Inzicht Acceptatie

*
Ik ben opgevoed
door adderengebroed.

Het is zo zwaar om dit toe te geven
te moeten bekennen
intens verdriet, om te beseffen
dat ze mijn leven hebben verpest.
Toch haat ik hen niet ‘als de pest’.

Het heeft alles zo moeten zijn:
Een kind schoon en rein,
het moest kennis krijgen en leren
wat het is om op aarde te verkeren.

Om in te zien:
dat je niemand in je eentje kan bekeren.

xc2xa9 DochterSions.

Traan

Categorieën: Mijn gedichten | 7 reacties

Berichtnavigatie

7 gedachten over “Inzicht Acceptatie

  1. Heel grappig:)
    En bedankt voor je felicitatie!!!!
    Lief van je,
    groetjes marijke

    Like

  2. Wow…heb jij dat gemaakt?
    Ik vind hem prachtig.
    Wat grappig dat zoiets gebeurd..ik heb het nog nooit gezien maar ga er eens extra opletten in het vervolg. 😉

    Een fijne dag vandaag lieve Mies!

    Liefsss X

    Like

  3. Ja, ik wist het ook wel…maar dacht ik vraag het toch nog maar even voor de zekerheid hihi.

    Prachtig vind ik het!

    Wilde je even een fijne donderdag wensen.
    Liefs
    X

    Like

  4. hoi Mies
    hoe is het met jou?
    THNX voor je lieve berichtje bij mij en sorry dat ik zolang opeens niets meer liet horen, het was gewoon allemaal even op
    maar wat een mooi schilderij!
    wij zingen dat liedje altijd op het werk 😉
    en heb voor mijn schoonzus net een schilderij’tje laten maken met haar kleine op een grote paddenstoel rood met witte ….
    liefs en nogmaals thnxx
    lonnetje

    Like

  5. afghan

    Beste Mies,
    Ik vind dit een prachtig gedicht. De woorden zijn zo scherp als een tweesnijdend zwaard, maar ook heel teer en zacht. Je hebt echt talent.
    Ik erken veel van mijn eigen pijn en daarom heeft het me enorm geraakt.
    Bedankt.

    Like

  6. @ Dank je wel Afghan om je treffende woorden, en vanwege je bevestiging.

    Like

  7. Wat mooi..ben er even stil van.
    Mooi hoe je schrijft: toch haat ik ze niet…..

    Jij komt er wel….wat je als kind hebt gemist komt gewoon wat later…. 😉

    Knuffff

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

