Afgesnauwd

Wat ik mij nu pas realiseer:
ik werd afgesnauwd
een vat boordevol
verwijten had m’n moeder
altijd paraat
achter de hand
en
achter haar ellebogen
overal had ze haar vreselijke termen
staan
.

uiteraard
onzichtbaar voor mij
maar altijd haar doel
treffend
.

haar mikpunt
om mij de spoken op het lijf te jagen
faalde nooit
Ik werd er zo mee overvoerd
overrompeld
dat ik ‘haar uitwerpselen’
niet meer op een rij kreeg
.

Meer dan perplex
veel meer dan verdrietig
doch nooit een woord mogen zeggen
:
“jij houd je kaken stijf op elkaar
wee, als jij je mond open durft te doen
dan zal ik je eens wat anders vertellen
ik heb jouw weerwoord niet nodig
ik weet zelf wel waar dat op slaat
knoop dit maar heel goed in je oren!
jij snertgriet”,
bla, bla, bla!
.

Dan had ik bv een klusje voor haar gedaan
en was het niet goed genoeg
werd ze zo kwaad
en snauwt, dat het anders had gemoeten
Antwoordde ik met: “oh, dat wist ik niet”
was haar reactie
:

“Dan weet je het nou”
!!!

Altijd werd ik in het nauw gedreven
opgedreven
geminacht
weggevaagd
onder het tapijt geveegd
.

Ze kreeg het klaar
om
als ik ergens rustig mee bezig was
het onder mijn handen vandaan
weg te trekken
alsof het uit de lucht kwam vallen
kwaad bewerend
:
“geef hier, als ik jou zo zie klungelen
man, ik kan dit niet meer aanzien
ik krijg het op m’n zenuwen
als ik zie hoe jij bezig bent”
!!!
en huppekee, trekt zij het uit mijn handen
onder mijn handen vandaan
nam zij mij weer eens onderhanden
daar had zij een handje van
.

Iedereen naar haar hand zetten
was ook een grote hobby van haar
Daar had ze ook een handje van
.

Klap eens in je handje
blij, blij, blij
op het boze bolletje
allebei.

Zo ging mijn jeugd
aan mijn neus voorbij
.

 

 

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss, PTSD, ptss gerelateerd, Uit mijn dagboek | Tags: , , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

