Herkenning?

Dit gedichtje heb ik geschreven voor iemand die erg verbaasd was, omdat ze zichzelf zo in mijn verhaal herkende.

Groenebloem

Lieve …..,

Het is niet raar,
die herkenning
dat gevoel
dat verdriet

het is al eeuwen oud
en het houdt
verband
met hetzelfde
verhaal
Het Verhaal
van ons allemaal.

Het grote gemis
dat hier op aarde
niet is
te zien
maar toch
wxc3xa8l (niet misschien)
is te voelen.

Het verhaal zoekt jou
zoekt mij
zoekt
iedereen

Het verhaal,
het laat
zich vinden.

In jou
in mij
in
iedereen.

Vandaar onze herkenning.
Het is ons reeds
gegeven.
Zit in alles
besloten.

Niemand wordt buitengesloten.
van dat verhaal
dat toch ook
zo’n ontzettend
onvoorstelbaar
maar ook
voorspelbaar
mooi nieuw Begin
en Einde kent.

Het laat zich kennen
het ontvouwt zich
in ieders verhaal
in ieders einde
in ieders begin,
opnieuw
beginnen
van binnen.

Veel liefs,

Morgenster.

—————————————————————fractalkunst kareldg————————————————————–

Categorieën: Mijn gedichten | 4 reacties

Berichtnavigatie

4 gedachten over “Herkenning?

  1. karin

    lieve mies
    ooit hoop ik dat het voor jou over is
    alles ingezien alles beleefd over en uit.
    zoals je beschrijft
    geen pijnen meer geen oud zeer
    zou zo voor je wensen dat het gedaan was
    met al je verdriet en pijn
    dat je eindelijk vrij zonder zorgen en verdriet kan zijn.

    lieve mies uit de grond van mijn hart wens ik je dit toe

    heel veel liefs warme knuffel van mij Karin

    Like

  2. henriette

    Hoi lieve Mies

    Wat kan ik nog meer zeggen ik sluit me helemaal aan bij de vorige schrijfster!

    Ook ik wens je al het goede want je hebt het meer dan verdiend,hoop dat het zeker gedaan is voor je

    Inzichten heb je gekregen en je bent op de goede weg!

    Ook van mij een virtuele knuffel en een dikke zoen

    Liefs Henriette

    Like

  3. Wauwie, wat mooi.
    ‘Het verhaal zoekt jou’
    Mooie relativering, om te verwerken dat het niet jxc3xb3xc3xbaw schuld is, dat traumatische ervaringen gebeurden…..

    Like

  4. karin

    heel mooi morgenster
    heel mooi omschreven
    en prachtige tekening erbij met de mooie kleuren
    precies zoals het is en voelt.

    liefs van mij Karin

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

