Alleen kom ik er niet uit

Gevangen

Het blijft maar malen in mijn hoofd.
Ik weet dat ik gevangen zit in leugens, maar het zijn er zoveel!
Ik voel de dreiging voor als ik iets verkeerds zou kunnen gaan doen.
Ik zit daarin vast in mijn denken.
Het is alsof ik van de ene leugen naar de andere wordt gesmeten, elke leugen plakt aan me vast, als kleverige draden. Alles gooit mij terug in die gevangenis van pijn.

Pijn, die een uiting is van de wanhoop van vroeger?
Pijn, de angst voor de straf die ik vroeger onterecht steeds kreeg.

Straf voor als ik hen even was ontglipt; even vrij was geweest!
Op alles waarbij ik zelfstandig van had genoten volgde de straf.
"Dan vonden ze wel weer een zonde uit", om mij mee om de oren te slaan, te verdoemen.

Het is de vloek waar ik nu tegen vecht.
Ik vecht en vecht tegen de verdrukking in.

Want ik mag niet ontdekken, mag niet vrijkomen van hun vloek en hun verdoemenis.
Ik mag mij niet onschuldig weten.
Mag mij niet geliefd weten door God.
Ik moet ineen gehurkt blijven, voor hen dat angstige wezen blijven; als hun zondebok opgeslokt in hun kuil van leugens.

En zo laveer ik in, ja in wat?
In hun ‘poel des verderfs’.

Maar we gaan eruit komen.
Ik hoop op God.

Hij is de Weg, de Waarheid en het Leven.
Een leven zonder ‘beven voor de straf’!

Op weg naar bevrijding.
Blijven hopen.
Blijven vertrouwen.
Zeker weten, en durven.
Zet ‘m op, Miesjemeisje!
Durf maar te genieten.
Zij waren niet te genieten
geniepig, dat waren zij.

Ontmasker ze maar.
Durf de leugens maar in de ogen te kijken.
Trotseer de vijand, want God leidt jouw leven nog steeds!

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 5 reacties

Berichtnavigatie

5 gedachten over “Alleen kom ik er niet uit

  1. miriam

    Lieve Mies,

    Je voelt je nog gevangen, maar je bent al vrijgekocht.
    De prijs voor jou is al betaald. Diegene die jou dit aangedaan hebben zullen zelf de prijs moeten betalen.
    Maar jij behoort God toe, nu en voor altijd!

    En Jezus zal over u lichten.
    Mies ,Jezus schijnt al over jou en brengt alle leugens aan t licht. Je doet t goed hoor!

    Ik heb bewondering voor je hoe je de humor kunt bewaren en zelfs hele geestige stukjes kunt schrijven. Je hebt echte diepgang meisie Mies!

    Ik houd van je en denk aan jullie allebei!
    Liefs, Miriam

    Like

  2. Lieve Mies,

    God leidt jou zeker weten! HIJ leidt jou door dit proces van genezing en herstel! Daar mag je zeker op vertrouwen!
    Zxc3xb3 kostbaar in Zijn ogen! Wanneer jij geniet, geniet Hij met je mee.. Hij vindt het heerlijk om jou te zien stralen!

    Liefs,
    ffie

    Hier staat Hij
    Zijn warme armen
    om schokkende schouders.

    hier biedt Hij
    Zijn troost
    aan hen
    die kapot zijn
    van verdriet.

    kom, kom mijn kind
    nu huil je nog
    maar straks

    laat ik je
    eeuwig lachen.

    Like

  3. hey lieve Mies,

    De leugen is sterk, maar Gods waarheid is sterker!
    De dreiging is sterk, maar Gods bescherming is sterker!
    De pijn is groot, maar Gods genezing is groter!
    De duisternis is sterk, maar Gods licht is sterker!
    De vloek is sterk, maar Gods zegen is sterker!
    De zonde is groot, maar Gods genade is groter!

    Weet je, iets kan nog zo groot zijn, maar God gaat er altijd bovenuit!!
    Dus houd moed!
    “Ik heb dit gezegd opdat jullie vrede vinden bij mij. Jullie zullen het zwaar te verduren krijgen in de wereld, maar houd moed: ik heb de wereld overwonnen” (Joh. 16:33)

    Jezus heeft de wereld overwonnen! Dus vecht niet in je eentje tegen alles, maar laat Jezus voor je vechten, Hij heeft de overwinning al behaald!

    liefs en sterkte,
    lichtstraaltje

    Like

  4. karin

    lieve mies
    goed zo vecht maar tegen die leugens en bedrog
    je doet het zo dapper
    volg maar de weg die je wilt gaan
    die voor je ligt.
    de vrijheid
    met al die bergen en dalen
    weet ik dat je eens met de hulp van God
    die finisch gaat halen
    dat je niet meer door hen waar ingehaald
    maar eindelijk jou leven niet meer bepaald

    lieve mies dat wens ik je toe
    alle liefs van karin

    Like

  5. Wat is jouw verhaal herkenbaar. Ook ik heb in een wereld gezeten en geleefd vol leugens en bedrog. Ook ik vond God en veranderde. Nu zijn de leugens weg, maar het verleden blijf ik altijd bij me dragen. Maar ik weet dat God ook voor jou en mij is gestorven aan het kruis. Dat Hij onze zonden heeft weggenomen. Daar mag je op vertrouwen! Mijn blog is echter wel weer achter een wachtwoord. De reden? Omdat ik vrij wil kunnen bloggen zonder mezelf af te vragen of er iemand is die meeleest uit die tijd. Geen gezeur meer wil aan mijn hoofd en blijven vertrouwen op God. Ik zal je het ww wel zenden als je even een mailtje stuurt naar mij,

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

