De herbeleving die op hun rolletjes loopt

Martelgangen
stelsel van matig
leven over hoop
loos van slag
en stoot
aangegeven leven
dat vastliep op
hun rolletjes bergafwaarts
voortgedreven vanuit
angstige vogelvlucht

trekpaard in zwoegend
ploegen op een dode
akkertje, hun akkefietjes
nooit van de lucht
ballonnen die spatten
uiteen in spookkastelen
blazende bellen
die opgaan
in rook.

Bol3rollijst

Olieverf 17×11 cm. (1999)

 

Categorieën: eigen dicht - en kunstwerk | 11 reacties

Berichtnavigatie

11 gedachten over “De herbeleving die op hun rolletjes loopt

  1. Ah kortjakje, maar dan anders….mooi Mies..

    Like

  2. Mooi gedichtje 🙂 … en Karels mooie fractaltekening !! past prachtig bij elkaar !

    Like

  3. karin

    mooooi
    echt heel mooi
    liefs karin

    Like

  4. Mya

    wederom mooi geschreven …

    Like

  5. Oeioeioei, wat herken ik dit alles… Mooie, dappere dame, dat je er over schrijft! K’heb wel een half uur zitten staren of ik zou reageren. Open is zo bloot hxc3xa8? Toch maar wel. Geen idee of je hulp hierbij hebt. Mag ik dan (misschien als honderdduizendste) toch een tip geven, waar ik de hemel zo blij mee ben geweest? Waarmee ik nu een ptss-vrij (bijna toch) leventje heb. PRI-therapie.
    Iets beters had me niet kunnen “overkomen”.
    Lieve groetjes.

    Like

  6. @ Dank je, WholeLottaRosie. Ook voor de tip. Ik heb ‘gegoogeld’ op PRI-therapie, en kan zeggen dat ik eigenlijk al jaren op die manier bezig ben. Echter er zit blijkbaar veel oud zeer, dat nog niet ‘boven tafel is (durven) komen’.
    Hier in de buurt zit geen therapeut die deze therapie toepast. Wel heb ik emdr gehad, zonder het juiste resultaat.

    as vrijdag ga ik voor een intake naar de pijnpoli van een revalidatiekliniek, waar ook een psycholoog aan verbonden is. Dit om te bespreken of zij iets voor mij kunnen betekenen.

    Veel liefs, en nogmaals bedankt voor je fijne bericht.
    liefs,
    van Mies.

    Like

  7. Karin

    lieve mies

    dapper dat je het hier op schrijft
    en inderdaad herkenbaar
    maar goed dat je er over schrijft het uit op je log
    en hopelijk dat die pijnkliniek iets voor je kan betekenen
    dat hoop ik echt met heel mijn hart voor je

    liefs karin

    Like

  8. Mies

    Tot mijn grote geluk, heeft Karel ontdekt dat ik as woensdag al naar die pijnkliniek moet.
    Stel je voor….
    ik had Kareltje niet…..
    was ‘het feest’ niet doorgegaan.

    Like

  9. Knuffels,
    Ontiegelijk veel knuffels voor jou schatteke..

    Woensdag, wow spannend meisje?! Blijf je daar slapen of kom je s’avonds weer naar huis?
    Hoe vind je het dat het nu zo dichtbij komt?

    Ik denk aan je, En woensdag ook hoor lief!

    Veel liefs en warmte,
    maris

    Like

  10. Aha, ben nog niet zo bedreven hier, dus had je reactie hier nog niet gelezen. Hxc3xa8, snetver wat jammer dat er geen in de buurt is… Ik gun het je zo! Lastig wel hxc3xa8, dit. Ik die niet opdringerig het zxc3xb3xc3xb3xc3xb3veelste advies wil geven, jij die mij weer niet verplicht wil laten voelen.. Weet je wat? Mochten we beiden elkaar tikken, doen we dat recht vanuit het hart, zxc3xb3nder mits en maren, okay? In alle veiligheid. 🙂
    liefs

    Like

  11. Mooi geschreven!
    Veel sterkte bij de pijnkliniek woensdag!

    Liefs,
    Nina

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

