Het afgedwongen leven

Er is mij stilzwijgend zoveel afgedwongen.
Altijd andermans belang
op ’t oog
en in mijn hart.
.
Alles draaide om het belang
voordeel, tevreden stellen, blij maken, aangenaam verpozen
en verrassen, plus vermaak van de ander.
.
Waar was mijn eigen stem?
Ergens bedolven onder alle stempels van hen
nauwelijks meer bereikbaar voor mezelf.
.
Ik was hen,
van hen
leefde via hen.
Door hen te bedienen
er voor hen te zijn
helemaal met huid en haar
met heel mijn ‘durven verschijnen’.
.
Er zijn, alleen
via de eerst verdiende goedkeuring van hen
en toch, die goedkeuring bleef uit.
.
En nu moet het uit zijn met hun pret
om mij op te peuzelen
te verslinden.
.
Ik was als hun hapklare brokken.
De brokkenpiloot.
Hun idioot
die hun onheil nooit zag
noch daarvan wilde weten.
.
Nu vecht ik mij
als een wilde een weg terug
uit hun heerschappij.
Een ellenlange
met pijn beladen weg.
.
Voor hen wrong ik mij
in de vele,
door hen afgedwongen bochten.
En nog lieten zij mij voelen
dat ze mij niet mochten.
.
En nu terug naar af
met in mijn onderbewustzijn
nog steeds hun,
in mij opgeslagen straf
in alle mogelijke varianten.
.
Welke kant nu op te gaan
zodat zij hun slag
niet meer kunnen slaan?
Afzweren mijn onderdanig zijn aan hen
waarvan ik nog steeds niet
de hele waarheid ken.
.
Was getekend:
‘hun onnozele hen’.
.
Blog.jpg

Categorieën: Apopohysis Fractal Art, eigen dicht - en kunstwerk, Eigen kunst (divers), Herbeleving en inzichten van ptss, Mijn gedichten, PTSD, ptss gerelateerd, Uit mijn dagboek | Tags: , , , , , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

