Opgeheven, niet opgegeven!

Grappige_bloemen

Ik moet mijn hoofd
niet laten hangen,
anders word ‘k nxc3xb2g meer
gevangen.
Ook al verga ik van de pijn
van het, er-niet-meer-mogen-zijn.

.

.

.

.

.

Alles moest ik onderdrukken.
Nu echter, gaat dat niet meer lukken.
Boze geesten die maar rukken
nemen nu gewoon vrij spel
mijn hoofd is als een ware hel
rondom pijn en diep van binnen
Oh, wat moet ik toch beginnen
met zoveel herrie, in geest en hart
met een ziel verscheurd van smart.

.

.

.

.

.

Steeds komen zij weer naar boven
’t is niets goeds dat zij beloven.
Ergens moet zich een Kracht bevinden
die hen belet mij te verslinden.
Steeds weer reik ik naar die Kracht
Die mijn ziel behoed en pacht
heeft over "’t Kind in mij"
mijn leven lang staat aan mijn zij.
Het voelt, als was ik reeds verloren
Toch was ik ooit al uitverkoren.

.

.

.

.

Dochtersions – Morgenster.

31-05-2009

Categorieën: Mijn gedichten | 4 reacties

Berichtnavigatie

4 gedachten over “Opgeheven, niet opgegeven!

  1. zo is het maar net meid,blijven vechten !
    Je mag ,sterker nog moet er zijn,de wereld is ook van jou !
    groetjes

    Like

  2. Knap geschreven!
    Blijf volhouden, hea.

    Liefs,
    Nina

    Like

  3. Wat mooi, ik ben er helemaal stil van.

    Ben sowieso erg benieuwd hoe je hele belangrijke date is gegaan…even kijken of je er misschien iets over geschreven hebt.

    Ik heb aan je gedacht lieve lieve lieve lieve Mies, fijne vriendin, mooi mens.

    Ik gun je heel veel fijne dagen waarop je jezelf bent en kunt zijn.

    Liefs
    Iam

    Like

  4. lieve mies
    dat ben je zeker strijdlustig en dat is goed
    dat je zo voor jezelf durft op te komen door er op uit te gaan een nieuwe camera te bestellen allemaal dingen die de nieuwe mies gedaan heeft
    niet meer de mies waar zij macht over hadden
    dat het dan in alle hevigheid weer losbarst in de nacht herken ik wel
    helaas is het dan nog niet gedaan met hun laster hun spel
    maar zoals ik lees en ook weet sterk als je bent
    is het nu ook bekend dat je je dingen doet die je graag wilt
    de mies die je graag wilt zijn
    zonder hun kwade geesten zonder hun afwijzingen zonder al die pijn
    eens komt die tijd komt die dag
    o hoop het zo dat je dat beleven mag
    vrij bevrijd als een vogel in een te kleine kooi vliegend naar zijn vrijheid
    als een vlinder hoog in de lucht
    niet meer alleen niet meer eenzaam van het leven kunnen genieten
    zonder hen zonder pijn met een diepe zucht van verlossing
    opluchting
    dat is wat ik je wens
    en hoop dat dat moge geschiede
    heel veel liefs
    ik denk aan je
    karin

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

