Mijn herbelevingen en meer

Het overspoelt me, doch ik ben ook een soort van blij met de inzichten,
dit omdat ik hoop, dat als ik ‘tot het gaatje’ (haha) ben gegaan,
mij dit bij mijn ware zelf (zonder PTSS) zal brengen.
Het feit is wel dat ik er onwillekeurig altijd hetzelfde op reageer,
of op dezelfde manier onbewust mee omga.
NL er komt niets uit mijn vingers, zit te lummelen (zou m’n moeder zeggen) ben niet productief, en de tijd verstrijkt zonder dat ik enig besef daaraan heb.
Weer een dag met alleen maar geestelijk hard werken om alles enigszins goed te kunnen parkeren.
.

de tijd verstrijkt
het is alsof het lijkt
dat alle lijken
uit die kast
opnieuw ontwaken
.

uit hun winterslaap
zomer, voorjaar, herfst
kan ook
kan het niet meer bij
benen zijn slap
lach om
iedere grap
die ik toe kan passen
in kan lassen
altijd in de weer
met weer dat camoufleren
.

zal ik het
ooit leren
om te bestaan
zonder dat repeteren
over wat zij beweren
zonder bezeren
zonder sneren
naar mijn hoofd.

Edoch, er is mij een behouden Thuiskomst beloofd.

Dit even spontaan tussendoor. *smile*.
Er is altijd veel meer om te verwerken aan.
een dag zonder, is ‘geen bestaan’
dromen die blijven hangen
zo vaak word ik bevangen
ben ik benauwd
en, altijd
heb ik het koud
.

Er is zo’n oud spelletje,
waarin je een voorwerp moet raden dat de ander in gedachten heeft.
Daarbij krijg je hints, idvv “warm, of koud”.
In zekere zin lijkt het voor mij alsof ik in dat spelletje leef.
Er komt op een dag zo erg veel op mij af, zonder dat ik ernaar zoek.
Loop onbewust altijd op mijn tenen (nog steeds).
Alles om mij heen lijkt dermate geënsceneerd, dat ik precies datgene beleef,
of onder ogen krijg (door mijn strot geduwd kan ook, haha)
die mij doen herinneren.
Je kan ook zeggen: die mij triggeren
.

Het is en blijft spannend, het spant erom, en het is stom (toevallig?)
.

Gisteren weer een droom:
Daarin is K. nog beneden, ik lig al in bed.
Ineens staat er een chique geklede man in de hal, bij de voordeur.
Hij is helemaal in het zwart. Hoe die binnen is gekomen is een raadsel
(maar alez, het is een droom).
Omdat K. iets bij de voordeur had gehoord, gaat hij de hal in, naar die man.
K. denkt, moet ik die man er nu uit gooien,
net zoals ik die J. (mijn vroegere verloofde die mij terug wilde ‘kapen’)
uit ons huis heb gebonjourd?
Doch die man duwt K. ruw opzij, loopt zelfverzekerd de trap op,
rechtstreeks naar mijn slaapkamer, onderwijl zegt hij iets als: “Mies is van mij”
!

De volgende dag krijg ik dan langzaam door wie die man is.
Het is mijn vader, die vaak tot in de puntjes verzorgd, met zwart kostuum, naar zijn vergaderingen, of weet ik veel commissies ging.
IIG zat hij in een (door onze huis-kleermaker gemaakt) mooi ‘pak’ vooraan in de kerk (niet mijn pakkie an).
Hij was o.a. ‘ouderling’, dat is een soort van bestuursfunctie in een kerkgemeenschap. Ik weet niet of dit nu nog zo is bij kerkdiensten.
Doet er niet toe.
Maar dan heb ik ook daarbij weer veel om te verwerken; iets waar ik letterlijk suf van word.
Mijn vader heeft mij niet lichamelijk misbruikt, doch geestelijk wel, op een gigantische manier.

Dan overspoelt mij zoveel, want natuurlijk gebeurt er op een dag meer, zoals reeds boven beschreven.
Ha, het is altijd “Mies en scène”.
mbt die droom probeerde ik het inzicht te verwerken middels dit kleine gedichtje:

Ik had een rot vader
hij liet mij bungelen aan een touw
trok dit keihard naar zich toe
en maakte mij tot zijn vrouw
.

C’est tout
en nu ben ik MOE
.
Moe.jpg

Categorieën: Eigen kunst (divers), Herbeleving en inzichten van ptss, Uit mijn dagboek, Uncategorized | Tags: , , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

