In mij

In mij
moet een enorme angst zitten om te (durven) leven.
Een angst die altijd op me af is gekomen, door me heen is gegaan,
maar waarvan ik het bestaan altijd heb moeten ontkennen.
Heb ontkend, diep verstopt achter ‘de hele dikke muren van de angst’.
En ik ben gaan compenseren : alles wat ik voelde, ik op me af voelde komen
om mij te verjagen, angst aan te jagen, op me te jagen.

De "jij bent nog niet jarig", voor rotgescholden,
in Mij.

Omgezet in nog liever, nog gedienstiger,
nog vrolijker, nog ‘goed gemutster’ te zijn.

Maar wxc3 s ik wel?
bestond ik wel echt?
was de ware ik
in mij?

Nee!

Gevlucht.
Voortdurend weggestopt.
In alle hoeken en gaten
zodat zij
die boze geesten van hen,
mij allemaal
maar NIET zouden raken
treffen
in de gaten zouden krijgen
beseffen.

Niet zouden belagen
niet zouden plagen
niets zouden doen;
ik het zelf niet
hoefde te beseffen,
te voelen.

Ik, die dacht te kunnen ontsnappen
niets verzon, dan hulpvaardig
enkel leuke grappen.
Ze hebben mij bij mijn kladden
gegrepen
mijn ware ik
vermoord
zoals het hoort,
volgens hen!

Ik hoorde niet te wezen
niet te zijn:
Zo fijn
gevoelig
zo lief
zo tevreden
met:
in het heden
in deze wereld
ik mocht niet bestaan!

Er is mij toen zo
veel aangedaan…..
Zodat ik nu nog
in herhaling
steeds ben
op de vlucht
en ik mijn hart
niet krijg gelucht!

Voor eeuwig op de vlucht?

De bange uiterst doorploegende, zwoegende, boetedoenende
in Mij.

Inmij_2 Wat is er van mij over?
Ga ik over
naar de overkant?
zand erover
weggestopt
over heen
gelopen
over mijn graf

voor straf
voor hun zonden
te licht
bevonden

te fijn geaard
besnaard

te licht
gelovig te VEEL
op deze wereld
waar de haat

neemt wraak
op allen die hem niet dienen,

die zijn
met andere ogen

voelen met
zintuigen die zien
achter het masker
van de schijnheiligen van aard.

De niet bij hen willen
horende,
in Mij.

Angst heeft zich van mij meester gemaakt.
De door hun meesters afgemaakte
in Mij.

De niet bij hun huichelarij willen horende,
in Mij.

In mij
kan alleen
de vrede
bestaan.
Zo wilskrachtig
machteloos
maar wel
in mij
waarachtig.

De
bestaansrecht
opeisende
in Mij.

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 4 reacties

Berichtnavigatie

4 gedachten over “In mij

  1. Lief vriendinnetje,

    Ik wordt geraakt door je woorden vol emotie..
    Zoveel onrecht aangedaan, en zoveel pijn en verdriet die de gevolgen zijn in jou.
    Ik gun je zo het helen, het er mogen zijn, weer helemaal.
    Want jij lief mooi meisje, jou bestaansrecht is echt duizend waard.

    Ik kan er niet bij hoe dingen in het leven gaan.
    Hoeveel onrecht een mens wordt aangedaan.
    Ik vind het zo vreselijk,
    zo rot om jou te zien lijdden, onder gevolgen van de mensheid die zich niet in kan leven.

    Even een arm meisjelief,
    een arm vol troost
    bescherming
    en vol liefde
    om jou even vast te houden
    te zeggen
    je bent mijn liefste.

    Dag lieverd,
    in mijn hart voor nu en altijd,

    xxxxx

    Like

  2. Heey,

    Super mooi geschreven!!
    Maar voor mij ook heel herkenbaar!!

    Groetjes Laura

    Like

  3. karin

    lieve mies

    goed geschreven en goed dat je het gedurft hebt
    laat je maar horen je hoeft je niet langer te verstoppen
    hoe eng en angstig je dat ook maakt misschien je doet het zo goed
    je eist je bestaansrecht op en dat mag je mag er zijn jij hebt ook recht op een plekje op deze aarde in dit land dat land dat ook een plekje voor jou heeft niet op de achtergrond maar net als alle anderen ook voor geluk voorspoed en liefde zo belangrijk in ieders leven jou vroeger niet meegegeven en toch kun je het een ander zo mooi en waardevol geven
    jij bezit die gave om dat te geven
    nu vraag ik je geef die liefde warmte en er mogen zijn ook maar aan jezelf

    en claim maar toe maar neem maar dat plekje in niet meer in de schaduw van anderen maar een plekje voor jezelf waar je mag zijn die je oprecht verdiend

    heel veel liefs zend ik je toe
    en veel warmte

    alle liefs van mij karin

    Like

  4. maris

    Lieffie, lieffie lief..

    Een arm van mij,
    alleen even voor de veiligheid

    Een arm van mij,
    nu eventjes voor troost

    Een arm van mij,
    warm om je heen geslagen

    als een symbool van
    de band tussen jou en mij..

    Ik denk aan je, vandaag, en vele dagen..
    Ik lees je net, lieverd toch.. Ik voel mee, ik leef mee

    Heel veel liefs en ontzettende knuffel,,

    Maris

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

