Mijn nieuwe Experiment (2)

En dan de volgende nacht zonder:
Het drama herhaalt zich, kom in een vreselijke nachtmerrie terecht.
Ergens in een donker onderaards doolhof, waarin geen weg of steg te vinden is.
Het is erg gevaarlijk want van alle kanten kunnen treinen aankomen.
Alles zwart, geen echt zicht.
Ben met meerderen, iig met K.
We gokken op een of ander duistere soort van looppad dat omhoog lijkt te gaan,
in de hoop om weer op een begane grond te zullen ‘belanden’.
Komen weer in een ander hol terecht, net zoiets, weer stikdonker.
Voelen dat we gevangen zitten, en we worden bestookt met vreselijk onzichtbare wapens. (dat is mijn hevige pijn, die ik door de nachtmerrie heen voel.)
K. zegt in de droom dat we aangevallen worden door de duivel.
Dat die het is die ons gevangen houden wil.
En de ellende overal wordt maar erger.
Ik begin te bidden, vraag God om hulp, in mijn wanhoop.
Dan begin ik hardop het “Onze Vader” te bidden.

Wordt wakker, als K. mijn slaapkamer binnen komt.
Het voelt alsof er een olifant de trap op kwam, en door de kamer dendert.
Ook als K. naast me komt liggen lijkt het allemaal te bewegen en te schudden, alsof er een aardbeving tekeer gaat, in, en buiten mij.
K. vraagt: “wat is er lief meisje?”
En ik zeg iets van ‘de duivel’ (zoals K. mij vanochtend vertelt)
K. heeft toen van 1 uur in de nacht tot 4.30 uur naast me gelegen, doch ik sliep niet, de pijn was -is onverminderd scherp en gemeen.
K. begint te snurken, dus is hij naar zijn eigen bed gegaan.
Een poos later ben ik toch weer ingeslapen.
Ik denk eigenlijk, dat ik niet durfde om weer in te slapen.
De droom die daarna echter begon was moeilijk, maar geen echte nachtmerrie, en eindigde tenslotte nog grappig ook.

En nu ben ik nog steeds bedolven onder een collectie scherpe pijnwerktuigen, terwijl alles in mij enorm op tilt slaat, stormt, en ik probeer om niet te kapseizen.

Verslag van de 2e nacht, maar we gaan door.

 

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss, Uit mijn dagboek | Tags: , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

