Wat moet ik doen, zodat ik mag bestaan!

  DarkCave-blog

Wat moet ik doen dat ik mag bestaan, dat mijn vader mij ziet staan, dat mijn moeder ophoudt met schreeuwen, dat m’n grote zus niet alles van me inpikt, en zo jaloers naar mij kijkt, dat mijn broertje niet zit te klieren, en ruzie zit te zoeken?
Dat de pijnlijke stilte doorbroken zal worden, ze mij niet ‘ver’-wensen?

En nu, wat moet ik doen, wat doe ik verkeerd, omdat de pijn zo over mij blijft heersen, altijd meer en meer?
God, wat moet ik doen zodat ik genees? Zodat U mij zal genezen, ik ben blijkbaar niet te genezen, en maak het zelf steeds erger; precies zoals mijn moeder beweerde.
Eigen schuld, had je maar niet dit, had je maar niet zo, nu zie je wat ervan komt. Wie zich brandt moet op de blaren zitten.
Burning mouth syndroom.
Een foute droom, een nachtmerrie is mijn leven geworden, al jaren lang.
Geen uitkomen meer aan; wat, oh wxc3 t heb ik verkeerd gedaan???

Wat moet ik doen, dat ik mag bestaan!?

Dat ik mijn blijheid mag tonen, en mijn tevredenheid.
Dat ik mij mag ontplooien, mijn talenten-rijk.
Dat ik mag blijven zingen en mijzelf uiten, mag huppelen en dansen van vrolijkheid.

Ik loop niet rond als een boerin met kiespijn, zoals hun verwijt.
Edoch, nu toch.
Kiespijn ten top,
het heerst over mijn hele kop.
Over mijn hele ‘hebbe en houwe’, omdat ik zo graag van mijn moeder wilde houden, van mijn vader, broer en zus.

Een ‘judaskus’, kon ik verwachten
zovele dagen zovele nachten,
smachten van verdriet.
Verdringen, dan zie je het niet.
Niet zijn, heel klein maken die pijn,
om net te doen
alsof alles is fijn.

Mooi en ideaal
gaan ze met me aan de haal
hun demonen
zie ze komen
zie ze nooit meer gaan.

En wat zijn ze voldaan
over de angst die ze me aan kunnen praten
wat ze dus niet kunnen laten
steeds een schep er bovenop
pijnlijk bovenop mijn kop
in mijn hoofd met hun scherpe klauwen.

Doe maar net alsof je het niet merkt
niets voelt
niets aan de hand.

Snaveltjes toe
in dromenland.

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 3 reacties

Berichtnavigatie

3 gedachten over “Wat moet ik doen, zodat ik mag bestaan!

  1. Mooi en goed geschreven..al doet het mij pijn te lezen dat jij met zoveel pijn rondloopt. 😦

    Ik hoop zo dat 2011 voor jou eens een fijner jaar mag worden. Waarin je alle demonen een flinke rotschop mag geven….zodat ze voor eens en voor altijd wegblijven.
    Je verdiend het!!!

    Een heel gelukkig 2011 lieve Mies!
    Knuff x

    Like

  2. loatgoan

    Lieve mies
    zijn wie je bent een mens van vlees en bloed een mens met een eigen mening een mens met gevoel
    een warm en liefdevol persoon die een einde wil aan al deze vragen en dit eindeloze gewoel.
    jij bent niet de schuldige zij hebben jou pijn gedaan , zij hebben jou afgenomen een menswaardig bestaan.
    een bestaan dat jij stukje bij beetje aan het opbouwen bent waar ik veel respect voor heb door te zijn wie je bent
    met liefde respect warmte en openheid voor een ander zo ongekend nooit een bitter woord altijd vol begrip naar anderen toe
    en toch ben je van binnen zo verschrikkelijk van al dat vechten en dat strijden van al dat kwaad zo moe
    het vertrouwen wat je steeds op de been houd zo sterk zo vol overrededingskracht een goed geloof
    iets wat jou een veilige hand reikt nee wat nimmer dooft lieve mies ik weet zeker eens zal die dag komen dan zul jij stralen
    eens zal die dag komen lieve mies dan schijnen voor jou al die mooie zonnenstralen
    als die zo mooi gekleurde vlinder hoog zijn vleugels uitslaat in de lucht zo zal jij stralen herboren alles opnieuw ontdekken
    als in vogelvlucht dat gun ik jou van harte

    liefs van mij karin

    Like

  3. Hey meis…

    Kom je even een mooie week wensen.
    Hoop dat het je goed gaat, zo aan het begin van een nieuw jaar en dat je het komend jaar mag bruisen van de energie, zxc3xb3nder pijn!

    Liefsss

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

