De zon en de sterren

Bloemklaver

Zonnig was mijn leven
want ik was
hun zonnetje in huis.

Voor hen zong ik
de sterren van de hemel
steeds is dit goed gegaan.

Een zonsverduistering kwam
er aan
en nu:
is alles naar de maan.

In een ander leven
hier ver vandaan
kan het alleen maar
‘stukke’ beter gaan.

Afgaande op de Hoop
was dat mijn
levensloop.

Heeft het een loopje met mij genomen?

Och kom
ik loop een blokje om
en bekommer mij niet meer
om al dat zeer
van:
wel eer
lijk
over
levenskunst.

Och gunst
de kunst
van leven
is zweven:
boven
iedere kunst
verheven.

*

 

Categorieën: Mijn gedichten | 5 reacties

Berichtnavigatie

5 gedachten over “De zon en de sterren

  1. miriam

    Ach liefje toch, wat erg.
    Je wordt waarschijnlijk geschud zodat t vuil naar boven komt drijven en eruit geschift kan worden. Maar jij zit er maar mooi mee.
    Kon ik je maar even vasthouden, houvast geven in een wereld waar alles op losse schroeven staat.

    all nations I’ll shake, the heavens, the earth (dit melodietje kwam even in me op).
    Ik hoop dat dit de storm voor de stilte mag blijken voor jou!!

    Ik bid dat God je gauw zal bevrijden en wens jullie beiden kracht en vertrouwen.

    In gedachten bij jullie,
    Miriam

    Like

  2. Kwam toevallig op je logje en wil je even sterkte wensen. De foto hier rechts, van jou als kleintje met een muziekinstrument vind ik prachtig… hopelijk haal je daar kracht uit! Liefs van Martine

    Like

  3. miriam

    Mies, wat maak je toch prachtige gedichten!!
    dwaasheid is wijsheid geworden
    afzien deed inzien
    onmacht wordt kracht

    Je weet zelf niet half hoe geweldig je bent!
    Namelijk geheel en al

    Mies Bis!

    Like

  4. @ Dank, lieve Miriam.
    Ik heb je al eens gezegd, dat in jou ook een dichter zit!

    Ik ben erg blij met je woorden, en vind ze erg leuk bovendien.
    Met de kusjes van Mies Bis, haha!!

    Like

  5. Miriam

    Je bent een lieverd en hebt de komplimenten dubbel en dwars verdiend.

    Op goede vrijdag hebben we een uitvoering van t kerkkoor. Ik wenste dat je erbij kon zijn.
    Delen ervan, zijn op je lijf geschreven.
    (homilius, passionskantate)
    Ik moet vaak aan je denken als we aan t oefenen zijn, en kan me nu herinneren dat Karel niet meer zingen kon van ontroering.
    De waterlanders zitten nu soms ook erg aan de oppervlakte..

    Ik had gister op t werk een lezing over lichaam en geest. Er waren meerdere sprekers , oa een 1 persoon van een pijnkliniek voor somatiserense-psychische patienten.(Atlecht als ik me goed herinner)
    Het ging over hechting en mentaliseren (het lezen van iemands gedachten en gevoelens) en hoe dat vanaf je babyzijn gestoord kan raken.
    Hierdoor werd het evenwicht-scheiding lichaam en geest verstoord.
    Ik heb erna wat woorden met hem gewisseld en jou “casus” geschetst. Hij herkende veel, wat dat betreft ben je een klassisch voorbeeld. Vertelde ook wel dat qua pijnverlichting niet erg veel te halen was, maar door acceptatie toch verbetering van qualiteit van leven mogelijk was. Dus zelfs accepteren dat je bv niet slapen kan.
    Hij was bijna verbaasd dat je inzag dat je lichamelijke klachten psychisch zijn.Dat schijnt voor velen al een heel lang traject te zijn.
    Hij had het over een gereformeerde instelling (geriach?) waar je evt, begeleiding zou kunnen vragen. Dan zou je wel naar iemand moeten vragen die verstand heeft van psychosomatische klachten.
    Maar zo te horen, doe je het al heel goed (met God en Karel.)
    Maar dat wisten we al!

    Nou ja, wat een verhaal alweer.
    Feit blijft dat ik heel trots ben op mijn dappere moeder!!
    MIJN en GODS PAREL!!!

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

