Er was een tijd

Er was een tijd
dat ik geen herinneringen had
en dat
Miesfotolach
ik leefde op de bonnefooi.

Ooit
in mijn onderbewustzijn, gestreken in hun plooi
mocht ik mijzelf niet ontplooien
deed ik er alles aan, om hen te ontdooien
moest ik mijn rijkdom, domweg weggooien
strooide ik dit rijkelijk in het rond
daar
waar het geen goede aarde vond.

Daar
waar zich geen vorm van liefde bevond.

Daar
waar zij soms wel aardig deden
doch het beslist niet waren
mocht ik niets voor mijzelf bewaren
bleef ik onopvallend, hun bevallige prooi

wat een kolerezooi

xc2xa9 DochterSions

Categorieën: Mijn gedichten | 5 reacties

Berichtnavigatie

5 gedachten over “Er was een tijd

  1. Anoniem

    Ja ik ben kapster van beroep!!
    Als het goed is krijg ik ze morgen binnen 😉

    en de prijs is ook nog vriendelijk!

    Liefs

    Like

  2. Anja

    Ha die Mies,

    Ik vind dit een geweldige foto.
    Je lijkt hier te genieten, no matter what.
    Mooi gedicht.
    Je schrijft mijn gedachtes.

    Liefs
    Anja

    Like

  3. Ook al is de inhoud dan niet zo vrolijk, ik vind je gedicht geweldig..en de foto zeker zo leuk!
    Je staat er stralend op!!!

    Wens je een fijne donderdag!

    Liefs
    x

    Like

  4. ben jij dat op de foto?
    wat een geweldige foto!
    en een prachtig gedicht, al gaat het over een k.t iets
    wens je veel sterkte

    liefs lonnetje

    Like

  5. miriam

    Unter dem Schatten deiner Flxc3xbcgel

    In der Welt voll Angst und Schmerzen,
    voller Kampf und Streit,
    hat der Herr fxc3xbcr all die Seinen
    Schutz und Wehr bereit.
    Eine wunderbare Festung
    zeigt dir Gottes Wort:
    Sieh, der Schatten seiner Flxc3xbcgel
    ist dein Bergungsort.

    Bist du einsam, bist du traurig,
    zagst du, mxc3xbcdes Herz,
    so verschliess nicht in dich selber
    deinen bittren Schmerz.
    Flieh zum Herrn, wie Kinder fliehen
    heim ins Elternhaus,
    und im Schatten seiner Flxc3xbcgel
    weine still dich aus.

    Herr, im Schatten deiner Flxc3xbcgel
    lass mich Tag und Nacht
    glxc3xbccklich und verborgen bleiben,
    bis mein Lauf vollbracht,
    bis vom Glauben in das Schauen
    du mich fxc3xbchrest ein,
    aus dem Schatten deiner Flxc3xbcgel
    in des Himmels Schein!

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

