Alleen op de vlucht

Alleen

Alleen!

alleen zo alleen
waar moet ik heen

een heenkomen
zoeken
in alle gaten
in alle hoeken

loop ik
in de gaten
in de valkuilen
van mijn bestaan

toch vlucht
en ren ik
zonder stil-te
blijven staan

Stilstaan is
vergaan
aan mijn bestaan
.

Categorieën: Mijn gedichten | 8 reacties

Berichtnavigatie

8 gedachten over “Alleen op de vlucht

  1. Tranen in mijn ogen, terwijl ik jouw laatste post lees. Geraakt in mijn hart, tot op mijn ziel…

    Lieve lieve Mies van me, wat kan ik nog doen om jou tot steun te zijn, als de schade allang geleden is aangericht en ik slechts woorden heb om jou bij te staan..ik voel me zo machteloos.

    Ben ook benieuwd of je het geknal een beetje overleefd hebt…ik heb aan je gedacht vannacht, en aan alle andere (al dan niet ptss-)mensen die zoveel last hebben van dat ^&$^&#%$%*^@^&(-vuurwerk en geknal…

    Denk aan jou lieve Floepie.
    Knuf
    Ikke

    Like

  2. Aquamarijn

    Lief klein meisje, wat nog in Miesje woont….zo alleen, zoveel pijn gedaan, zoveel verdriet. Schuil maar bij Mies, daar ben je veilig. Zij zorgt voor jou en luister goed naar wat ze je vertelt: het is voorbij, over, je mag opgelucht ademhalen, je hebt het overleefd en bent er nog. Koester je maar in de liefde van Mies, zij slaat haar armen om je heen en houd je stevig vast, kleine meid. Voel de warmte en wees maar niet meer bang. Het komt goed, want Miesje is bij je, altijd.

    Een knuf van mij voor jou,
    Aquamarijntje

    Like

  3. neesa

    Dat lieve kleine kind die nooit te horen kreeg dat
    ze meer dan de moeite waard was, en juist dat is
    het enige wat er toe doet op die leeftijd..die aai
    over je bol, warme ogen die liefde uitstralen als
    een van je ouders naar je kijkt, kortom het gevoel
    gewenst te zijn…

    Ze leven nog in ons, die kleine angstige mensjes die
    nooit volgroeid zijn, ik heb er ook eentje rondhobbelen
    die soms alleen maar kan huilen…
    Het mooiste moment miesje is wanneer wij beseffen dat we ze
    niet meer nodig hebben om ons te vertellen dat we de
    moeite waard zijn, gewoon omdat we dat nu zelf weten…we
    smijten al die negativisme van ons af en laten ze niet winnen, want ze hebben ongelijk gehad…

    We zijn wel degelijk iets waard, gewoon omdat we er zijn
    en uniek zijn..en laat nooit meer iemand toe die je iets anders wilt laten geloven..

    KUZZZZz.

    Like

  4. Dank je voor je reactie bij mij!

    Als ik dit zo lees, dan heeft dat meisje in jou heel veel pijn en verdriet meegemaakt. Wat goed van je dat je dit verlangen van dat meisje in jou durft te uiten! Wat verdrietig dat dat meisje niet gezien werd, terwijl ze zo verlangde naar iemand die haar zag en die haar liefhad… maar nu kan en mag jij dat kleine meisje de ruimte geven en de steun geven die zij zo nodig heeft.

    Veel sterkte met alles!

    Like

  5. Geweldig dat je hier zo je gevoelens durft te tonen.
    Ik heb bewondering voor je.

    Laat het allemaal toe, dat is het beste.
    En zorg ervoor dat je dat mag blijven doen…en de vrijheid hebt om jezelf te mogen zijn.
    Dat je niet een hokje geplaatst wordt, of beknot in je vrijheid.
    Dat is het belangrijkste..zelf vecht ik daar al jaren voor en dat zal ik ook altijd blijven doen.
    Je bent niemands bezit.. 😉

    Een fijne zondag.
    En natuurlijk: a happy new year!

    Like

  6. en toch lieve Mies… hoef je niet weg te blijven rennen
    er is een plek waar je veilig kan zijn
    en op die plek hoef je niks meer te verbergen
    daar is ruimte voor je angst, verdriet en pijn

    het is een plaats vol liefde en vrede
    waar je troost en bescherming vindt
    genezing van de pijn van je verleden
    herstel van dat verwonde kind

    op die plek mag jij je warmen
    in Gods liefde en geborgenheid
    je wordt gedragen in Zijn armen
    en er is volkomen rust en veiligheid

    x Vlindertje

    Like

  7. Mariska

    Dag mijn lieve meisje,

    Sorry dat ik je eventjes niet geschreven heb hier. De start van de behandeling heeft zoveel losgemaakt dat ik soms echt even een puinhoop ben en niet aan internet toekom. Niet zo zeer de start van de behandeling hoor, maar het open stellen, het geheim, minder geheim maken.. brr…

    Maar lieverdje, ik wil heel graag weten hoe het met je is!
    Hoe gaat het met je?

    Ik wil je graag zeggen dat je iedere dag in mijn hart bent,
    en ik je daar even heel heel erg knuffel,
    en bij je ben…

    ❤ hou van jou miesje,
    tot gauw weer, ik kom snel weer bij je schrijven…

    Kusjes, xxxxxxx

    Like

  8. @ Vlindertje, Dank je! met mijn verstand weet ik het wel, doch vanwege alle fysieke pijn kan ik dit gegeven heel vaak niet voelen. Moet ik wanhoop verdringen, overleven, en lijk ik nog steeds op de vlucht te zijn voor de bedreigingen en straf welke ik vroeger nooit verwachtte, maar wel altijd kreeg.
    Liefs voor jou, van mij ❤

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

