Cool Smiling

Het staat in de sterren
zit in een bolletje
heeft spierwitte tanden
Hennakleurig haar
maar bijt niet…..

Rara…?

Snowglobe

Hier houd ik mijn hoofd cool,
dat lijkt mij maar het beste 😉

Categorieën: Humor | 17 reacties

Berichtnavigatie

17 gedachten over “Cool Smiling

  1. Dikke knuffel van mijn kant.

    Sterkte lieve Mies!

    Like

  2. 😦 Jeetje, heftig zeg!

    Like

  3. Moeders horen zo niet te zijn, die horen lief te zijn en je het gevoel te geven dat je een gewenst kind bent. Niet dat wat jij schrijft, niet dat wat ze jou heeft verteld. Ik vind dat altijd heel erg 😦 .
    liefs van mij

    Like

  4. Wat vreselijk meid…

    De wanhoop maar vooral de machteloosheid van een kind is zoiets verschrikkelijks, want niemand komt je helpen, overgeleverd aan de grillen van een volwassene die zich
    misdraagt en dat ongestoord kan blijven doen…

    Jarenlang op je inpraten dat je niks waard bent en jammer genoeg gaan we dat geloven, wel als er niemand komt die het tegendeel bewijst…zo triest allemaal..

    Was er maar iemand geweest in jouw geval en in
    mijn geval…

    Like

  5. Het is vreselijk, het gevoel er niet te mogen zijn, niet goed genoeg te zijn. Alsof je niet gewenst bent. Sterkte met de verwerking ervan, wat ongetwijfeld tijd en moeite kost, maar geef het niet op. Er zijn zoveel mensen voor wie je wel veel betekent. Ook voor mij, ook al zijn het maar reacties via internet. Het is fijn als mensen je op wat voor manier dan ook steunen en ik wil jou ook steunen. Voor zover ik dat kan.

    Liefs,
    Nina

    Like

  6. wat een prachtig gedicht over een vreselijke ervaring
    mijn moeder had ook zo’n moeder
    zij deed het gelukkig beter
    en ik ook denk ik
    ik heb mijn dochter vanaf dag 1 gezegd, letterlijk gezegd dat ze goed is zoals ze is
    en nog doe ik dat
    ik ben wel eens boos op haar om haar gedrag, maar nooit, hoe moeilijk het soms ook was heb ik haar gezegd dat zij niet goed was
    want dat is ze
    dat zijn alle kinderen!
    daarom ben ik ook zo blij met mijn werk, ik mag elke dag knuffelen met kinderen en met ze lachen en ze zien groeien
    en wordt er niet alleen voor betaald
    maar krijg kusjes en knuffels en lachjes
    en er is nu zelfs uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat wij als leidsters een positief effect hebben op kinderen die zich onveilig hechten aan de ouders
    en dan heb ik het nog niet over de kinderen die verwaarloosd worden, die bij ons wel de aandacht en liefde krijgen die ze verdienen
    was er in jouw tijd maar een kdv met juffies die gewoon om je gaven om jou

    liefs lonnetje

    Like

  7. @ Lonnetje, en allen. Jullie support betekent veel voor me.
    In werkelijkheid was mijn moeder veel erger dan hier verwoord. Toch wist ik niet beter, of mijn moeder was lief. Ik draaide alles om in mijn hoofd. Hoewel, eigenlijk hebben mijn ouders dat gedaan. Vandaar dat ik ook alles was ‘vergeten’.

    Wat een heerlijk werk heb je, Lonnetje!
    Ik heb een periode bij een kinderarts gewerkt. Bij mij huilden de kids nooit tijdens behandelingen. Bij de anderen wel, en ’t gekke was, dat ik dan meehuilde; wist dat goed te verbergen, maar ik snapte zelf niet hoe dat kwam. Nu natuurlijk wel.

    Tegen onze kids heb ik ook altijd gezegd en proberen om te laten voelen, dat ze blij ‘moesten’/konden zijn met zichzelf.

    Door jouw reaktie (L) komen er weer herinneringen naar boven van toen ik een kleuter was. Ik zal ze hier een keer allemaal opschrijven. Moet nog moed maken.

    Lieve Alice, uit jouw reaktie begrijp ik, dat jij persoonlijk ook met nare jeugdherinneringen te kampen hebt. Maar ook weet ik, dat jij nu heel dankbaar werk hebt, en veel betekenen mag voor die kleintjes. Wat heerlijk is dat dan, hè?

    Allen weer veel sterkte met al die invloeden die ons nog (op één of andere manier) plagen.
    Dat we dit alles maar (schoon) achter ons zullen kunnen laten.
    En ons kunnen verheugen op iedere nieuwe dag,
    dag, dag!!!!
    van Mies

    Like

  8. Zomaar een voorbijganger en zomaar geraakt door je schrijven.

    Ik herken de pijn uit je schrijven en de strijd die er ook uit spreekt.”Genadeloos”, inderdaad.

    Ik weet verder even geen woorden te geven aan wat ik dacht en voelde maar ik wilde je wel even laten weten dat je me zomaar op een zaterdagmorgen geraakt hebt met je schrijven.

    Liefs!

    Like

  9. karin

    lieve mies
    de herinneringen blijven pijn doen aan die momenten
    van afwijzing
    de momenten van liefhebben zo nodig maar als kind dan totaal overbodig
    je steeds een weg moeten vechten naar je vrijheid
    steeds een aanwezige strijd

    ik hoop dat die vrijheid er eens voor jouw mag komen
    heel veel liefs karin

    Like

  10. Ongelofelijk dat een moeder niet van haar eigen kind houden. Negen maanden gedragen en zien opgroeien..
    Wat is het dan moeilijk om jezelf niet de schuld te geven (want jou moeder accepteerde jou niet). Niet jij had een probleem, maar ZIJ had een probleem. En daardoor jij..

    Like

  11. haha die is leukkkkkkk !!!! heb je mooi gemaakt je ‘hoofd’ in een sneeuwbol :-))) en je moest ook erg lachen op de foto zie ik hihi :)) Hopenlijk heb je een fijne dag gehad vandaag Mies !
    liefs,

    Like

  12. jammer dat je geschud moest worden.

    Like

  13. Karin

    lieve mies

    wat heb je dat prachtig weer gegeven(hihi)
    leuk bedacht

    liefs karin

    Like

  14. hoi Mies,

    ik wilde eigenlijk op je vorige log “een zee van woorden” maar kwam daar in de reacties allerlei akeligheden tegen….waardoor ik deze log ook weer meer begrijp. dus toch maar hier dan:
    wat heb je een prachtige teksten geplaatst. en wat goed om je zo ‘te leren kennen’. Lief dat je hebt gereageerd op mn eb&vloed log. Fijn om “gehoord” te worden. kheb eronder ook nog een korte reactie op jou geschreven. Vind je het goed als ik je log blijf volgen? een stukje met je samenop ga? Het voelt alsof ik wat bij je kan halen, net als ik je misschien iets te geven heb (herkenning/erkenning over en weer). Je bent evenzo van harte welkom om bij mij mee te lezen/mee te leven. Zie maar, want ik begrijp het heus dat je het al druk hebt in logland, ben je op vele plaatsen al tegen gekomen. En daarnaast het “buitencomputerse”leven nog natuurlijk 🙂 Ik zal je log bij mn links plaatsen, als je het niet okay vindt, haal ik hem dr ook zo weer weg (klik klik klik klaar). Je bent gelovig of niet? is dat een hele strijd voor je? of juist een steun. is God voor jou dichtbij in moeilijke momenten of juist verweg? tjeetje…wat een vragen…zie maar of je er wat mee kunt. voel je niet verplicht!!!!

    nou, ik hoop je weer ns te treffen!
    Shalom! Rozedame

    Like

  15. @ Rozedame, wat een leuke verrassing om jouw bericht te zien staan. Sorry dat je hxc3xa9xc3xa9l toevallig zoiets naars tegenkwam hier, kan ik helaas ook niets aan doen :(. Dank je voor de uitnodiging om je te mogen volgen :).
    Vind je het goed als ik je vraag over God via mail beantwoord?
    Lieve groet
    van Mies.

    Like

  16. ja natuurlijk! je hebt mijn mailadres denk ik wel in beeld?
    staat “niet getoond bij de reactie” maar wel in jouw schermpje hoop ik…
    anders laat maar weten en dan krijg je mn adres
    liefs!

    Like

  17. Mya

    Lieve lieve schat …
    hmmmmmmmmmm … stil van je woorden …
    omdat dat wat je hebt gemist …
    niet te vervangen is …

    vandaar …
    voor nu even een hele warme knufffffffffffffffffffffff

    verder …
    mss heel even laten weten …
    dat ik dat moeder gedeelte wel waarneem …
    in jouw geheel … wezen …

    je bent een docher van die ene …
    daarom vind ik jouw bijzonder …

    een wonder …

    alles heeft zo zijn reden …

    mss kwamen we elkander daarom tegen ?

    Jij geen moeder …
    ik geen vader …

    althans niet in fysieke gedaante …

    Nu schrijf ik alweer teveel …

    het spijt me vrij …

    ik laat de stilte nog heel even
    voor zich spreken …

    Veel liefs en een warme knufffffffffel

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

