

.

Het mezelf niet meer als dienstmeid op te kunnen, of hoeven stellen
voelt alsof de bodem onder je hele
hebben en houen
weg is geslagen.
Afkicken van hun onuitgesproken commando’s
het voelt intens leeg en waardeloos.
Als ‘nergens meer goed genoeg voor te zijn’
als staande voor de afgrond van een eindeloze woestijn.
.

En ‘ja’ het doet meer dan pijn
een niet te omvatten, in te schatten eenzaamheid.
.
Verlorenheid, verslagen
en er volgen vele plagen
die je hebt te dragen
totdat al het gedane leed is doorvorst
het lijkt alsof je ziel vergaan is
van honger en dorst.
Om dan tenslotte te kunnen beseffen
dat je aan geen van die vampieren meer
verantwoording voor alles hoeft af te leggen
dan enkel aan God.
Hem behoor ik toe.
.
Ik hoef niemand meer te (be-) dienen
dan God alleen.
Ik ben niet meer te leen
als een beduimeld boek
van hand tot hand.
.
Van ganser harte hoop ik
ooit in de Vrijheid te zijn geland.
.

VrijheidBlog6984.jpg

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss, Macro foto, Mijn gedichten, PTSD, ptss gerelateerd, Uit mijn dagboek | Tags: , , , , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

