Foetsie

Vandaag ben ik er op uitgetrokken op de fiets met mijn fototoestel. Ik moest toch nog een keer naar het ziekenhuis om ons ponsplaatje te laten wijzigen (i.v.m. een nieuwe verzekering) . Nou dat was me ‘een ding’ vandaag.
Ik heb enorm genoten.

Ben tussen de paden door gefietst, heb ontzettend veel gefotografeerd, de gekste dingen. Van een oude fiets, tot een eenzame spijker, die uit een prachtig gestructureerd stuk paal stak. Stond die even voor paal.

Ik ben de pijn ontvlucht. Het werd me te erg. De laatste weken weet ik van gekkigheid niet wat ik moet doen, om het te kunnen verdragen. Je ziet me soms door de hal springen, kranten kapot slaan, op de bank ‘timmeren’ met mijn handen (au, au).

Ik moet gewoon inzien, dat het al hun krankzinnigheid (aan pijn) is, die zij in mij hebben gestopt. En ik heb moeite om het vol te houden, zodat de stoppen niet door zullen slaan bij mij, van al die voortdurende overheersende fysieke pijn. Echt overal.
Maar fietsen……oh, wat was het eerst koud!!
Het had vannacht gevroren.

Maar allez jongens, deze dame is niet bang. Ik ben gewoon, letterlijk op pad gegaan. Stond ik daar midden in de velden te fotograferen.
Ja, ook fel rode luizen(sjes). Mij luizen ze er toch niet meer in. Haha, dat is al lang gebeurd. Maar daarom niet getreurd, de paden op, de lanen in.
Werkelijk verbluffende foto’s heb ik genomen.

Ik ben in oude (vol onkruid) begroeide stenen voederbakken ‘gedoken’, want daar groeiden allemaal hele mooie mossen op (en in), ‘wat er nog van het steen over was’. Heb in de brandnetels gezeten, allerhande capriolen uitgehaald, om me maar uit te kunnen leven.

Echt, ik had de dag van mijn leven. Daar onderweg. Oh, altijd maar weg, altijd op de vlucht. Maar ja, eens moet je weer naar huis. Ik had trouwens nog haast niets gegeten, en heb ook al 4 dagen niet gekookt. Wat een soepzootje is het hier. Ik voer gewoon niets meer uit.
Ja, ik leef me ook (met veel pijn en moeite) uit met tekeningen maken met de p.c. Maar de resultaten zijn verbluffend. Ik ben al een paar maal ‘in de prijzen gevallen’, pats boem!

Ja, alleen voor de eer, hoor. Maar het is hartstikke leuk op die site waar ik mijn fractals, e.d. post. Ik heb er ook al fijne mensen leren kennen.
Uit b.v. Nieuw Zeeland, en Engeland.
Nou, ik wil wel naar Engel-Land.

Zo, nu ben ik aanbeland bij het einde van mijn verhaal. Hieronder zet ik een van mijn plaatjes van vandaag neer. Ik kon geen keuze maken, maar vooruit voor de gein, deze paardenbloem.
Want paardenkracht, die heb ik vandaag gekregen. Eerlijk gezegd voel ik me echt een beetje opgefokt, toevallig heb ik ook al een pony, plus een paardenstaart, wat wil je nog meer????
Tot een volgende keer!
Dag bloemen, dag mensen….

Paardebloem1blog

Wat een knaap!
En die zag geen roosje staan maar………een paardenbloem.

Allemaal een prettig weekend gewenst.
p.s. zien jullie ook dat ene zaadje ‘vliegen’ ?
Leuk, hxc3xa8?
xe2x99xa5 Mies.

p.s. Ik moet een correctie maken v.w.b. de naam van deze zaadbol.
Het is niet de Paardenbloem, maar ‘Het Klein Hoefblad’
(Latijnse naam: "Tussilago Farfara")
sorry 😉

^~^

Categorieën: Fotos | 15 reacties

Berichtnavigatie

15 gedachten over “Foetsie

  1. Wow..wat een prachtige collage.
    Dat heb je echt heel mooi gedaan zeg!

    Geniet lekker van het weekend..hopelijk met een voorjaarszonnetje.

    Liefs
    X

    Like

  2. Prachtig!!

    Like

  3. lieve mies
    wat een prachtige collage heb je er van gemaakt
    zijn dit de bloemen uit je eigen tuin
    super gefotografeerd
    en ook dat goud gesponnen mandje met oranje balletje
    vind ik heel erg mooi
    ik ga morgen nog verder lezen op je site
    ik wens je nog een fijn weekend toe
    alle liefs van mij
    ik denk aan jullie
    liefs karin

    Like

  4. neesa

    Heejjjj, volgens mij had je vorig jaar toch ook zoiets moois op de plaat
    gelegd….heerlijk he al die kleurtjes, we gaan weer een mooie tijd tegemoet!!

    Like

  5. bedankt voor je bezoek aan mijn weblog.Leuke voorjaarsfoto`s inderdaad.ik wens je een fijne zondag.

    Like

  6. Fleurig 🙂

    Like

  7. Prachtige verzameling van mooie foto’s…

    Like

  8. willem

    idd een UITERST fraaie foto…

    Like

  9. Mooie foto hoor… en erg vervelend als je steeds pijn hebt…

    Like

  10. Wow…wat een schitterende foto meis!!!

    Geweldig vind ik het, dat je ondanks de pijn toch de fiets op gaat, erop uit.
    Ik wou dat er iets was of iemand die de pijn kon wegnemen.
    Er moet toch wat aan te doen zijn, zowiezo de lichamelijke pijn? Dit is gewoon geen doen…. 😦

    Veel sterkte meis.
    Je bent sterk!!!!

    Liefs en een fijne dag
    x

    Like

  11. hallo Mies
    leuk dat je bij leest en ook nog reageert.
    je bent een christen? dochter sions en morgenster dat zijn woorden die ik herken (glimlach)
    Wat naar dat je pijn hebt.

    Like

  12. miriam

    Lieve Mies,
    Een hele mooie foto! Met welk toestel heb je die gemaakt?
    Verder alleen oud nieuws voor je:
    namelijk dat ik heel veel van je houd. LIEVE SCHAT!!

    HMMMWA*** Miriam

    Like

  13. @ Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties.
    @ Miriam, die foto heb ik met mijn simpele kleine Sony gemaakt.
    Ik maak er ‘bendes’ 😉 (Op goed geluk, en het lukt goed ;D…)

    Like

  14. Mooie foto’s heb je weer 🙂

    Like

  15. lieve mies
    wat een prachtige foto
    en even er helemaal tussenuit even de drukte ontvluchten de natuur in
    kan dan even erg lekker zijn
    je hebt er weer een prachtig plaatje van gemaakt
    ik wens je zo dat je nog meer van deze mooie plaatjes mag maken
    en even de rust van de natuur mag vinden om de drukte te ontvluchten

    ik denk aan je , altijd in mijn hart
    liefs warme knuffel van mij
    karin

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

