En daar gaan we weer

Zaterdag 13 februari:
.
En daar gaan we weer, de volgende emotionele 8baan.
Gewoon één zin die terugkwam, en ik werd nog onrustiger dan dat ik al was.
Dus weer de hele middag ‘op de vlucht’;
gewoon de fiets gepakt en naar de stad gefietst, alleen maar rond gelummeld,
haha nog net niet rond ‘gehangen’.

JE MAG BLIJ ZIJN DAT JE EEN DAK BOVEN JE HOOFD HEBT!
(en het zweet breekt me opnieuw uit nu, heb het bloedje heet, aaii bloedlink deze zin).
Op weg naar huis bleef ik die woorden maar horen.

Had vanmorgen de bewuste ‘kreet’ al opgeschreven, en ben gaan schrijven:
Voor mij was mijn moeder: mijn God
“””””””””””””””””””mijn vader “”””””””””””””
“””””””””””””””””””mijn broertje””””””””””””””
“””””””””””””””””””mijn zus “”””””””””””””

Allen waren zij mijn God, ik had ze bovenal lief!
Doch ze hadden mij van God gestolen
gehersenspoeld met dat gegeven
mij afhankelijk gemaakt van hen.
Zij, mijn God
(Zij) die mij gaven een eeuwig en rijk leven
in hun rijk van armoe troef
was ik hun troefkaart
om mee te schermen
.
Nooit ben ik beschermd
altijd voor de leeuwen gegooid
in hun kuil,
hun executieterrein
alleen daar werd ik geduld
in duisternis gehuld.

Voor velen ws onbegrijpelijk dat mijn ouders mij gedrild en bedreigd hebben met hun straffende God, die alles ziet.
En dit soort van hersenspoeling nu uit de tijd is.
Ik had nogal oude ouders, mijn vader was al over de 40 toen ik geboren werd.

Ga naar bed, ben echt uitgeteld, gevloerd, een loer gedraaid.
Om mij gaven ze geen malle moer
pijn te over:
toujour
!

BoogKleinExperimen5..jpg
.

Categorieën: eigen dicht - en kunstwerk, Eigen kunst (divers), Herbeleving en inzichten van ptss, Uit mijn dagboek | Tags: , , , , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

