Afhankelijk gemaakt

Inzicht, plus gedicht hierover.

Ik ben afhankelijk gemaakt van het krijgen (kunnen verdienen en voelen) van erkenning van mensen die mij haten, die jaloers op mij zijn, als hun slachtoffer voor altijd
daaraan verbonden.Om (nu) te kunnen overleven
moet ik dus kunnen voelen
dat anderen mij haten
dat is toch belachelijk!?

Toch ben ik daartoe afgericht
gezwicht
vanuit grote nood
zonder poot
om op te (mogen) staan,
ben ik
"voor de bijl gegaan"!

Goudkransvoorblog_2
*
Het onbewuste kind:

waarom moet ik mij altijd bewijzen
bewijzen dat ik besta
dat ik er ben
en leef tussen hendat ik gevoel heb
en alles kan horen
alles, dubbel en dwars
kan voelen, alles wat er is
en was

als was in hun handen
werd ik gevormd
doch niet gezien
over het hoofd gekeken
expres
niet eens voor spek en bonen
:om niet

niets voor te stellen
mag ik mij even voorstellen?
:een heel gevoelig
wezen

ik besta
ik ben
altijd geweest
:te bedeesd

onbewust
deed ik mijn uiterste
best !
steeds beter

:besta
basta
hun bastaard?

te goed
van vertrouwen
te veel van hen ‘gehouwen’
af laten snauwen
me laten benauwen
"now and then"

:ga op de vlucht
en ren !!!

*

Categorieën: Mijn gedichten | 19 reacties

Berichtnavigatie

19 gedachten over “Afhankelijk gemaakt

  1. Anoniem

    Ja ik ben kapster van beroep!!
    Als het goed is krijg ik ze morgen binnen 😉

    en de prijs is ook nog vriendelijk!

    Liefs

    Like

  2. Anja

    Ha die Mies,

    Ik vind dit een geweldige foto.
    Je lijkt hier te genieten, no matter what.
    Mooi gedicht.
    Je schrijft mijn gedachtes.

    Liefs
    Anja

    Like

  3. Ook al is de inhoud dan niet zo vrolijk, ik vind je gedicht geweldig..en de foto zeker zo leuk!
    Je staat er stralend op!!!

    Wens je een fijne donderdag!

    Liefs
    x

    Like

  4. ben jij dat op de foto?
    wat een geweldige foto!
    en een prachtig gedicht, al gaat het over een k.t iets
    wens je veel sterkte

    liefs lonnetje

    Like

  5. miriam

    Unter dem Schatten deiner Flxfcgel

    In der Welt voll Angst und Schmerzen,
    voller Kampf und Streit,
    hat der Herr fxfcr all die Seinen
    Schutz und Wehr bereit.
    Eine wunderbare Festung
    zeigt dir Gottes Wort:
    Sieh, der Schatten seiner Flxfcgel
    ist dein Bergungsort.

    Bist du einsam, bist du traurig,
    zagst du, mxfcdes Herz,
    so verschliess nicht in dich selber
    deinen bittren Schmerz.
    Flieh zum Herrn, wie Kinder fliehen
    heim ins Elternhaus,
    und im Schatten seiner Flxfcgel
    weine still dich aus.

    Herr, im Schatten deiner Flxfcgel
    lass mich Tag und Nacht
    glxfccklich und verborgen bleiben,
    bis mein Lauf vollbracht,
    bis vom Glauben in das Schauen
    du mich fxfchrest ein,
    aus dem Schatten deiner Flxfcgel
    in des Himmels Schein!

    Like

  6. neesa

    Een dikke welgeende knuffel ,…..

    Ga maar door met de zoektocht naar jezelf dwars door het doolhof wat
    een onschuldige jeugd had moeten zijn…
    Uiteindelijk vind je jezelf en zie je dat je zoveel meer waard bent
    dat zij je hebben laten geloven…

    Kuzzzzzzzzzz

    Like

  7. @ Neesa, en allen, Dank jullie wel voor de erkenning, voor het begrijpen; dat die kleine dingen zo diep, een soort van beslag op je kunnen blijven leggen.
    Ja, ik ga alles onder ogen zien, als automatisch, steeds dieper beseffen en voelen (in die herhaling).
    Ik ‘deed’ dat liever niet, maar het zit er blijkbaar en komt, komt, komt. Die beerput staat open, en wil niet meer dicht.
    Dikke knuffel terug ❤

    Like

  8. afghan

    Heel erg knap om je gevoelens op zo’n wijze in woorden uit te drukken.
    Wederom heb ik in heel veel dingen mijn eigen situatie erkend. Het klinkt heel gek, maar je raakt steeds heel gevoelige snaren bij mij en waarschijnlijk ook bij heel veel andere mensen. Het is alsof we een en hetzelfde pijn hebben geleden.

    Heel veel liefs, sterkte en kracht toegewenst.

    Like

  9. Miriam

    Lieve Mies,
    Je was als koren tussen het onkruid.
    Ze zagen slechts je stengel, maar je vruchten staken ver boven hen uit.

    Ik heb net Karel een mail gestuurd.
    Je hebt het waarschijnlijk erg zwaar op t moment.
    heel veel sterkte en Mies: Je bent en blijft geliefd

    Miriam

    Like

  10. @ Dank je Miriam, het is idd erg zwaar….'(

    Like

  11. Het is zwaar voor je….dat kan ook niet anders met zo’n rugzak.
    Toch heb ik steeds weer bewondering voor de manier waarop je hiermee omgaat..je worstelt je door dit alles heen met een kracht die je waarschijnlijk zelf niet altijd beseft.
    De beloning zal straks groot zijn Mies..wanneer je dit alles op een juiste manier een plek hebt kunnen geven en met fier opgeheven hoofd in het leven staat. Want die tijd die komt er..zeker weten..de zon gaat ook voor jou schijnen.
    En dan kan niets of niemand jou nog klein krijgen.

    Veel sterkte…ook al reageer ik momenteel niet zo veel..ik denk aan je!

    Liefs en knuf
    ML

    Like

  12. Hoi Mies

    Dank je voor je lieve reaktie bij mij.
    Ik kom je gewoon even een fijn weekend wensen…maak er wat moois van he!

    Liefsss
    X

    Like

  13. Lieve Mies.
    Ik weet niet of je mijn logs nog leest, maar ik wilde je laten weten dat ik erachter ben gekomen dat je ‘sophie’ hebt gekend via haar logs.. Dat is mijn vriendin, en dat stukje op haar laatste log, is van mijn log.
    Misschien vind je daar een beetje troost bij, dat je weet dat ‘sophie’ die goede vriendin van ‘de rust’ van mij was die is overleden.
    Veel sterkte met het schrijven van je logs, ze blijven prachtig!

    Veel liefs, Vechtster

    Like

  14. Lieve Mies
    Ik houd het kort
    Ja, het allerlaatste bericht aan ‘sophie’ is van mij.Dat is LV inderdaad, dat ben ik. (:
    Om de pijn in je gezicht enzo beheersbaar te laten, en je eventjes ergens anders aan te laten denken, is deze voor jou:

    Kijk naar links
    Draai je om
    Regendruppels of zonneschijn

    Het maakt niet uit
    Hoe je je voelt vandaag
    Al ben je blij
    Of al voel je pijn

    Sommige mensen leer je nooit kennen
    Anderen staan je dichtbij
    Laat dat er nooit voor zorgen
    Voor die angsten en pijnen weg te rennen
    Laat ze wachten, al staan ze uren in de rij
    Jij bent jij

    Die is voor jou gemaakt Mies.
    Alles komt goed. Dankjewel voor je lieve bericht, daar haal ik veel steun uit.
    Het is inderdaad erg vervelend, en de gevolgen van de ptss bij zo’n incident ken jij net zo goed als ik, de achterdocht en de angst. Maar die blazen we zo weg met de kracht van het goede hart.

    Veel liefs Mies, kus Vechtster

    Like

  15. Luvine

    Hoi Mies,

    Je kent mij niet. Ik wilde je even laten weten, volgens mij is er een misverstand gaande 🙂 Ik ken je via reacties die je achterliet bij Vechtster en Sophie. Ik kreeg het idee dat je bij een reactie op Vechtsters log met de letter LU Luvine bedoelde. Niet LV. Ik ben een derde persoon. Een derde groepsgenootje van de ‘Rust’.
    Ik kon geen emailadres van je vinden vandaar dat ik het met een berichtje doe.
    lieve groetjes, Luvine

    Like

  16. Hoi Mies

    Het wordt gewoon eens tijd dat de zon eens wat langer dan een paar dagen gaat schijnen.
    Van dit weer wordt ik steeds minder vrolijk.. 😦

    Hoop dat je je inmiddels een beetje beter voelt….je vrolijkt me in ieder geval wel altijd op met je leuke reakties bij mij.

    Ik wens je een hele fijne Hemelvaartsdag morgen..even een snipperdagje tussendoor.

    Liefsss
    ML x

    Like

  17. tiny

    hallo lieverd
    ik begrijp zo goed jou pijn,..ik heb ook heel veel ellende beleeft in mijn jeugd en daarna nog,..een flink dominerende zus die als puber al mij de handen openkrabte en mij in mijn volwassen leven steeds opnieuw liet voelen dat ik verkeerd dacht en deed!..ik ben onzeker en niks wil echt goed lukken in mijn leven..veel lichamelijke klachten..nu heb ik gebroken om iets wat niet eens zoveel om het lijf had,..maar het was de spreekwoordelijke druppel….
    ik begrijp jou meid!…vecht voor jezelf,..jij bent zo waardevol..leef jou leven zoals jij wil..die anderen mogen nu toekijken hoe jij groeit!
    succes..dit wens ik ook mij toe!….

    Like

  18. @ Lieve Tiny, Je woorden raken mij diep. Dank je wel. Ik zal iets van me laten ‘horen’, als dat mag?

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

