Er 'speelt' van alles in mijn hoofd

Gisteren zag ik in dat mijn moeder nog steeds, als zijnde God zit te heersen, en te dreigen in mijn hoofd.

Iets dat allesbepalend blijkt te zijn geworden in mijn onbewuste gedachtegangen; i.d.v.v. onbewuste angsten, welke al sluipend, en geslopen door die gangen, nog steeds hun gang gaan met mij. Onbewust zijn opgeslagen, van jongs af aan; er in zijn gehamerd, met "God en Gebod"!

Een paar uitspraken van "dat (on)mens (dat ze voor die vele momenten was) : "Waag het eens om tegen me in te gaan. Waag ’t eens om ’n weerwoord te hebben. Waag ’t eens om me niet te geloven"!
M.A.W. :"om niet in / aan me te geloven"!
Waag het eens om je mond open te doen, want……………..: dreiging op bedreiging, a.h.w. in de naam van God. Zo kwam het over, en dat was nu juist, exact de bedoeling en hxc3xa9xc3xa9l goed ‘gelukt’!

Ik totaal onder de indruk, totaal ingedrukt.
Alsof het gedrukt staat, gekerfd in mijn hoofd, haar hersenkronkels, er in gebeiteld, er aan vast geklonken, aan haar geloof. Haar beter weten, haar spelen voor duivelse god, haar heerszuchtig eigenbelang:

Mijn denken en voelen……achter het behang.

Sunny2

Stevig geplakt
ingepakt door een ieder

om hun vingers gewonden
voor mijn, door hen verzonnen
zonden.

Mij toebedeeld
als zijnde mijn zelf
verdiende straf
toegerekend
afgerekend
afgeblaft.

Woef, woef, zo kwispelt miesje, hun hondje
ze mag hen dienen
zo blij met hun pot
verteren op / van
mij.

Ik mocht nergens (bewust) van genieten
straf van te voren, straf achteraf
leerde hun straf lief te hebben
verstopte de pijn die dat gaf.

Heb aan hen alles gegeven
en ben nxc3xb3g niet van ze af
hun laffe streken deden
me doen verbleken.

Maar ’t was geen kik die ik gaf
‘k had ze n.l. al bij voorbaat vergeven
daar ik zoveel om ze gaf.

Verdriet puur om
het inzicht
kom
naar buiten!

Vroeger liet ik tranen, niet te stuiten
geeft niet, ook al mocht ‘k ze toen niet uiten
was er niets te zien van buiten
zou ‘k hen zijn tot een grote last
werd ‘k betiteld als een verwaande kwast.

Ik heb ’t altijd gevoeld
en onbewust
hun geweten gesust.

Su, su, nu kreit niet meer
kindeke leidend
in de kou.

De troost zal echt zijn
echt worden
na’ te voelen
aan-wezig
in wezen
diep
voor altijd.

Kom troost
Trooster ik wil
alles voelen, alles doorworstelen
alles doorstaan
wetende dat
U mij bent,
voorgegaan!

xc2xa9
dochtersions

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 5 reacties

Berichtnavigatie

5 gedachten over “Er 'speelt' van alles in mijn hoofd

  1. Aquamarijn

    iid. het mag nu, doorleef die onderdrukte gevoelens maar. Ze mogen er zijn. Dat doe je helemaal goed. Er begint licht te dagen aan de horizon…..

    2 januari 2010: nieuwe dag, nieuwe kans. En morgen weer en weer en weer.

    dag meis xxxxxxxxxxxxxxx

    Like

  2. lieve Mies,

    Je bent goed bezig om je verdriet onder ogen te zien. Die gevoelens mogen er zijn, en die mag je uiten. Je kunt iets niet verwerken als je het niet eerst onder ogen ziet.
    heel veel sterkte Mies in dit proces, en ik bid dat je in al het verdriet ook de troost van God kan ervaren… Hij kent al je pijn en verdriet, en iedere situatie die gebeurd is in je leven, Hij wil er zijn voor jou juist in die stukken waarin er niemand was voor jou toen je het zo nodig had..

    lfs lichtstraaltje

    Like

  3. mya

    knufffffff met liefs ((**))

    Like

  4. miriam

    Lieve Mies,

    Allereerst wens ik jou vrijheid en liefde en genezing in dit komend jaar!
    We hebben t erg druk gehad de afgelopen tijd met bezoek en skilessen.Vandaar de stilte.

    Ik hoop dat je het geschud nog even vol kan houden. Het is nodig, hoe raar t ook klinkt. Al het vuil wordt eruit geschud. Het oude, het dode, het komt naar boven drijven om weggehaald te worden.
    Jij staat op een goed fundament Mies. Al wankel je nog op je voeten, jij kan op een God vertrouwen die je niet los laat.
    Laat je maar gaan. Je hoeft niks onder controle te houden. Al schudde de hele wereld : het wezenlijke blijft over.

    Van ganser harte wens ik dat ik jou ooit de liefde kan teruggeven die je verdient. Ik heb zelf nog zoveel te leren. Zoveel ego nog die er ook uitgezift moet worden.Wat kunnen we meer dan vertrouwen op God die ons lief heeft ondanks alles.Hij maakt alles goed!

    Karel, ik heb grote bewondering voor jou. Voor je geduld en opoffering, voor je liefde en zorgzaamheid. Ik wens je God kracht en inzicht en Zijn nabijheid in het komende jaar!

    Heel veel liefs en Gods zegen gewenst,
    Miriam

    Like

  5. lieve mies
    je hebt het goed omschreven
    je mag voor je zelf opkomen
    en dat doe je heel dapper
    ik hoop dat dit jaar je meer geluk mag brengen
    dat er meer dingen verwerkt kunnen worden
    op een tempo wat voor jou niet te belastend is
    je ondergaat het allemaal
    heel dapper en daar is moed voor nodig
    heel veel liefs van mij karin

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

