Aan een lief kind

Langwerpig Lief kind,

Je bent wel iets,
want je hebt tranen
gelaten
en die
zijn niet
voor niets,
die zijn
van jou
en die
zijn
ECHT.

Je bestaat
je tranen
hebben
waarde,
dus
de conclusie:
Je WAARDE
Bestaat
ECHT.

Lief opgesloten kind,

Ik geef heel veel om jou,
en als ik kon
als ik mocht
als het mogelijk was,
dan zat ik nu al
in je kamer.

Als het mocht
hield ik je tegen me aan
heel zacht
heel knus
maar toch ook
heel vrij

Als het mocht
als het kon
dan liep ik
zo hard
als ik kon

Ik stopte
met lopen
voor jouw deur
voor jouw kamer
en ik blijf hopen
lief, zacht kind
doe hem open.

die deur
houd hem niet tegen
houd hem niet dicht
want ik wil zien
jouw lieve gezicht
jou nemen
in mijn armen
je eventjes maar
verwarmen

maar toch ook weer
voor altijd

lieve meid.

tekening van kareldg

Categorieën: Mijn gedichten | 9 reacties

Berichtnavigatie

9 gedachten over “Aan een lief kind

  1. Heel mooi geschreven Mies, het raakt mij… want het is ook heel herkenbaar voor mij, is beetje het proces waar ik nu zelf ook in zit… dat ‘kind’ zit ook nog ergens in mij, ik ben aan het leren het toe te laten, haar er te laten zijn, haar gevoelens er te laten zijn (hoe moeilijk/eng dat ook is), eindelijk erkenning en acceptatie voor haar…
    Voor jou geldt hetzelfde Mies, dat kind mag er zijn, en mag alsnog veiligheid, acceptatie en liefde vinden…

    Nog even terugkomend op jouw laatste reactie. Ik had dat gedicht inderdaad zelf geschreven, het was wat er in mij opkwam toen ik jouw logje las… en inderdaad, we hebben God zxc3xb3 nodig, ik zou zelf echt niet weten hoe ik het zonder Hem zou moeten doen… ik hoop en bid dat jij ook iedere keer weer Zijn kracht, Zijn liefde, en Zijn vrede zult ervaren, en Zijn aanwezigheid heel dichtbij jou!!
    Ik wens je nog een heel goede dag verder, en tot schrijfs 🙂

    liefs, lichtstraaltje

    Like

  2. Wow, hier ben ik dan wel stil van.
    Echt mooi geschreven!

    Liefs,
    Nina

    Like

  3. karin

    lieve mies
    wat heb je dat prachtig geschreven
    en heel intens en gevoelig verwoord
    precies zoals je het voelt en bedoeld
    en ozo herkenbaar
    houd het kind maar vast voor altijd

    heel veel liefs van mij karin

    Like

  4. BEn na een aantal zinnen even gestopt meis, kom later terug, iets te pijnlijk op dit moment..maar zo mooi beschreven, lees dit later verder, lukt me nu niet…
    moet dit even bewaren voor een ander moment , want je woorden zijn waardevol en jij ook…

    kusssssss

    Like

  5. Heel erg mooi en herkenbaar ! Dit raakt zeker en ik hoop dat je het kind in je een keer in je armen mag sluiten en haar de troost kan geven die ze nodig heeft. Liefs en sterkte
    Alice

    Like

  6. Lieve Mies,

    Ik ben stil.. stil van jou woorden
    aan dit lieve kleine kind
    stil van het ontroeren
    wat mij raakt van binnen

    Lieve schat,
    dit houden van
    dit liefhebben
    en troosten
    van dit kleine meisje

    Ik hoop dat jij mag
    jij kan
    en toe staat
    om te zorgen voor dit lief
    het meisje
    verborgen in jou.

    Liefs en knuffels lieverdje!!!

    Like

  7. henriette

    lieve Mies

    Wat ontzettend mooi maar ook triest ,maar zo herkenbaar

    Ben er stil van

    lieve groet

    Like

  8. Mya

    Wauw … je woorden …

    zo rakend …
    zo vol liefde …
    ze laten zoveel zien …

    een spoor van Licht …
    in de duisternis …

    Blij jouw te mogen lezen ..
    bedankt voor het delen ..

    liefs x

    Like

  9. Wauw, wat mooi en vooral, wat lief..
    ben onder de indruk van wat je schrijft, maar vooral dit gedichtje raakt me heel erg. Weet niet precies wat ’t is maar vind ‘m erg mooi..

    Veel liefs

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

