Toch wel handig, zo'n handy!

Nou jongens,
Al een jaar of 3 heb ik een mobiel.
Vanwege die pijnlijke ogen (en de kleine lettertjes) heb ik nooit de gebruiksaanwijzing kunnen lezen, dus destijds Karel gevraagd om mij ff te leren hoe ik moest bellen.

Nu ja, iedere keer vergat ik dat weer.

Maar vandaag ben ik de held!

Ik ben in de stad, en dacht : "kom op joh, bel Karel even, en zeg dat het wat later wordt"!
Oeps, waar heb ik dat ding eigenlijk ‘verstopt’; kan hem nergens vinden.
Nog maar eens alle vakjes nakijken in 2 tassen, zoek, zoek, snuffel, snuffel.
Zou ik hem toch niet bij me hebben, dan? Ritsjes open, ritsjes dicht.
We ritselen het wel even, hxc3xa8?

Bingo! Ik heb hem!

En nu bellen.
Gewoon op de gok.
Het lukt vast.
Tuut, tuut, ho, ho,
eens even.
Na lang emmeren, hoor ik 3 piepjes en houdt alles op.
Te gek voor woorden, ik maar overal op duwen, en proberen
alles op de gok.
Toen een mevrouw aangesproken.
Even vragen of zij verstand had van mijn mobiele telefoon.

Nou, nee, eigenlijk niet.
Maar we gaan het proberen, we zoeken
proberen via het intoetsen,
via het menu, waar ‘ons huis’ in staat.

Noppes, nada, niets.

Toen maar naar huis gefietst.

"Karel…..de telefoon doet het niet"!
Dat bestaat niet, zegt Karel,
wat heb je nu weer uitgespookt?

Hij proberen. "Je hebt ons huisnr. gewist", zegt hij.
Oeps, daar weet ik niets van.
Ik heb op van alles gedrukt, maar toch niets gewist,
of verknald?

En wij maar emmeren met dat ding.
Even opvragen hoeveel beltegoed erop zit.
Geen contact.

En wat is het eind van het liedje?
Moraal van dit niet rinkelende verhaal:
Er is vandaag (jawel, precies vandaag!)
Een storing bij KPN.

Waar staan die letters van K.P.N. eigenlijk voor?

Komisch Pech Nummertje,
of wat zullen we er van maken?
: als ik eens een keer bel 😛

p.s. alsof de duvel ermee speelt? uhhhh……: jawel!

Categorieën: Oeneke | 11 reacties

Berichtnavigatie

11 gedachten over “Toch wel handig, zo'n handy!

  1. Prachtig!!!

    Helemaal geweldig!!

    Like

  2. Ik Hoop dat de EMDR je wat gaat helpen!!
    en k vind je tekeningen erg mooi!
    liefs

    Like

  3. lieve mies
    dat heb je zeker hoor
    ze zijn prachtig geschilderd
    ik heb er ook een paar geschilderd thuis
    ik ben nu bezig met een magnolia
    voor aan de muur met acrielverf
    en dan nog drie andere bloemen voor aan de andere kant van de muur
    als het klaar is zal ik het op mijn weblog zetten
    je hebt ze prachtig geschilderd
    liefs van mij karin

    Like

  4. Heel mooi hoor.
    Zie je jezelf ook als een (ontpoppende) vlinder?
    sterkte met alles

    Like

  5. Wow echt supermooi geschilderd! 🙂

    Liefs,
    Nina

    Like

  6. haha, en dan net nu gaat t netwerk er af,
    best komisch..
    maar t is al heel wat dat je het geprobeerd hebt!=)
    liefs

    Like

  7. lieve mies
    wat weer een domper dan he?
    maar kpn was niet de enige hoor met storing
    ook t mobile en anderen hadden het vandaag op de heupen om maar zo te zeggen ik konn ook niet bellen of gebeld worden kon marcel niet bereiken
    soms is zo’n ding wel handig maar ach ik bel er bijna nooit mee
    en als ik bel net als jij dan werkt ie negen van de tien keer niet
    je bent dus niet de enige met het probleem
    succes nog met je handy
    ik hoop dat het probleem is opgelost nu
    liefs van mij karin

    Like

  8. henriette

    Hoi Mies

    Ik schaam me zo heb je heel erg verwaarloosd maar lees je wel en vind dat je op de goede weg zit(ik herken veel dingen en als je het weg blijft stoppen of negeren ontken je ook je zelf lieverd) hoor!! ik ben heeel erg druk en heb heeeele slechte dagen en ja….. heb de kids dus al de energie die ik nog over heb moet ik verdelen dus ben niet zo veel op de p.c te vinden en anders heb ik geen energie puf om te tikken of zo maar vergeten ben ik je niet hoor!!

    lieve groet en dikke knuf(voorzichtig als je hem wil)

    Like

  9. @ Henrixc3xabtte! Oh wat fijn om iets van je te horen.
    Niet zo fijn dat je die heeele slechte dagen hebt.

    Ja lieve Henrixc3xabtte, je hebt gelijk met wat je schrijft; over dat mezelf verstoppen. Maar ik durf vaak mezelf niet te zijn. Ik ben nog altijd bang om geoordeeld te zullen worden, over veroordelen maar niet gesproken, hxc3xa8? 😉
    Veel sterkte, joh.
    Ik ben blij verrast dat je me nog leest. Maar nog blijer met je reaktie weer!
    En voor die knuf : THX,…. mwah (eentje terug)
    Ik denk vaak aan je.

    Veel goede moed, en doorzettingsvermogen.
    Je komt er wel ❤
    Alle liefs van Mies.

    Like

  10. Hahaha meisje toch, probeer je het eens uit en dan zul je zien dat er een storing is! wat een toeval zeg! Volgende keer zal het vast en zeker goed gaan 🙂 maar heel leuk dat je er over schrijft kom helemaal mee in je verhaal en zie je daar al staan 😉

    Lieveke, hoe is het met je?
    Hoe is je weekje tot nu toe geweest? Gaat het een beetje met de pijn en met jou ikke?

    Ik denk aan jou meisjelief, en ben blij zo blij dat ik jou als mijn vriendinnetje heb! Want je bent geweldig, puur, oprecht en mooi!! Heerlijke vriendin, met al jou warmte!

    Meisje, ik wou je nog vragen; eerst had ik een link van jou op mijn weblog staan, weet alleen niet meer hoe. Weet jij misschien hoe ik je weer op mijn nieuwe log kan zetten? Dan kan ik je weer wat makkelijker vinden nl.

    Heel veel liefs, en kusjes!
    LY

    Like

  11. Hahaha echt geweldig! Zal je net zien, ga je xc3xa9indelijk een keer bellen, ligt het netwerk eruit 😉
    Maar nu weet je in ieder geval hoe ie werkt 🙂

    Liefs,
    Nina

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

