De ogen uit m’n kop

Ik zit hier maar
en huil
huil de ogen uit m’n kop
en besef ineens
dat mijn vader
sloeg
al zijn woede
in mij op

~~~~

Zijn kop van jut
zijn manusje
van alles
zijn prooi en
plichtsgetrouwe
van hem,
waar ik zó van
heb gehouwe

~~~~
Aanzag voor
De Here God

van binnen
sloeg hij
mij
helemaal kapot

~~~~
Vooraan zittend
in de kerk
voornaam in zijn
kerkenwerk
toen,
ik zag zo tegen hem
op
Hoog
het voetstuk
dat nu moet gaan
kapot

~~~~

Zijn wezen
zo door mij geprezen
maar onbewust
altijd
in vrees voor hem
gebleven
trok hij zich niets aan
van mijn lot
trof mij als doel
in elk willekeurig
schot

~~~~

Nu, als schavuit voor
het schavot
gaat het beeld
van hem
totaal kapot
Al zijn woede
op mij verhaald
wordt ineens heel
anders vertaald

~~~~

De deuken in zijn groots
vertoon
verhaalden op mij
zijn verdiende loon
meedogenloos vol van
groots egotripperij
sleurde hij
mij
er met de haren bij

~~~~

Ik was zijn harem
altijd ter beschikking
nu voel ik,
het was
één grote verschrikking

~~~~

Zoals toen,
zijn lach
zó voluit
huil ik nu mijn ogen uit.

~~~~

Tear1

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Categorieën: eigen dicht - en kunstwerk | Tags: , , | Een reactie plaatsen

Berichtnavigatie

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

