Als een ballon aan een draadje

BehindItSun

Als een ballon aan een draadje

Ik wou dat ik was
een ballon aan een draadje
dan zou ik ontsnappen
uit ieder gaatje.

Zelfs het gat
waarin ze me vingen
ik zou dan weer
vol overgave zingen.

Zoals ik meer dan de helft
van mijn leven reeds deed
alle treurnis
die ik dan weer vergeet.

Geen centje pijn meer
om te moeten verstoppen
Geen mensen meer
die niet kunnen verkroppen

Dat ik was
zo geheel anders dan hen
waar ik dan ook echt
verre van ben.

Voor mij uit zie ik vrijheid
en ik ren
waarin ik dan
mijzelf weer herken
fikkel ik zoals voorheen
ontdek mijn ware zelf
welk
door hun toedoen verdween.

En aan de einder
zij het wat duister
meer als een fluister
zie ik het licht
dat altijd al scheen
En eens ga ik daar voor eeuwig heen.

Categorieën: eigen dicht - en kunstwerk | Tags: , , , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

