In stilte accepteren

Accepteren
het gebeurt in stilte
stille tijd
steeds stiller
van binnen
zit een honger
naar stilte
haast
maken heeft geen
zin in stilte
accepteren duurt
lang –
zaam aan
gelaten, geduld
zonder schuld
gevoelens bezinken
totdat…

De trompetten klinken
de bazuinen schallen
en alom
de stilte verstomd
doet staan…

dxc3 n mogen ook
de pauken slaan.

Accepteren,
beklonken bevrijding
het geluid
ingeluid van
De Goede Tijding.

Manvrouwlst

Olieverf 2001
klik met de muis voor ong. de ware grootte.

Categorieën: eigen dicht - en kunstwerk | 22 reacties

Berichtnavigatie

22 gedachten over “In stilte accepteren

  1. wow wat een prachtige foto’s Mies!! echt heel mooi al die kleuren, schitterend!
    ik word ook helemaal blij als ik al deze foto’s bekijk 🙂

    liefs, lichtstraaltje

    Like

  2. Nope, geen geuren geheugen hier, maar sowieso bijna geen geheugen hier , dooie hersenen meer, dus ja…

    Zitten zeker mooie foto’s tussen..als je een groot
    diafragma kiest/ lensopening ( lage waarde , bv 2.8 ) trek je het onderwerp mooi los van de omgeving, dat vind ik zelf altijd het allermooiste, de bloem helder en de omgeving wazig..

    Like

  3. Lieve Mies,

    wat een prachtige foto’s, zulke mooie intense kleuren! Het is zo fijn te lezen dat je ervan hebt genoten foto’s te maken. Vaker doen hoor, die camera van Karel lenen, vindt hij vast goed!

    Een geurengeheugen heb ik niet, het lijkt me wel heel bijzonder. Tenminste, als je alleen de lekkere geuren blijft herinneren 😀

    Dikke knuf
    Ikke

    Like

  4. karin

    lieve mies
    wat een prachtige foto’s heb je gemaakt
    en dat van de planten in je eigen tuin
    het is het meewandelen waard ze zijn heel mooi geworden

    liefs van mij karin

    Like

  5. prachtige foto,s zeg en ja..ik kan ze dan ook bij wijze van spreken ruiken hoor;)
    zo heb ik nu een hyacinth op m,n weblog staan en snuif snuif….mmmmmmmmmm;)))
    leuk dat je op m,n weblog was;)
    groetjes en fijne nieuwe week;))

    Like

  6. Ha lieffie,

    Wat een mooie mooie foto’s heb je gemaakt zeg! Ik kan er niet aan af zien dat dit de eerste keer is dat je even wat mooie foto’s hebt genomen.. ik vind ze super mooi!
    De natuur kan ook echt zo mooi zijn hé… Ben vandaag zelf een rondvaart wezen maken door de grachten van Den bosch en echt WAUW!

    Ik kan de geuren niet herkennen bij de foto’s maar dat is denk ik ook omdat ik niet zo’n bloemen/planten kenner ben. Maar heerlijk zo kleurrijk.. Blij dat het je ook zo goed kan doen meisje!

    Lieve Mies, dankjewel voor je ontzettend lieve en oprechte reactie op mijn weblog..
    Het voelt erg warm en fijn! Dankjewel dat je er bent.. en me leest, steunt.

    Heel veel liefs voor jou, en fijne dagen gewenst voor de komende dagen!
    Ik lees je woensdag weer 😉

    Kusssszzz! Mariska

    Like

  7. Ik ben zelf een groot liefhebber van fotografie en heb laatst in het park hier in de buurt foto’s gemaakt. Maar daar ben ik niet zulke mooie bloemen tegengekomen. Ik ben echt jaloers op de schitterende kleuren van jullie tuin!

    Liefs,
    Nina

    Like

  8. karin

    lieve mies
    ik blijf je foto’s prachtig vinden vind ze heel goed gelukt

    ik wens je heel veel sterkte en warmte toe
    veel liefs van mij karin

    Like

  9. Heel mooi zeg
    genieten is dat hea
    groetjes

    Like

  10. Hoi Mies,
    bedankt voor je lieve reactie op mijn blog!

    En wat een gave foto’s zijn dit! Zo vol kleur, de natuur is indrukwekkend!

    Liefs, N.

    Like

  11. Henriette

    Prachtig hoor Mies

    Geniet er van zo veel je kan ik zie hier alleen maar beton om me heen voel me op gesloten mis de natuur!

    lieve gr

    Like

  12. Prachtig gedicht en ook een heel erg mooi
    schilderij…ook ik ben kunstenaar, zal mijn
    werk ook eens tonen op mijn loggie..

    EN dan nog even je gedicht:
    Geloof dat ik accepteren het moeilijkste vind
    maar je wordt er sterk van en krachtig , het
    helpt echt, zo heb ik voor een deel bepaalde
    beperkingen van mezelf geaccepteerd en het idee
    losgelaten wat ik had moeten zijn van mezelf
    het lukt me gewoon niet, maar dat betekend niet
    dat ik niet mag “zijn”, en dat geeft kracht en
    rust, dus acceptatie is heel erg belangrijk
    maar niet altijd eenvoudig om te voelen en
    na te leven..

    Like

  13. karin

    mooi geschreven lieve mies

    ik hoop zo dat dit ooit de waarheid mag worden voor jouw
    wat heb je dat trouwens prachtig geschilderd

    liefs van mij karin

    Like

  14. Prachtig gedicht en super mooi schilderij! Jij bent creatief zeg! Goed hoor!
    Hoe gaat het verder met je nu?

    Liefs Paulien

    Like

  15. Wat een mooi gedicht lief miesje..

    En het schilderij ook prachtiggg!

    Accepteren
    kost zoveel tijd
    het lijdden
    doet soms zoveel pijn
    maar jij vechter
    doet het zo goed
    zo dapper ben je
    ik ben steeds zo trots
    steeds vol goede moed
    meisje lief,
    miesje lief
    je doet het zo goed..

    I love you..

    Warme knuffel,
    dag lieve meid.

    Maris

    Like

  16. Lieve Mies,
    wat een mooi gedicht 🙂 … acceptatie is geen makkelijk iets, gaat niet over 1 nacht ijs … dapper dat je erbij stilstaat!
    Je schilderij!!!! wauw !!! hoe langer ik keek, hoe meer dieren ik ontdekte :)) superleuk om de verborgen schatten in je schilderen te vinden :)) en ook heel mooi.
    veel liefs van mij

    Like

  17. Een mooi gedicht, Mies!

    Like

  18. Mooi geschreven en geschilderd!
    Acceptatie is zo moeilijk.
    Sterkte!

    Liefs,
    Nina

    Like

  19. **Hug**

    Like

  20. He lieverd!

    Hoe gaat het met je?
    Heb je zelf ook wat vrije daagjes gehad of nog steeds met deze dagen?
    Ik hoop dat je een beetje kan ontspannen.. lekker in je mooie tuin misschien, en wat hebt kunnen genieten.

    Ik denk aan je,
    heel veel liefs,

    I love you
    Maris

    Like

  21. Dag lief mooi mens,

    pc kapot? Grrr!! Wat vervelend hxc3xa9? We kunnen tegenwoordig niet meer zonder!
    Ik kom je even een heeeeel dikke knuffel geven en je laten weten dat ik aan je denk 🙂

    Wat kun je toch mooi dichten, schrijven, fotograferen en schilderen Mies! Dat is echt een gave, een talent.
    Lukt het je ook om je (negatieve) emoties er in kwijt te kunnen?
    Ik hoop het 🙂

    Heel veel liefs en een heel fijne zondag alvast 🙂

    XXXXXX
    Iam

    Like

  22. Wauw.. !!
    Wat een prachtige tekst is dit..

    Overigens ook al je andere logjes gelezen. Weet weinig te zeggen. Ik denk aan je! Take care..

    En natuurlijk vind ik het goed als je me linkt bij je vriendenlijst! 🙂

    De tekening op m’n site is overigens gewoon via google gevonden. VOnd ‘m prachtig!

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

