Waar ik niet van hou

Ik hou er niet van
hoe mensen mij bespelen
een spelletje met mij(n) gevoelens spelen.
Mij, letterlijk en figuurlijk
zoet houden.
Zand in de ogen strooien
om hun ware gezicht,
opzet en gedachten
daarachter
niet te hoeven
laten zien.
.
Die “lui” hou ik voor gezien
ook “die trien”van een dochter van me
waarbij ik mij onwillekeurig kwetsbaar opstel
omdat ik alleen
haar welzijn voor ogen heb
Zodoende kom ik altijd
bedrogen
uit.
.
En dan kunnen ze nóg zo aardig doen
als ze hun ware aard niet tonen
houd ik het
voor gezien.
.
Blog.jpg

Ik hou niet van achterbaks
van huichelarij
van doen alsof
en ‘voor de gek houderij’.
.
Doch juist deze leugenaars
en bedriegers
voel ik nu pal voor mij
en ze staan
in een ellenlange rij
.
Laten ze mij ooit nog vrij?
.

Categorieën: Apopohysis Fractal Art, eigen dicht - en kunstwerk, Herbeleving en inzichten van ptss, Mijn gedichten, PTSD, ptss gerelateerd, Trigger | Tags: , , , , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

