de Kruppfamilie, TV-film op ZDF (2)

(23 Mrt)

Lieve mensen,

Ik ben juist blij dat ik door die tv-film terug gebracht ben in de tijd.
Nu weet ik tenminste weer hoe erg het was, en vind ik mijzelf geen aansteller meer.
Nu begrijp ik waarom ik zo’n klachten heb, nu weet ik waardoor het komt (waardoor het is ontstaan).
Het geeft rust om de waarheid bevestigd te krijgen.
Ja, je moet er dan wel weer doorheen.
Maar dat geeft niet.
Mijn hoop is erdoor gevoed.

Tjonge, wat een leven heb ik gehad, zeg.
‘Geen leven’ kan je beter zeggen.

““““““““““““““““““““““““““““““““““““““

(24 Mrt)

Hoi, hoi,

Gisteren heb ik dus naar het 2e deel gekeken.
Het was nu niet zo ‘inhoudsvol’ voor me; dus ook niet zo heftig.
Wat me wel is bijgebleven is wat die moeders zeiden over wat volgens hen liefde zou zijn (ten aanzien

van hun kinderen).

Moeder Bertha zei over haar moeder, dat ze het zo goed van haar eigen moeder vond dat zij haar liefde

voor haar (Bertha) zo goed achter hardheid verborgen had kunnen houden.
Dat voorbeeld droeg Bertha dus ook uit tov haar eigen kinderen.
Hard-zijn werd als liefde gezien. Hard maken, als dxc3xa8 manier om je aan vast te kunnen houden in het leven.

Dat herkende ik dus ook van mijn eigen moeder.
Die schreeuwde ook altijd : "je maakt je maar hard, dat moet ik ook!

Maar, zo duidelijk als het in die film werd gebracht, dat moeders dat dus als een soort van opofferende

liefde zien, poeh, hoe krom en verwarrend, zeg.
Ook mijn moeder had het er steeds over dat zij zich opofferde voor mij. Ja, ook met betrekking tot het

‘haarzelf hard moeten maken’ (dat zij dat dus voor mij over ‘moest hebben’), dat verhaalde ze dus op mij.

Misschien is bovenstaande totaal niet te volgen.
Nu ja, dan heb ik het voor mezelf opgeschreven 😉

houdoe,
liefs van Mies
(die vannacht beter heeft geslapen! dat mag in de krant, dus zeker hier op mijn blog! )

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 4 reacties

Berichtnavigatie

4 gedachten over “de Kruppfamilie, TV-film op ZDF (2)

  1. karin

    lieve mies
    dat laatste stukje wat ik gelezen heb goedzo
    kijk maar positief naar jezelf je mag er zijn
    en bent een mooi en waardig mens
    je hoeft niet meer over je heen te laten lopen
    jij hebt net zo goed het recht om er te mogen zijn
    als ieder ander.
    en je doet het heel erg goed
    en bent super dapper
    en goedzo kijk maar vooruit wat er allemaal voor positieve dingen voor je in het vooruitzicht liggen
    die zijn je van harte gegund
    heel veel liefs
    en warme knuffel van mij karin

    Like

  2. @ Hé Karin, dat is leuk!
    Ik was nog aan het corrigeren en toen stond er ineens al die fijne reaktie van jou :-).
    Dank je wel, lieve Karin. Ja, we gaan het positief proberen, hè!
    Gewoon alles eens omdraaien. Doe je mee?
    Alle liefs,
    Mies.

    Like

  3. Bij mij was het andersom, het was mijn vader die vreselijk agressief was en iedere dag de sfeer maakte of brak…wat een angsten heb ik moeten doorstaan, vreselijk gewoon en nu…
    Nu heb ik een dochter die Borderline heeft en moet ik dagelijks aanzien hoe diepgeworteld haar pijn zit en haar angsten, en dat alles omdat haar vader haar weer heeft laten vallen..
    Vreselijk hoe we soms in van die afschuwlijke vicieuze cirkels terecht kunnen komen…

    Doorzetten meis, ook ik heb PTSS, al jaren, en toch wordt je uiteindelijk sterker, gek genoeg…

    Like

  4. opus1400

    Ik heb de beide afleveringen ook gezien. Inderdaad is het haast onbegrijpelijk hoe die vrouwen als kille wezens zichzelf ook nog wijsmaken, dat hun gedrag in het belang van de kinderen zou zijn.
    Zij zoeken alleen hun eigen eer en niemand mag daar afbreuk aan doen.
    En jouw voorgeschiedenis kennend is dit ook typisch het gedrag van jouw moeder, xc3xa9xc3xa9n en al narcisme.

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

