Teken een hart

Beslagenruitkleur
.
Blaas je adem tegen het glas
tegen de ruit
Zie, hoe hij beslagen raakt
raak het ‘beslag’, de wasem aan,
teken een hart
.
Een teken aan de wand?
Nee, tegen de ruit.
Och ja, ik was altijd al
een flap
uit!
Categorieën: Mijn gedichten | 10 reacties

Berichtnavigatie

10 gedachten over “Teken een hart

  1. Monica

    Hallo lieve Mies!

    Je bent echt al een heel eind de goede weg op! je weet waarom en hoe je dit nu voelt wat je voelt!
    dat is al heel wat!
    ik heb er alle vertrouwen in dat het weer allemaal goed komt!
    de weg is lang, maar je komt er wel!

    liefs,

    Like

  2. @Hoi Monica, wat een leuke reaktie, zo begrijpend en bemoedigend!
    Dank je wel ❤

    Like

  3. Anoniem

    Hee lieve Mies:)

    nee ik ben t niet;)
    die heb k ergens van internet gevist!
    k ben wel die bij dat langere gedicht, maar die is niet zo duidelijk! 😉

    liefs,

    Like

  4. Ik zag dit logje al eerder staan, maar had op dat moment geen tijd om het helemaal te lezen en te reageren. Nu wel 😉 Ik vind het vervelend om te lezen wat je hebt moeten doormaken en dat je nog altijd pijn hebt. Je jeugd is zo bepalend voor de rest van je leven en ik vind het erg voor je dat ze je zo hebben behandeld. Hopelijk gaat het binnenkort iets beter. Sterkte.

    Liefs,
    Nina

    Like

  5. Hee!

    ik weet niet of dat kan.. dat je t niet telkens opnieuw hoeft in te vullen..
    ik heb eens wat gegeken.. volgends mij niet,, 😉

    Like

  6. henriette

    Hoi Lieve Mies

    Een heel heftig verhaal heb je gelezen al heb ik het in een paar keer gedaan want is moeilijk voor me,maar bedenk een ding als ik het zo lees ben je ondanks de pijnen op de goede weg,en hoe meer je naar boven laat komen zal je zien dat de pijnen ook minder worden(beetje ervaring)ook nog bedankt voor je lieve mail maar ik kan haast niet terug mailen hier gebeurt ook zo veel maar ik denk aan je in mijn gedachten ben ik bij je niet vergeten

    heel veel liefs

    Like

  7. @ Dank, Heriëtte, Karin en Songeuse, ook ik vergeet jullie niet!
    En ben in gedachten daar, waar jullie zijn.
    Het is ook een hele lap tekst om in 1 keer te kunnen lezen, hè? ;-).
    Wat dat betreft is Monica een knapperd!!!
    Dikke knuffel ❤

    Like

  8. Lief schatke,

    Even snel een teken van leven. Ik reageer later uitgebreidder bij je.
    Wilde je eventjes vast iets van me laten horen.

    Heel veel liefs voor jou
    XXX

    Like

  9. wat een leuk gedichtje en mooie foto!

    Like

  10. karin

    een hart tekenen in een beslagen ruit
    het heeft meer betekenissen
    de liefde spreekt er uit
    de liefde voor al die men dierbaar is om je heen
    een gevoel te krijgen niet langer meer alleen
    al vele jaren voel je de aanwezigheid van Hem die jouw
    de liefde en geborgenheid geeft waar je zo naar verlangt
    het hart een teken ja een teken aan de want
    je open stellen voor de liefde die je nu ontvangen mag

    niet meer met harde woorden en kwade herineringen
    maar met respect ja met een lach

    eens dan komt voor jouw ook die tijd
    de tijd waar je al zo lang naar verlangd
    de top die zo geliefde vrijheid

    dit hart toont jouw hart naar allen die je
    dierbaar zijn
    jij hebt een hart van goud een hart op de goede plek
    en ondanks alles wat er is gebeurd weet ik zeker dat
    je dat hart zo behoud

    je weg mag bewandelen
    en toch zo open staan voor alle anderen

    mies je bent een kanjer

    alle liefs van mij karin

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

