Het begint op een soap te lijken

Vandaag werd ik door iemand van de pijnkliniek gebeld.

Uit die persoonlijkheidstest is niets gekomen.
Dat blijkt wel.
Want nu kom ik (alweer) op een wachtlijst te staan voor een screening bij hun psycholoog.
Ze gaan dus eerst die gegevens opvragen bij die emdr-therapeute.

Achteraf gezien klikte het niet tussen haar en mij. (ze kon mij niet in haar machtswereld krijgen.)
Ik vind het helemaal niet leuk dat ze haar nu om info over mij gaan vragen.
I. , die zelfs een keer vloekte tijdens de emdr-behandeling, en wist dat ik in God geloof.

xc3x80ls ze dan die gegevens binnen hebben, kom ik op de ‘zxc3xb3veelste’ wachtlijst; die, mede door de vakantie erg lang is.
Waarschijnlijk zitten we dan in September.
Eerlijk gezegd hoeft het van mij niet meer.
Ik heb geen zin meer in dit hele circus, xc3xa8cht niet!

Al die jaren van artsenonderzoeken……het heeft ons alleen maar ontzettend veel tijd en energie gekost.
Allemaal voor hun eer, voor hun interessantdoenerij.
Dit lopen ‘leuren’ vind ik echt niks.
We zullen wel zien, hoe deze soap verder afloopt.

In principe vertrouw ik enkel en alleen op God, juist ook vwb mijn genezing.
Daar moet ik op bouwen.
Misschien moest ik hier nog meer achter komen.

Al met al heb ik er toch het e.e.a. van geleerd.
Wat dat betreft moet ik er dus geen spijt van hebben.

BTW, vannacht was het weer heftig balen, maar ik houd de moed erin!

Hier even een mooie foto, die Karel op mijn verzoek heeft genomen (vanuit ons zolderraam, voor).

Wolkenavond

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 8 reacties

Berichtnavigatie

8 gedachten over “Het begint op een soap te lijken

  1. Fijn om weer even van je te horen. Gelukkig wist ik al een beetje hoe en wat door het mailtje.
    Ben benieuwd of de nieuwe tandarts je bevalt.

    Ik las het vanochtend ook van Michael Jackson en eigenlijk verbaasd het me ook niet echt. Ik vond het nieuws van de 37 jarige Yasmine veel erger.

    Like

  2. Mooie foto zeg !!
    Hoe krijg jij ze er zo groot op?
    Poeh 5 uur is wel vroeg zeg
    maar wel lekker koel is het dan nog
    ik hoor wel hoe het bij de tandarts was
    en je weet het hé
    de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest..
    sterkte en groetjes marijke goed weekend

    Like

  3. karin

    lieve mies
    een heel mooie foto heb je gemaakt
    en ik ben blij dat de vroege ochtend je toch in de tuin wat rust heeft gegeven je tuin zal er tip top uit komen te zien
    de foto’s die ik gezien heb zijn echt prachtig

    ik ben de laatste tijd ook erg vroeg op kan dan ook niet meer slapen
    en ga dan ook rustig naar beneden en buiten wat dingen doen
    wij hebben geen grote tuin maar wel bloemen en planten in potten en bakken
    en die ga ik dan verzorgen en ik maak er foto’s van net als jij
    om later een mooi schilderij van te maken

    wat heerlijk dat je de marjolein hebt geplukt om te drogen
    het ruikt zo heerlijk het verse kruid

    lieve mies ik hoop dat je je toch een beetje kunt ontspannen voor de nieuwe tandarts
    het is natuurlijk heel spannend wat je nu weer krijgt
    maar toch denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om over te stappen
    om de roddel en achterklap en de harde muziek en geen aandacht voor je klachten
    bij deze tandarts kun je opnieuw beginnen en ga eerst een gesprek met hem of haar aan en vertel eerst wat er scheelt voordat je in de stoel klimt
    dit werkt vaak beter je eerste gesprek bij een nieuwe tandarts
    is belangrijk omdat deze ook op de hoogte moet zijn van je klachten
    om je goed te kunnen helpen
    daarom zou ik er voor kiezen om op een gewone stoel plaats te nemen
    en je verhaal te doen van je pijn klachten je bms
    en dan te bespreken wat hij zij daar aan kan doen
    en dan voorzichtig eerst eens een onderzoek maar niet direct behandeling
    dat kan de volgende keer wel

    begrip voor je situatie is heel erg belangrijk en als daar al een klik is is dat een heel goed teken en dat kun je dus met je eerste gesprek bereiken
    of het een goede tandarts is ja dat zul je pas later na een paar behandelingen ontdekken
    maar door dat gesprek kun je wel te weten komen of deze verstand van zaken heeft

    ik hoop namelijk dat dit een van de oplossingen kan zijn voor je
    vreselijke pijnen in je mond steeds en deze tandarts je daar goed bij kan helpen dat wens ik uit de grond van mijn hart je toe
    een stuk verlichting wat zou ik dat graag voor je willen

    lieve mies

    ook ik heb al een tijdje niet geschreven
    ook met veel inzichten herbelevingen en strijd bezig
    voel je niet schuldig als je even afwezig bent
    die tijd heb je dan nodig
    net als ik dat nu ook merk om op adem te kunnen komen
    om weer verder te kunnen gaan

    de stappen die we moeten nemen de weg die we moeten afleggen
    is zwaar en moeilijk
    en niet zomaar klaar

    de pauzes zijn echt nodig om alle inzichten beelden flitsen
    dromen te kunnen plaatsen en een plekje te geven
    steeds weer komen er puzzelstukjes bij die langzaam op hun plek vallen

    we willen vaak sneller maar tijd is zo belangrijk
    we worden daarin gesteund

    en die steun is zo belangrijk

    voel je ook niet verplicht om te schrijven als het niet gaat
    het hoeft namelijk niet ik begrijp het volkomen
    en ik weet dat je het ook van mij begrijpt

    het zijn roerige tijden maar we gaan er zeker wel komen
    eens is daar voor ons en alle anderen de genezing

    ja dat hoop ik van harte

    ik wens je sterkte moed warmte en alle liefs
    van mij karin

    Like

  4. Vervelend is dat als je steeds heen en weer gestuurd wordt zonder dat er echte veranderingen optreden. Wel asociaal trouwens dat ze begon te vloeken waar je bij was. Waar is dat dan voor nodig? Blijf geloven. In God, maar ook vooral in jezelf. Of misschien geloof je nu niet in jezelf, maar ik wel. Het moet beter worden dan dit. Dat kan toch niet anders?

    Liefs,
    Nina

    Like

  5. Tjeetje, dat is ook wat.. ze blijven je heen en weer sturen. Is het geen optie om ergens anders heen te gaan?

    Like

  6. IK heb het ook gehad…
    Vond het verschrikkelijk en werd vreselijk geirriteerd van dat stomme getik in mijn oor. Er kwam geen enkele ervaring naar boven, werd alleen maar gek van dat getik…

    Toen ik naar huis ging was ik doodmoe, ik was helemaal leeg, had geen gedachten meer, voelde me bijna dement ofzo…Ik vond het echt een vreselijke ervaring..

    Zag laatst op tv een vrouw die het ook onderging, maar dan met zo’n bewegende hand voor haar gezicht, zij raakte vreselijk emo , begon te huilen en raakte enorm overstuur, dus bij haar werkte het wel…
    ZIj had schulden en een onverwerkte echtscheiding achter de rug…

    IK kan jammer genoeg niets positiefs melden, ben na 3 behandelingen gestopt…
    HEt is ook zo moeilijk om je te openen als er iemand tegenover je zit die steeds vraagt “en wat denk je nu??”, en wat voel je nu? ” Gebeurt er al iets met je??
    Nou dan kun je er gif op innemen dat er niets met mij gebeurt, dan sluit ik me af, ze zat steeds maar op iets te wachten, daar werd ik doodnerveus van….

    IK ben heel erg benieuwd wat voor resultaten het heeft bij jou…

    neesa

    Like

  7. @ Dank jullie alweer voor jullie support; ben ik blij mee!!
    Hxc3xa9 Catwoman, die emdr heb ik vorig jaar gehad.
    Wat een gedoe, zeg.
    Ik heb er ook verslagjes van geschreven hier op mijn log.

    Weet je, mijn huisarts bleef maar aandringen. Ik had echt het idee van : ‘als ik nu niet ga, dan wil ze me nooit meer ‘geloven’, of me serieus nemen’
    Dus maar als experimentje beschouwd.

    Heb er wel wat inzichten van gekregen, doch het is echt NIETS voor mij.
    En die koppijn was zo ontzettend zwaar, als ik me zo intens op die vinger van haar moest concentreren.
    Ik vond het allemaal interessantdoenerij van haar.

    Maar goed, bij iemand anders (bij een xc3xa9xc3xa9nmalig trauma) zou het ws wel ‘lukken’.
    Plus dat ik het niet getroffen had, met die ‘troela’ die mij behandeld heeft.

    Het zal nu dus iets van September worden eer ik aan de beurt kom voor alweer een soort van intake bij de psychologe van de pijnkliniek
    .
    Van mij hoef ik helemaal geen artsen (of wat daar voor door moet gaan) te zien :P.
    Liefssss, en knuffelssss
    van Mies.

    Like

  8. neesa

    Heejjj…

    Gezellie he mijn kattenwebloggie….lol…lekker ontspannend zonder zwaar gedoe, daar heb ik mijn fragments voor, en die gaat niet weg hoor, eg nie…

    JEmig meid, ik heb werkelijk geen idee wat ik nou echt van deze behandeling moet denken en zeggen ( dit trouwens alleen op mijn fragments bespreken hoor, kattenwebloggie is voor de leuk ) Nogmaals, ik vond het VRESELIJK!!

    Vooral dat wachten van haar “en wat gebeurt er met je??”
    “En wat komt er naar boven??”.. O, ik werd er echt zo vreselijk opgelaten van, echt verschrikkelijk…
    ZO’n heel pak kleenex op het tafeltje voor me alsof ik een of andere emotionele uitbarsting zou krijgen ofzo, nou het deed helemaal niets anders dan dat ik agressief werd, echt waar…

    “Wat voel je nu??” , nou ik heb het gevoel om dat ding van mijn hoofd af te trekken en hier door de hele ruimte te gooien zei ik…
    Ik werd rusteloos, geirriteerd, gewoon vreselijk ongemakkelijk, JUIST omdat er niets naar boven kwam ging ik me bijna schuldig voelen omdat zij er maar steeds op zat te wachten…

    “Neem rustig je tijd, zei ze dan en dan ging ze een folder zitten lezen ofzo om dan na 5 minuten te vragen “En??
    Denk je al ergens aan??

    IK liep naar huis en voelde me echt werkelijk dood en doodongelukkig, helemaal leeg en vreselijk onbegrepen…maar goed, je moet soms proberen open te staan dus ik heb het nog 2X geprobeerd en toen ben ik gestopt, het getik maakte me helemaal gek en ik zat meer gewoon op het ritme van dat getik mee te wiebelen…

    Opeens was ik klaar ,heb dat ding van mijn hoofd gehaald en heb gezegd dat het over moest zijn, dit is echt helemaal niets voor mij…
    Zo’n zwaaiende vinger voor mijn gezicht is trouwens een vreselijk associatie , want dat deed mijn vader altijd…als ik het alleen al zie wordt ik helemaal beroerd van binnen…

    IS er echt niets anders voor je, gewoon gemasseerd worden om alles los te krijgen en ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen ofzo of yoga…ik weet het niet,maar er schijnt nu ook zo’n welness programma te zijn om helemaal relaxt en ontspannen te raken enzo..

    Nou meid, ik hoor het allemaal wel, het blijft gewoon
    zoeken..

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

