Ik baal als een stekker

Stekker Ik baal als een stekker!
Vannacht was het alweer raak.

Ja, en dan bedoel ik dat het erger was dan waar ik normaal mee te maken krijg qua pijnbeleving.

Gisteren had ik juist een hele onverschillige houding. Ik wilde niet meer terug gaan linken naar mijn verleden; daar xc3xbcberhaupt niet meer mee bezig zijn!

En ik ben, net zoals zaterdag het meest van de dag heerlijk in de tuin bezig geweest. Ja, eindelijk rust om ons heen. Tenminste in vergelijking met vorig jaar.

Juist daarom moet er nu zoveel gebeuren in de tuin. Vanaf Maart t/m December vorig jaar was er die enorme overlast/herrie van die verbouwing hiernaast. Zelfs op Pasen in weekends, altijd was het raak.

Dus nu onze kansen gegrepen, zo fijn om te kunnen doen. Dan geniet je eigenlijk dubbel als je ziet hoe mooi het kan gaan worden. We maken alweer nieuwe plannen, zijn geinspireerd.

Maar, oh jee! Wat een ellende weer vannacht. Zo’n afschuwelijke horror in mijn hoofd. Trouwens t/m mijn tenen bewoog alles. Dat is zxc3xb3 eng, dat bewegen en gebonk in hetzelfde ritme. Vooral het bewegen van die pijn in mijn ogen, mijn voorhoofd, enzo. Ik ben al jaren aan dat gebonk gewend, maar dat dan die pijn in datzelfde ritme steeds meebeweegt, pffff…. Ik heb Diazepam genomen, het moest gewoon. Voor een paar uurtjes ben ik toen nog onder zeil geweest. Nu ja, en dan word je weer in, en met dezelfde situatie wakker.
En dan maar weer denken, is het fibromyalgie die parten speelt omdat ik zo lang in de tuin bezig ben geweest? Nee! dat geloof ik niet.

Nu ja, ik heb echt geen zin meer om daar iets voor te gaan invullen mbt het verleden, maar toch kwam onze jongste dochter in beeld. Heeft zij mij toch veel meer pijn gedaan dan ik wil weten? Heidemies

Eigenlijk wil ik hier niet zo zeuren over pijn enzo.

Bah!

Dat is toch niks om hier neer te zetten! Ik heb daar juist een hekel aan. Maar moet ik dan altijd alle ellende maar verstoppen? Juist me kunnen uiten naar waarheid, dat is toch goed?

Ik moest het gewoon ff kwijt, maar nu dus

STOP!

Ik ben gewoon verdrietig omdat het niet beter wordt, terwijl ik juist zo mijn best doe om alles te verdragen

niet te klagen
moedig door te gaan
op God te vertrouwen
alles acepterende
alles maar laten zijn
ook die pijn
zonder mij publiekelijk te uiten
ja alleen Karel
die ziet het
zucht
moet ik maar weer
op de vlucht
voor mezelf
voor alles
alles weer verstoppen
weer mooier maken
dan het
is?

Ik haal de stekker eruit
grapje
maar als het zo eenvoudig zou zijn………….

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 3 reacties

Berichtnavigatie

3 gedachten over “Ik baal als een stekker

  1. karin

    pfff
    wat schrikken dan zeg
    gelukkig is het allemaal goed af gelopen
    denk je ook even rustig een wandelingetje te maken
    je maakt zo nog eens wat mee zeg
    hopelijk gaat het nu weer wat met je en k
    een beetje bekomen van de schrik
    doe het rustig aan he?
    ik denk aan jullie
    liefs karin

    Like

  2. Tjemig! Dat is enorm schrikken, zeg! Ik geloof dat de sloot dan inderdaad een veiligere optie was geweest dan verpletterd worden door een paar hoefijzers.

    Bedankt voor je bezoekje aan mijn blogje!

    Like

  3. hoi,

    bedankt voor je reactie :), en natuurlijk heb je geen onzin geschreven 😉

    Het moet wel schrikken zijn geweest met die paarden. Ik vind paarden zelf prachtige beesten, maar ze kunnen je idd wel doen verschieten. En ik denk zeker als je ptss hebt dat je daar extra gevoelig aan bent. Ik heb zelf gelukkig sinds een maand ofzo geen angst meer. Ik heb een aantal maanden ptss-symptomen erg hard gehad, maar ben er met emdr echt bovenop gekomen.

    Liefs, Stephanie

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

