Niet uit het veld te slaan

Op 30 Mei 2008 opgeschreven,
buiten in het veld, geveld door pijn,
van het "er te moeten zijn".

Yellowswing

De vlammen slaan uit van pijn, in paniek, door het besef,
dat nu vanuit het onbewuste naar boven komt,
me overheersend in herbeleving.

En het gevoel terug van vroeger, al die jaren,
dat ik geleefd heb onder hun te veeleisende,
mij fijnknijpende, persende, afpersende druk.

De waarheid over die wezens waar ik me zo lang tussen bevond,
iedere stond.
Iedere seconde was een gruwel te voelen,
ergens ook te weten, welke wezens zich in hen bevond.

Het besef, dat dat waar is,
zo zwaar is om tussen te moeten leven,
me te hebben moeten bevinden (wat hen ook niet zinde).

Kleinia_600

Dat vreselijk panische
in die wereld van vrees, zoekt een uitweg,
reeds zo lang, ’t is ook zxc3xb3 veel.
Nog steeds op de vlucht,
dolend, zoekend, naarstig naar een vluchtweg,
weg uit die geest van het onbewuste van toen.

Het zit er nxc3xb2g, wil er uit,
nog steeds belast, opgejaagd;
rennen als een wilde, op zoek, van binnen verstopt,
opgeslagen, hun gevloek, vervloekt.
Door hen, onmensen, rare kostgangers;
ik geef ze de kost, koste wat kost.

Moet nu de rekening betalen,
want er is niets meer bij me te halen,
ben failliet van verdriet, van uitputting, burn out;
heb het zo koud, kilte, geen stilte,
alleen storm, zonder vorm
te kunnen geven aan het leven,
geen leven, burning mouth.

Vlinderspider2

Niet eten, toch niet vergeten;
helaas pindakaas, smerig tot op de bodem,
wat ik ontdekken moet, opnieuw onder-gaan met die banaan.

Ook al maak ik mij nu vrolijk, doe ik olijk, het lijden is nxc3xb2g niet gedaan.

Te veel geslagen, opgeslagen,
te veel verkracht in mijn denken;
moet ik nu bedenken.
Wil het lieve zachte kind ge/bedenken.
Eer aan doen, dat het nu wel mag bestaan,
altijd zo haar best heeft gedaan,
nooit afstand heeft gedaan
van mij, ik onbewust wel van haar.

Wil haar last dragen, overnemen,
zo zwaar haar lijden;
haar verblijden, belonen, verwarmen,
teder, zo licht als een veder maken haar levensweg.
Haar rugzak bekijken, inzien,
er uithalen wat overbodig haar is toegediend.

Incendia26b

Onverdiend, alziend, door hen blind geslagen,
toch ook, steeds altijd gedragen, door haar grote Vriend.
Die nooit is geweken, alziend meeleed op afstand,
doch zo zeer nabij, heeft toe moeten laten, zien dat het was nodig,
het lijden zo zwaar was voor haar.

Nog meer was voor de Vriend.
Machteloos houden van haar.
Zich machteloos houden, haar vertrouwde,
haar in de Stilte hield, vasthield, gedragen,
wat Zijn ogen zagen, in verdriet en plagen.

Pijn en erbarmen
haar willen verwarmen
Het Grote Omarmen.

Incendia24

Fractaltekeningen door kareldg.

Categorieën: Mijn gedichten | 12 reacties

Berichtnavigatie

12 gedachten over “Niet uit het veld te slaan

  1. O, o, Mies…waarom heb je dát nou toch niet even verteld?
    Van harte, harte gefeliciteerd!

    Hoe was je dag? Heb je nog een klein beetje kunnen genieten van een gebakje?

    ALs ik mag kiezen, wil ik het gebakje met die framboos wel. Mmmmmmm…..
    Dank je wel!

    Ik wens je voor het komende jaar een heleboel overwinningen, vooral de grote overwinning op alles.

    Kom jij maar voor jezelf op bij je ha. Dan heb je eerste overwinning al binnen!!

    Dikke pluim alvast!

    Kim*

    Like

  2. Dag lief Mieske,
    van harte gefeliciteerd meis! Ik hoop dat je een heel fijne dag hebt gehad!
    Bedankt voor het gebak, het was héérlijk!

    Hartstikke goed die strijdlust van je en dat is zeker weer een gebakje waard! Voor jou, niet voor die nare dokter.

    Dikke knuffel,
    Iam

    Like

  3. lieve mies
    van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag,
    ik hoop dat je ondanks alles er toch nog een fijne dag van hebt kunnen maken dat wens ik je zo toe

    ja goed zo kom maar voor jezelf op zeg maar wat je er van vind heel goed ze mag het ook wel eens horen en dan zal ze maar een keer luisteren het is toch te zot voor woorden he?

    omdat het virtueel gebak is neem ik er stiekem ook een die met
    chocolade lijkt me heerlijk mmmmmmmm.

    hi hi
    veel liefs van mij karin
    en zet hem op he zeg maar wat je er van vind dat mag best.

    warme knuffel en veel liefs

    Like

  4. opus1400

    Nog van harte gefeliciteerd dappere PTSSer.
    Zo’n vriendelijke uitnodiging om een lekker gebakje te eten, kan ik echt niet afslaan. Hierbij kom ik dus even virtueel bij je op bezoek en vraag je:”mag ik die met schuim en mokka?”

    Veel beterschap gewenst.

    P.s.De complimenten over je mooie en openhartig geschreven blogs.

    Like

  5. Henriette

    Wat baal ik hier van dat ik het niet wist zeg!!
    Beter laat dan nooit dan maar he!

    Alsnog van harte lieverd!

    Kan niet kiezen vind ze allemaal lekker (smul smul)

    En voor de rest sluit ik me aan bij de vorige sprekers

    grt en dikke knuf

    Like

  6. Nick

    Hoi Mies
    Ik gxe0 voor dat gebakje midvoor. Maar… kennelijk was er geen verjaarstaart met kaarsjes. Ik ben alleen wel errug nieuwsgierig hoeveel kaarsjes dxe0xe0rop zouden gestaan hebben. Omdat ik je al een poos lees, kan ik bevroeden dat het er meer dan 40 moeten zijn. (ik ben een “cijfermens”) ALS jij vertelt hoeveel het er zouden zijn geweest, wil ik je wel vertellen hoe ik daar op kom.
    BTW: met 40+ is nix mis, weet ik uit eigen ervaring…
    Groetjes, Nick

    Like

  7. Nah, Mies.
    Ik vind het leuk, die gebakjes.
    Maar iedere keer zie ik die dingen me weer aankijken.
    En loopt het water me in de mond.
    Wanneer zijn ze nu toch eens op???

    Even to-the-point en serieus:
    Even een extra keertje:
    Fijne, warme, goede, rustige, veilige, mooie kerstdagen toegewenst.

    Knufje van mij!

    Like

  8. lieve mies,

    wat je dan allemaal moet doorstaan.
    je hebt het allemaal ondergaan.
    met die verwarming en omarming de strijd aangegaan.
    om nu in een andere omgeving te staan.
    verlaten voelde jij je verlaten ben je maar nooit door
    hem hij is je blijven steunen
    zijn omarming en verwarming zal je brengen waar je zo graag zijn wilt zoals je zo mooi beschreef na al dit leed.
    kom je voor je zelf op goed zo
    en eens de vrijheid te gemoed sta je boven op die bergtop
    je het er voor gestreden
    samen met omarmt en verwarmt mag je de treden betreden.

    dit wens ik je uit de grond van mijn hart

    heel veel liefs van mij karin

    Like

  9. mooi gschreven!

    Mijn band met mama en papa-matroos is wel goed hoor! we hebben onze dipjes, maar die heeft iedereen denk ik wel… Ik begrijp uit je weblog dat jouw band met je familie niet super is? met je ouders?

    Uiteindelijk ben ik gaan schaatsen en gisteravond ook weer geschaatst, het was heerlijk!! Ben jij nog wezen schaatsen? Door te schaatsen kan ik wel even alle negatieve energie kwijt, gewoon domweg rondjes schaatsen, bevalt me erg goed! Ik vind het jammer dat hier geen kunstijsbaan in de buurt is zodat ik vaker kan schaatsen.

    Lieve groeten van ffie!

    Like

  10. opus1400

    Lieve dochter Sions,

    Wat erg voor je , dat je al zolang met de pijn van je verwerkingsproces bezig bent. Maar je doet het goed hoor! Blijf alles maar van je afschrijven, ook al zou je steeds weer hetzelfde schrijven. Onthoudt maar dat je in je verleden constant en tig-maal onderhevig bent geweest aan geestelijke mishandeling en pijn. Dat is niet zomaar 1,2,3 weg. Dat kost helaas veel tijd. Alles kan nu eenmaal niet in xc3xa9xc3xa9n keer verwerkt worden.
    Veel sterkte en Gods hulp toegewenst.

    Een meelevende Opus1400

    Like

  11. Anoniem

    lieve mies
    even een warme groet voor jou van mij
    goed zo laat je maar niet uit het veld slaan
    strijdbaar als je bent
    zul je eens je doel bereiken
    daar op die top te staan
    door warmte en liefde begeleid.
    heel veel liefs van mij karin

    Like

  12. loatgoan.punt.nl

    lieve mies

    sterk als we zijn laten we ons niet onder sneeuwen
    we gaan het ook niet van ons af schreeuwen.
    komen voor onzelf op.
    strijden tot de top.
    die top komt steeds dichterbij.
    eindelijk die vrijheid.
    dan die vreugde ja dan blij

    liefs van karin

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

