Overleven

De laatste weken zijn zwaar
vandaar
dat ik alleen op mijn pagina’s heb geschreven
het is: overleven
nu voor mij.

Ja, ik weet het
dat is het al lang
ben al zo lang
zo bang
met die vele triggers

Herbeleven
en beven
het is als gewoon voor mij
het wordt steeds erger, is nog niet voorbij

Diverse inzichten passeren de revue
die diep gaan
ook ver terug in de tijd
aan wat ik was kwijt
totaal moest vergeten

Nu, ik heb het geweten
heb hier niet stil gezeten
Oh, was dxc3 t maar waar
mijn lichaam, het doet nog steeds raar.

Ik heb er iets over geschreven
in "mijn uitlaatklep".
Die alleen bestemd is voor erg sterke mensen
Daar staat dus iets over mijn overlevingsgebeuren
Waarom ik ondanks alles, NIET wens te treuren!
““““““““““““““““““““““““““““““““““““““

Narcis

Van de week heb ik mij aangemeld op een site voor kinderen van narcistische ouders.
Daar lees ik veel herkenning. Het is een vreselijk leed dat door deze ouder(s) aan kinderen wordt bezorgd; dat een wissel trekt, een claim ook op heel het verdere leven van die kinderen.
Een narcist claimt hun kinderen dus als hun bezit, kneedt ze naar hun beeld en gelijkenis, en wil hen maken tot een verlengstuk van hun (boze) geest. Zo’n kind heeft (in de ogen van die ouder) geen eigen "zijn", mag niet zijn wie hij of zij is; en kan het ook nooit goed genoeg doen tov van de narcist.
Misschien schrijf ik er later nog iets meer over.

““““““““““““““““““““““““““““““““““““““
Als ik dit jaar hier niet meer schrijf, wens ik jullie alvast veel plezier voor "Oudejaarsavond", (hopelijk met zijn allen).
Maar ik hoop dat de knallen vlug voorbij zullen zijn, hier is het al van voor de Kerst schrikken geblazen.
Nu ja, we komen er wel overheen.
Voor ptss-ers is het soms erg moeilijk, al die schrik.

Dus voor hen : veel sterkte gewenst; het gaat weer voorbij.
Alles gaat eens over en voorbij 😉

Vuurwerk2

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 7 reacties

Berichtnavigatie

7 gedachten over “Overleven

  1. (((Mies)))

    Ik ben er stil van…wat kan ik hier nou op zeggen lieverd…
    Ik ben verdrietig om jou, om jouw pijn, om jouw verdriet.
    Je verdient het niet.

    Liefs
    Iam

    Like

  2. O, Mies……
    Wat een ellende zo.
    Ik word er zo verdrietig van.
    Maar voel je daar nie schuldig over, alsjeblieft.
    Het is zo goed dat je het schrijft.
    Ik geloof je, Mies.

    Heel veel sterkte en kracht van Boven.

    Liefs,
    Kim*

    Like

  3. o lieve mies
    wat vreselijk om te lezen dat je je zo voelt.
    al die inzichten die herbelevingen ja dat bezorgd je de bevingen.
    over die narcistische ouders ja zo herkenbaar het claimen en eisen te doen wat zij van je willen geen kind mogen zijn.
    een leven vol woede afgunst jaloezie geen eigen leven
    nee niet fijn.
    jaren later komt dit naar boven voor jou en mij.
    je wilt je niet zo voelen maar gelukkig en blij.

    eens zal er een dag komen waarvan je niet alleen maar hoeft te dromen dat je wens mijn wens voor jou waarheid zal worden.

    dat ja dat wens ik je toe met heel mijn hart
    verlost mag worden van je pijn en van je smart

    dat je de liefde die je nu al hebt gekregen en
    je nog verder wordt gegeven

    ik wens je heel veel sterkte en liefs met heel veel knuffels toe

    liefs van mij Karin

    Like

  4. knuffel van mij!

    Like

  5. Over je stuk van 7 januari 2009;
    Het enige juiste woord is inderdaad EXTREEM en misschien kan niemand beseffen hoe heftig het allemaal is….
    Heel veel sterkte, lieve Mies!

    Like

  6. karin

    lieve mies
    ik heb je stuk wat je hebt geschreven helemaal gelezen
    wat een verdriet. je hoeft je niet schuldig te voelen hoor
    en het is ook heel heftig wat je schrijft en mee moet maken
    kon ik maar iets voor je doen zodat het draagelijker werd

    nee je hebt gelijk je hoeft een ander niet te dienen
    niet altijd vrolijk te zijn ook jij hebt helaas veel meegemaakt en ook zoveel pijn.

    kon ik maar wat voor je doen

    ik denk aan je en wens je heel veel sterkte
    en warmte toe en heel veel liefs

    Karin

    Like

  7. Kim

    Je stuk van 10-02:

    Wat een ROTTIGHEID.
    Ben er bijna BOOS over.
    Het moet toch eens afgelopen zijn.
    Met die rottige rotpijn.
    Heeft het nu NOG niet lang genoeg geduurd?
    DAT is wat ik me afvraag.

    Lieve Mies….
    Ik bewonder je kracht.

    Knuf van mij!

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

