De Tijd is gekomen

"Er is een tijd van komen,
en een tijd van gaan".

Voortdurende uren
voortdurend te verduren
slagen van de klok
gelijk op te zetten
wanneer de uren slaan

Een tijd van gaan
is gekomen in de Tijd

Wijzervanklok

fractaltekening van kareldg

Categorieën: Mijn gedichten | 20 reacties

Berichtnavigatie

20 gedachten over “De Tijd is gekomen

  1. Ik vind het moeilijk om hierop te reageren.
    Weet niet zo goed wat ik er op zeggen moet.
    Let goed op jezelf he
    neem je rust
    groetjes

    lees mattheus 5 (vanaf vers 28)

    Like

  2. Juist nu klap ik dicht, terwijl alles in me schreeuwt ‘ik was daar ook en nog steeds zo vaak’.
    Juist nu klap ik dicht, terwijl ik woorden zou willen schrijven voor jou, maar ik vind ze niet, omdat het ook woorden voor mij zijn en die wegvallen op het moment dat ze moeten komen.

    Een virtuele arm dan maar? En even een moment van stilte. Omdat soms de stilte meer zegt dan duizend woorden bij elkaar.

    Like

  3. lieve Mies,
    je hebt geschreven 🙂 ik ben enorm trots op je !. Want het zijn niet de makkelijkste dingen … mijn hemel … inhoudelijk kan ik er niet op in gaan, het raakt mij ook zoals je weet. Van mij zit het ver weg, maar het raakt me wel. Ik vind het zo goed dat je het hebt durven schrijven, dat wat jij elke nacht opnieuw meemaakt … ik wou dat ik het weg kon maken voor je, dat je zonder dit al kon liggen en slapen … maar ik weet dat ik dat niet kan :(. Ik kan wel je hand even vasthouden en bij je zijn, ik ben even bij je.
    liefs
    Alice

    Like

  4. Jeeemig, au, wat verschrikkelijk treffend & ook nog prachtig be/geschreven!
    Kwam via-via (Wildflower) op je log terecht, was benieuwd – omdat naar mijn idee maar bij zo weinig mensen de DIS herkenbaar is terug te vinden. En ik vind het hier bij jou terug: pijnlijk, verdraaid pijnlijk als strijd die je elke dag/nacht voeren moet maar zooo herkenbaar…

    Chapeau omdat je het zo prachtig verwoordt. Ik zou je graag wat vaker lezen als je dat goed vindt? *bloos*

    Groetjes & keep going strong,
    nanush

    Like

  5. je hoeft niet meer
    je mond te houden.

    Like

  6. Laat het komen meissss…de pijn
    en daar alleen mee
    zijn…
    het hoeft niet meer, wij zijn er voor je..

    Je bent zoveel meer waard dan wat je hebt meegekregen..
    alle innerlijke pijn die je met je meedraagt sloopt je
    lichaam, soms is het namelijk te veel om te dragen..
    HEt moet er uit, het schreeuwt er om en wij vangen je
    op…

    De vreselijke woorden, zo moeilijk om uit te spreken
    de vreselijke misdaden gepleegd tegenover de onschuld
    van een mooi kind, een prachtig geschenk…

    Alle pijn opgeslagen in dat ene lichaam..
    alles in dat hoofd met beperkte ruimte…ga plaats
    maken, ik probeer het ook..
    en wij staan voor je klaar.
    Virtuele onzichtbare vrienden die met je meehuilen
    met je meevoelen…de woede voelen door wat je is
    aangedaan, onrechtvaardig, oneerlijk, barbaars…

    Het komt op jouw tijd, maar weet dat je niet alleen
    bent, je bent er ook voor mij…ik zal er ook voor
    jou zijn…laat het maar komen, misschien , heel
    misschien dat de fysieke pijn je dan iets meer
    los gaat laten, wie weet, het is de moeite van
    het proberen waard, hoe eng en beangstigend het
    ook is…

    dikke knuf..

    Like

  7. tuurlijk mag je me linken
    en bedankt voor je reactie

    Like

  8. Mya

    Heykes lieve Mies ,

    Je schrijft wondermooi …
    dat is je toch eigen ?
    jouw zijn …
    de enige ware …
    voor altijd ?

    Jouw zijn …
    in eenheid met die hogere ene …
    of is het dieper weten ?

    Jouw openheid (naaktheid) …
    om te stelen …
    mooie wezen …

    door te delen …
    als her-enigt …

    ?

    een ziels-vennootje :-))

    met veeeeeeel liefs
    x

    Like

  9. Mya

    Waarschijnlijk vertelden het je meer mensen ..
    maar het blijft toch wel leuk om te horen/ lezen m.i. …
    Als je het mij vraagt …
    heb je met je schrijven en vele meer …
    een goddelijke gave …

    Thanks for being You

    Like

  10. Imparfait

    Stilte.
    Ik weet even niet hoe ik moet reageren. Het voelt ook zo vreemd om te zeggen dat ik er altijd voor je ben, omdat dit slechts internetcontact is en ik je nauwelijks ken. Maar het is wel zo. Je hebt zoveel meegemaakt en het raakt me en ik zou willen dat ik de pijn wat kon verminderen. Ik ben me ervan bewust dat ik dat niet kan, maar ik hoop dat ik je enigszins kan steunen met reacties te plaatsen. Want je bent zo waardevol. En je schrijft zo mooi. En je plaatst altijd zulke lieve reacties bij mij! Echt bedankt daarvoor. Sterkte!

    Liefs,
    Nina

    Like

  11. @Lieve Neesa, dank, voor je woorden van erkenning, herkenning; wijze woorden van steunbetuiging.
    Voor jou maak ik een buiging!

    Ik zal proberen om meer te delen, en er ook voor jou te ZIJN!
    Maar, zoals ik al eerder zei (in een antwoord aan jou), schrijf ik in mijn ‘uitlaadklep-pagina’ over de pijn; de pijn, die mij ook zo enorm bedreigd.

    ‘Help’, het was weer een slopende nacht. De nachten zijn het ergst van AL.

    Dank je wel, lieve Neesa, jij ook veel kracht en goede moed.

    Like

  12. @ lieve allen,
    die mij zo ‘bevallen’,
    zo’n lieve woorden tot mij richten:
    DANK!

    Ik voel, ik ben niet meer alleen,
    er zijn mensen om mij heen
    die om mij geven
    mij hun woorden geven
    van begrip, troost
    en steun.

    Het is virtueel
    maar toch….
    het doet mij VEEL!

    Alle liefs, toegezonden
    virtueel,
    van Mies.
    D.S. 😉

    Like

  13. karin

    lieve mies
    ook ik val even stil als ik je woorden lees
    nacht na nacht hetzelfde beleven
    nacht na nacht met deze pijnen omgaan herbeleven
    dat is een zware taak en valt zeker niet mee
    ook ik zou zo graag wensen dat ik iets voor je zou kunnen doen
    om je pijn te verlichten
    zorg goed voor jezelf
    neem je rust
    en weet dat ik er altijd voor je zal zijn
    ik denk aan je

    liefs van mij karin

    Like

  14. @ Karin, grapjas, daardoor kan ik juist niet rusten.
    Heel erg bedankt voor je steun!
    Denk ook aan jou ❤

    Like

  15. Karin

    oeps sorry mies
    in die context bedoelde ik het niet hoor
    ik bedoelde meer van misschien
    dat je de rust kunt vinden in de tuin
    even naar buiten een wandelingetje
    maar voor heel even
    natuurlijk weet ik dat rusten niet gaat
    dat dat juist zo’n probleem is
    ik hoop alleen dat je misschien
    overdag je pijnen iets minder
    kunnen zijn met ontspanning
    ik vind het namelijk heel vervelend voor je
    dat je al nachten wakker ligt
    en er niks aan gedaan kan worden
    tot nu toe
    ik hoop zo dat
    je geholpen kunt worden
    ik hoop het echt.

    dat je van je pijne verlicht mag worden
    al is het eerst maar een beetje
    maar verlichting
    ja dat zou zo fijn zijn

    liefs
    van mij karin

    Like

  16. Lief lief Miesje,

    Ik moet huilen van je woorden,
    de tranen schieten me in de ogen..
    Het doet pijn om deze pijn bij jou te lezen, de nachtmerrie die werkelijkheid is geweest en die jij hebt moeten doorstaan.
    Ik zou je echt heel graag meer woorden willen geven van erkenning- herkenning.. maar het raakt me echt dat ik echt even enorm *slik* tijdens het schrijven van.. nu naar jou.

    Mijn arm is er voor nu,
    voor jou..
    Mijn arm is er morgen
    voor jou..
    Mijn arm zal er zijn
    lief meisje, voor jou.

    Kon ik je maar troosten, helen in deze breekbare pijn.

    Ik hou van je,
    Knuffels
    Maris

    Like

  17. Van mij een heeeeeeeeeeeeeeeeel dikke knuffel voor jou, mijn lieve Miesje. Ik vind het zo ontzettend fijn dat je zo wordt gesteund door al die lieve mensen die hierboven op jou reageren. Je hoeft niet meer te zwijgen, je hoeft je niet meer te verstoppen, je mag zijn wie je bent. Zie maar eens hoe waardevol anderen jou vinden. Nu jijzelf nog!!!

    Je bent heel speciaal en bijzonder voor mij.

    Dag allerliefste Dinnie-Floepie, je zit in mijn hart.

    Iam

    Like

  18. Een prachtige tekening !!!! en dito woorden :). Moet nog steeds eens kijken naar dat programma wat je me stuurde :).
    Ik wens je een fijne dag vandaag.
    liefs,

    Like

  19. ik ben het met alice eens
    zorg goed voor jezelf he
    geniet van de kleine dingen
    groetjes

    Like

  20. mya

    heel mooi dit ..
    met een veelzeggende tekening …
    mooie eenheid tss jullie twee

    liefs x

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

