De tandarts, enzomeer

Hoi allemaal
Hartje022
Dank jullie voor de fijne reaktie’s.
Dat mag ook wel eens gezegd worden, ik ben er altijd zo blij mee, echt waar!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het is een goede ingeving geweest om van tandarts te veranderen. Natuurlijk wil ik niet te hard juichen, maar ik ben er opgetogen over; een soort van opluchting.
Hxc3xa8, hxc3xa8….wat ben ik blij dat ik nu gewoon (normaal) behandeld word, dat ze rekening met me houden. Het voelt daar heel anders. Alsof ik er meer mag zijn, ofzo.

Ja, dat heb je met een HSP-er. Je voelt alles zo ‘hard’ aankomen. Bij die vorige voelde ik vijandschap; jaloezie ook, net alsof ik er niet mocht zijn. Daar werd ik bang van. Nu ik bij die ander ben geweest, en het verschil merk, weet ik dat ik het altijd juist heb gevoeld. Het is fijn om je gevoel bevestigd te krijgen. Automatisch denk ik nog altijd, dat ik mij maar wat verbeel. Maar dat is niet zo.

De 20e Juli krijg ik de eerste echte behandeling. Dan gaat hij beginnen met het vervangen van oude amalgaanvullingen.
Hopelijk is mijn mond dan niet te veel ontstoken. Maar ik weet nu dat hij heel voorzichtig is.
Die vorige wilde mij gewoon niet behandelen (daar komt het op neer). Zei ie:"dan wordt het evenwicht in je mond verstoord". Jeetje, ik heb 4 jaar een dure tandartsverzekering ‘voor nop’ betaald. Nu ja, is dan maar voor de gemeenschap, hxc3xa8 😉

Al 3 nachten op rij heb ik geslapen. Dan werd ik s’ochtends zomaar ‘ineens’ wakker(wel hxc3xa9xc3xa9l vroeg, hoor). Het geeft mij hoop.
Ook al is het iedere avond nog raak! Dat, zodra ik ga liggen, mijn hele gezicht en hoofd ‘vermeubeld’ wordt.
Ik ben nu toch (met 10 mg Temazepam) in slaap ‘gevallen’. En dat is op zich al fijn. Ook al is er moed voor nodig om die pijn, die echt zo extreem aan blijft houden, te kunnen weerleggen; te kunnen verdragen, en niet in paniek te raken. Inmiddels heb ik mijzelf daar ook wel op getraind. Steeds denk ik dan maar: nog ff volhouden, ‘het’ gaat vast lukken (bis, bis, bis).
Te vaak naar mijn zin moet ik zwichten voor Diazepam (soms helpt niets).

We hebben al een aantal dagen een avondwandeling gemaakt. Dan is het zo heerlijk buiten. Het ruikt dan zo lekker, en in de bossen voel je nog de hitte van overdag. Dan heb ik echt het idee, op vakantie te zijn.
Vanwege mijn klachten zijn we al zo’n 10 jaar niet op vakantie kunnen gaan.
Wie weet, volgend jaar.
Ik ben hoopvol gestemd!

Dag lieve allemaal ❤

p.s. ik vind het een beetje tuttig berichtje, maar dat komt omdat ik ‘er niet helemaal bij ben’. Ik ben heel veel aan het verwerken mbt inzichten over mijn leven. In mijn hoofd ‘draait het op volle toeren’.

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 7 reacties

Berichtnavigatie

7 gedachten over “De tandarts, enzomeer

  1. karin

    mooi geschreven
    met intens gevoel wat er zich allemaal
    van binnen afspeelt
    ik hoop dat dat eendje nu al een zwaan aan het worden is
    dat ze dat nu al mag zijn

    alle liefs van mij karin

    Like

  2. Mya

    Prachtig lieve mensenengel ..
    van onschatbare waarde …
    jou innerlijk ge-geven …

    Je woorden ..
    zoveel betekenend …

    Dankje voor het delen …
    in de eeuwige stroom des LEVEN

    lieve knuffffffffffels tss beiden ((..))

    Like

  3. Mya

    Je hebt zoveel kracht in jouw ,
    heel mooi te mogen mee-volgen …

    Wat je je-zelf geeft …
    geef je ook de mens-heid mee

    liefs x

    Like

  4. miriam

    Hoi lieve Mies,

    Al een paar dagen niet meer achter de computer geweest, en ik liep dus behoorlijk achter wat je weblogs betreft.
    Wat fijn dat je hebt kunnen slapen! Ik wens je nog veel meer rustige nachten.
    Ook wilde ik je komplimenten maken. Volgens mij maak je hele grote stappen vooruit. Je schrijft ook heel duidelijk je inzichten op. Ik kan het helemaal volgen.
    Je komt steeds dichter bij de kern van het probleem en wat het nu nog met je doet.
    De angst onder ogen durven zien, is al een hele overwinning op zich!

    Je krijgt hele dikke kussen van me MMMMMMWA ( dit moet een kusgeluid voorstellen)

    Liefs, Miriam

    Like

  5. Hee Lieve Mies!

    wa fijn om te horen dat je een paar nachten geslapen hebt! Ik hoop dat er nog meer volgen!
    je doet het echt goed mies, echt top!
    je ziet steeds meer dingen in, en ik weet super zeker dat jij dr wel gaat komen!
    ’s avonds wandelen is fijn, ik heb t een hele tijd gedaan en dat was heerlijk, maar
    nu kan ik niet zo goed lopen..

    Liefs en een knuffel =)
    en een kopje thee;)

    Like

  6. mya

    Hey lieverd …

    Even laten weten dat ik al je logjes tot zover vanuit mijn mailbox heb gelezen …
    AMper tijd te reageren 🙂 maar toch even een teken van leven …
    en gewoon … je bent goeeeeeeeeed bezig …

    Je bent gewoon mooi zoals je bent
    om wie je bent

    Knuffffffffff en alvast een heel mooi weekend

    Like

  7. Carolien

    Hey Mies,
    Wat een goed verhaal van die nieuwe tandarts van je.
    Wel eentje die jouw serieus neemt.
    Wat ben je goed voor jezelf opgekomen zeg.
    Dat moet een goed gevoel geven.

    Las ook nog over de pijnkliniek, ik hoop dat je nu wat wijzer bent geworden.
    Je zou er moedeloos van worden.

    Lieve schat, ik hoop dat het slapen goed blijft gaan,al is het maar een paar uurtjes per nacht.

    Lieve groet van Carolien, met een dikke knuffel erbij!!!!!!!!!

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

