Sta in de kou

Ik durf niet zo goed te bestaanStaindekou_2
het heeft zoveel met mij gedaan
niet het leven is wat dat deed
maar alles wat ik vergeet

vergeten moest
oh wee, weh je gebeente
zei mijn moeder
broer, vader en zus

dachten ze me toe:
als je ooit durft te laten merken hoe
dus lachte ik hen vrijmoedig toe

altijd vergeten
vergeven is wat ik wou

en nou

daar sta ik in de kou
bibber ik van oude angst
ben ik om het bangst

angst die ik moest vergeten
mij steeds werd verweten
door hen kwalijk genomen

terugkomt in mijn dromen
via lichamelijke pijn
van het te moeten zijn
.

Miesje

tekening kareldg

Categorieën: Mijn gedichten | 6 reacties

Berichtnavigatie

6 gedachten over “Sta in de kou

  1. karin

    o wat mooi omschreven
    en zo voelt het ook iemand die je niet ziet maar wel
    steun en vertrouwen geeft.
    altijd bij je is.
    voelt hoe de steun je begeleid in je weg.

    een heel mooi omschreven gevoel

    heel veel liefs Karin

    Like

  2. Hoi,

    Bedankt voor de lieve reactie 🙂

    liefs,Stephanie

    Like

  3. Hey Mies!

    Ten eerste natuurlijk bedankt voor de lieve reactie 😉
    Nou het gaat er eigenlijk over dat ik een vriendin heb,
    zij heeft een ernstige eetstoornis (ik mag het waarschijnlijk van haar niet zo zeggen,
    maar zo is het gewoon!)
    Ze heeft pas net hulp
    (Sinds ik haar erheen gesleept heb)
    Maarja, natuurlijk heb ik niet alleen problemen met haar, dat ik het me teveel aantrek..
    Maar daar komt ook school nog bij, dat gaat lastig..

    Nouja met andere woorden het is even een grote puinhoop in mijn hoofd xD

    Maar in die gedichten kan ik gewoon veel makkelijker omschrijven hoe het precies is gegaan,
    Anders ga je naar woorden zoeken.. Een gedicht is klaar, en laat je aan iemand lezen, die begrijpt meteen wat er aan de hand is..

    Maar jij schrijft veel mooiere gedichten!

    En je mag natuurlijk altijd even ‘langskomen’ als je dat wilt 😉

    nouja in ieder geval bedankt voor de lieve reactie!

    xxxxx ❤

    Like

  4. Heyhey!

    Tja met dichten is de enige manier om een beetje af geleid te zijn..
    Niet denken maar gwn schrijven,
    het eerste wat in je opkomt hoppa, opschrijven..

    Maar bedankt dat je nog een keerje op mijn weblog kwam kijken 🙂
    Dat vind ik echt heel fijn! 🙂

    Fijne avond nog! ❤

    xxxxxxxx ❤

    Like

  5. karin

    lieve mies
    de woorden de daden
    ze kunnen een mens zo schaden

    een kind nog zo klein
    toch het leven bij hen
    voor jou niet fijn

    nu alles weer inzien beleven
    herbeleven het geeft je angst
    het geeft je beven

    er is altijd die jou heeft beschermd
    jou zijn eigen warmte liefde en geborgenheid schenkt
    om jou te helpen
    deze zware periode door te komen
    zodat je van jou
    uiteindelijke vrijheid niet alleen maar
    hoeft te dromen
    de weg lang
    de weg som moeilijk te gaan
    maar eens dan zul je aan de andere kant
    op die gewenste bergtop staan

    dit lieve mies wens ik je met heel mijn hart toe
    heel veel liefs warme knuffel karin

    Like

  6. Mooi gedicht.
    HIJ is altijd bij je en wil je genezen van je pijn!

    liefs!

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

