De kunst van tranen

Grienmeisje4

De kunst van tranen
om ze te laten zijn:

Dat ze moge
bestaan!

De kunst van tranen
om ze hun eigen
weg
te laten gaan.

Spaar ze niet op
als gevang in je ziel
al dwingt de ander
ze niet te mogen,
hebben,
noch te laten zien.

Grien, meisje
Grien !
.

Categorieën: Mijn gedichten | 9 reacties

Berichtnavigatie

9 gedachten over “De kunst van tranen

  1. Het zal wel bevrijdend hebben gevoeld om het zo te kunnen opschrijven. Het leest ook zo bevrijdend, mooi gedaan hoor! En dank voor je berichtje :). liefs

    Like

  2. Zo is het, Mies…
    Het is zo belangrijk om die tranen er gewoon maar uit te laten komen, het voelt niet altijd fijn, maar het kan juist ook zo opluchten als het verdriet eruit mag komen. Het woord ‘emotie’ betekent letterlijk zoiets als: ‘eruit laten komen’, dus dat zegt eigenlijk al genoeg over wat je met je emoties moet doen.

    Even iets anders, Mies zou je me een mailtje willen sturen (ik denk dat je mijn mailadres hebt)? ik wil je namelijk even iets laten weten per mail, maar kan jouw mailadres niet meer vinden.

    liefs, lichtstraaltje

    Like

  3. willem

    lieve mies
    ik ben ALTIJD “jaloers” op mensen die KUNNEN huilen. IK kxc3 n dat namelijk niet. de tranen blijven ALTIJD ergens steken in mijn strot. heb je ENIG idee HOE frusti dat is?
    liefs, W.

    Like

  4. Miriam

    Wie Er mich durchbringt, weiss ich nicht,
    doch dieses weiss ich wohl,
    dass Jesus, wie sein Wort verspricht,
    mich durchbringt wundervoll.

    Wie Er die Nacht vor mir erhellt,
    ja wie, das weiss ich nicht,
    doch dies,dass es mir niemals fehlt
    fxc3xbcr einen Schritt an Licht.

    Wie Er die Macht des Feindes bricht,
    die mir das Herz macht schwer,
    das weiss ich armes Kindes noch nicht,
    doch Du wirst’s tun, o Herr.

    Wie gibt Er Kraft und frischen Mut
    zum treuen Tun der Pflicht?
    Ich glaube einfach, dass Er’s tut,
    doch wie, das weiss ich nicht.

    In seine Hand hineingelegt,
    bleib ich in stiller Ruh:
    Wie Er mich fxc3xbchrt, wie Er mich trxc3xa4gt,
    das stehet Ihm nur zu.

    Liefs van je zuster in Christus
    Miriam

    Like

  5. @Miriam,
    Tot tranen toe gelijk geroerd
    al bij het begin van het gedicht
    Het geeft veel moed,
    veel steun aan ons
    hierin staat hoe Hij HET is!

    “Ich weiss es nicht”
    toegegeven, steeds weer.
    Toch draagt Hij ons,
    dat moet wel (zo zijn)
    steeds weer!

    Dank je vanuit heel mijn hart,
    jij Zuster-lief.
    Ik zal dit gedicht vaker lezen,
    er gaat zoveel zekerheid vanuit.

    Ook voor je vorige reactie
    :heel erg bedankt <3.
    Veel zegeningen voor het jaar 2010,
    dat we die mogen ontvangen
    uit Zijn hand.

    Je Miesje

    Like

  6. aquamarijn

    Lieve Mies, hier is een gedichtje voor jou:

    Vriendschap

    Vriendschap is zwijgen, niets zeggen
    maar een arm om schouders leggen.
    Vriendschap is in iemands leven
    vreugde en verdriet meebeleven
    Vriendschap is niets vragen
    maar gewoon helpen te dragen
    Vriendschap is even gauw bellen
    om de laatste nieuwtjes te vertellen
    Vriendschap is praten in vertrouwen
    dat de ander de mond kan houden
    Vriendschap is durven te tonen
    welke gevoelens erin je wonen
    Vriendschap is delen in iemands geluk
    en dan hopen, ga nooit stuk
    Vriendschap zit in kleine dingen
    die je tot wedervriendschap dwingen
    Aan een goede vriendschap komt geen end
    waar je ook ter wereld bent
    En heb je echte vriendschap gevonden
    legt ze een pleister op vele wonden
    Daarom is het fijn
    Om goede vrienden te zijn.

    http://www.creatieshop.com/gedichten_en_songteksten.htm

    En als je een schuilplaats nodig hebt om te huilen, kom je maar bij mij, dan huilen we samen.

    liefs

    Like

  7. Huilen kan enorm opluchten.
    Zelf vind ik het vaak erg moeilijk om te doen..behalve wanneer ik boos ben.
    Strange…

    Mooi geschreven weer.

    Ik heb wat meer dingetjes gelezen…en heb bewondering voor je.
    Mijn ex heeft ook Ptss dus ik weet wel een beetje hoe zwaar het allemaal kan zijn.
    Wens je veel sterkte.

    En natuurlijk kom ik snel weer lezen. 😉

    Fijne woensdag!

    Groetjesss

    Like

  8. @ Zelf kan ik heel goed huilen, maar kan het mezelf eigenlijk niet permitteren omdat die pijn in mijn gezicht, ogen en hoofd dan nog zxc3xb3veel erger wordt. (‘wat een erger-nis’;-))

    Als kind huilde ik nooit. Ik was meer ‘van het lachen’. Als tiener huilde ik alleen ‘stiekem’, omdat ik er niets van begreep, waarom ik werd doodgezwegen, gedreigd, (onterecht) schuldig verklaard, enz. enz.

    Ik onderdruk dus heel bewust mijn tranen, en op een bepaalde manier zijn ze er dan toch; omdat ik mijn verdriet erken en dit steeds weer accepteer.

    Liefs van Mies.

    Like

  9. lieve mies
    wat mooi geschreven en zo is het ook
    je mag huilen en je tranen mogen gezien worden
    je hebt niet voor niets verdriet
    je hoeft ze niet meer te verbergen
    huil maar het lucht vaak heel erg op
    ik kan heel moeilijk huilen omdat dat vroeger niet mocht
    maar langzamer hand heb ik geleerd dat het niet verkeerd is
    om te huilen
    want dan komen je ware emoties naar boven en kan er verwerking plaats vinden
    fijn voelt het nooit op dat moment
    maar na die tijd vaak als een bevrijding

    ik gun het je van harte dat je kan huilen
    het mag
    liefs van mij karin

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

