Verstoppertje spelen

*
Verstoppertje spelen, zovele jaren
er waren jaren dat ik er dol op was
verstopte mijzelf in alle hoekjes en gaatjes
achter heg en steg, in de paadjes
van mijn jeugd
doch heb nooit beseft, dat het niet deugd.

Dat heel mijn leven in dat teken is blijven staan
van ineengedoken en verscholen
van geen geluid of kikje geven
van jezelf niet laten zien,
nooit beseffend dat ik geen bestaan verdien.

Zonder te weten voort
durend op mijn hoede.

Altijd bang om te worden ontdekt
steeds zoekende naar een veilige plek.

Levend in een onherbergzaam,
dolend in een eenzaam bestaan
ben ik, zonder te beseffen
constant op de vlucht gegaan.

Een leven lang gespeeld
in een luguber spel.

Een vluchtend wezen
zo te zien, niets om te vrezen
vreselijk wreed om te leven:

In de doolhof van hun geest
ben ik altijd
het haasje geweest.

*

Het_haasje2

*

Categorieën: Mijn gedichten | 4 reacties

Berichtnavigatie

4 gedachten over “Verstoppertje spelen

  1. Jouw woorden geven me weer kippevel..ze zijn soms zo herkenbaar dat het mijn eigen woorden konden zijn.

    Prachtig verwoord in dichtvorm..met een heel toepasselijke afbeelding.

    Hou je taai he…je bent sterk!!!!

    Liefs
    X

    Like

  2. neesa

    Wat ontzettend mooi verwoord Mies….je bent
    een woordenkunstenaartje…

    Ach het is allemaal jammer genoeg zo herkenbaar…

    SPrak gister een vrouw hier in het park, ze stond te
    dollen met haar Labrador..
    EN iets wat ze zei blijft me bij…’sinds ik haar
    heb voel ik me nooit meer alleen en voel ik me altijd
    veilig ‘ , en dat zette me echt aan het denken, zou dat
    soms ook de reden zijn dat ik me er zo goed bij voel ?

    Zo zie je maar, er is een soort basis gebrek geweest
    aan veiligheid en een overkill aan eenzaamheid en daar blijf je soms naar op zoek, dat is ook de reden dat
    ik er zo standvastig in ben…

    Hoop dat jij ook iets vind wat je een veilig gevoel mag geven en dat je ooit de kracht zult vinden om de spoken uit je verleden te verjagen…

    liefssssss

    Like

  3. Mooi geschreven, het raakt..

    liefs

    Like

  4. lieve mies
    heel herkenbaar wat je schrijft
    het is het verdriet wat na al die jaren van verstoppen
    overblijft
    verstoppen om te overleven
    verstoppen hun behagen met angst en beven
    nu volwassen geworden gaat het verstoppen
    door
    de angst de gevoelens van vertoppen
    je kunt het niet langer verkroppen

    het verstoppen niet meer nodig
    voor hen overbodig
    toch kunnen wij het gevoel maar moeilijk los laten
    bang in die vrije wereld te leven
    toch vechten wij ons een weg naar die vrijheid dat is
    het streven

    eens hopende het verstoppen te stoppen de vrijheid
    te mogen zien
    niet meer alleen in dromen
    niet meer alleen misschien

    eens een dag dan staan we er bovenop
    eens komt die dag op die berg helemaal on top

    dat is wat ik je van harte gun
    ik denk aan je

    dat blijf ik doen
    en wens je veel sterkte
    alle liefs van mij karin

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

