One of my tears

Tear

Als ik tranen giet
in  tranen bewogen
diep geroerd
wat komt
naar boven
zal ik m’n tranen
dragen
die met tuiten
alles zien
wat komt
naar buiten.

Tranen
die plengen
en
een nieuw
leven
zullen
brengen.

© Mies.
Tekening gemaakt met Fractal Explorer,

Categorieën: eigen dicht - en kunstwerk | 4 reacties

Berichtnavigatie

4 gedachten over “One of my tears

  1. S

    Vergeet nooit dat de traan een kracht-traan is. Laat de tranen komen, ren er niet voor weg. En samen met het ontvangen van de traan, zal je dan ook de kracht mogen verwelkomen. Ervaar het.. 🙂

    Like

    • Hoi S, Zo leuk weer iets van je te horen, Je hebt het ws liever niet dat ik je echte naam hier gebruik?
      Dank voor je lieve woorden. Ja, ik zie overal het nut van in, vandaar ook dat einde aan het gedicht, over dat nieuw leven.
      Ik heb nog steeds die beveiliging niet geregeld. Ben zo druk met lotgenoten te steunen, en ook met het steeds een soort van weg gaan. Ik fiets veel om afleiding te hebben van de pijn.
      Ik hoop dat het goed met je gaat S.
      Tot ziens, en veel liefs, plus een heel fijne weekend ♥

      Like

  2. S

    Hi :-). Yup dat heb je juist, liever gewoon S hier.
    Geen dank! Dat is mooi dat je het ook zo ziet.
    Mag ik vragen of het weggaan een soort van weglopen, een confrontatie vermijden is? Als je dit liever niet hier bespreekt, begrijp ik het ook hoor.
    Ik maak het goed, geniet nog steeds van het prachtige warme weer!
    Weetje, ik zag net je categorie: oeneke. Ik vond het al zo grappig klinken. Toen klikte ik erop, en kreeg ik een glimlach van oor tot oor, die ik nog steeds heb. Grappige stukjes staan daar op :-)!!!

    Veel liefs en hoop dat je week fijn verloopt.

    Like

  3. Hé wat leuk S je weer te zien 🙂
    Oh, je mag zeker vragen over dat weggaan, lieve S. Het is idd een soort van overleven, een zoeken naar een uitweg voor die vreselijke spanningspijn die zo overheerst dag en nacht.

    Buiten voel ik mij sowieso vrijer, meer opgelucht op een bepaalde manier; hoewel ik daar ook mijn voorzorgsmaatregelen moet ‘meenemen’, omdat de pijn in mijn mond blijft. Dus heb je kans dat je me tegen komt op de fiets met een grote wortel in mijn mond.
    Haha, mijn richtingaanwijzer : “immer gerade aus” !

    Ja, altijd wat in mijn mond, zodat het de spanning daar wat op kan vangen.
    Dat topic van ‘oeneke’ was ik helemaal vergeten.
    Heb inmiddels zoveel flaters ‘geslagen’, doch niet genoteerd, helaas.
    Doe nogal eens té spontaan, en impulsief.

    Ik hoop dat jouw week ook goed zal zijn, en misschien tot ziens!
    met veel liefs vanaf hier 😉

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

