Boetedoening (trigger?)

Gedicht, geschreven op 22 Mei 2008:

Boetedoening.

Somber2_2

Ik kan niet meer
Heer,
vergeef mijn zonden
in de Geest,
zodat ik genees
van hun wonden.

Doe een wonder
in de Geest
ik ben er al
lang geweest,
heb hun leugens
verdraaid
heeft geen haan
naar gekraaid.

Geen mens
naar me gekeken
ben totaal op
gebruikt
door hun boze geest
dat is wxc3xa8l
allemaal echt,
geweest
hun onderlinge
boevenspel.

Hun samenzwering
zo smerig, hun spel
maar ze houden me
in hun greep, knijpen
mij fijn, persen mij
uit tot de allerlaatste druppel.

En het kind
er was alleen
gehuppel
van blijdschap
omdat
het zich mocht
en kon
laten gebruiken.

Ijspegelsrivierstrand

Maar nu
het kan niet meer,
zij zijn steeds nog
Heer,
en Meester
over, het kind
niet goed gezind
een afschuwelijke
gezinssituatie
duivels dilemma
ongevraagd volkomen
weggevaagd.

Zonder strafblad
vermorzeld
iedere nacht
iedere dag,
hun leven
zoet gemaakt,
zuur in mijn
mond gekregen.

Heb ik het verdiend
omdat ik hielp
hulpeloos hen heb gediend
gecrexc3xaberd dat wat niet kon
zonder toestemming, Heer
zonder Uw kracht
uit eigen slimmigheid bedacht,
overweging
ego overleving?

Red mij Heer
van weleer
toen ik nog niet
wist
hoe ik mij
had vergist,
dat ik had
geen lieve familie.

Ik heb voor God
gespeeld,
hun boze beheerst.
In Uw goede banen
willen bewegen
ben getreden op
Uw wegen
heb ingegrepen
in Uw Plan.

Heb verzorgd
wat ik niet kan, niet mag
heb van nood
de verkeerde sprongen
dans ontsprongen
een duivelsdans
in een
duivelsdilemma.

Red mij Heer
ik houd
niet meer
van hun klauwen
van hun martel
werktuigen, zo vele
die mij houwen.

Incendia28kl

Ik ben Uw Juweel
Uw Diamant
ben geslepen, gepolijst
wanneer is alles
glashelder,
wanneer staat
alles genoteerd
de waarheid
klip, klaar en helder?

De heldin
de Morgenster
is ze nog ver
in de toekomst,
nog niet nu
of er altijd geweest?

Heel bedeesd
in haar schulp
ik vraag om Uw hulp.

Kan niet meer zonder
wie zonder zonde is
werpe de 1e steen
toch ben ik, onder,
doe een wonder
hun puin bedolven.

Wie graaft mij uit
graaf ik mijn eigen graf
zoals is beweerd
heel verkeerd
door mijn familie?

Wat is familie
zijn het verplichtingen
die er worden opgelegd,
van het moeten gehecht
worden aan,
dat je niet meer
je eigen weg mag gaan?

Maar gehoren moet
een kind zo zoet
aan de boze geesten
die hebben geheerst
in en over
je hele familie?

Over en uit
ik wil er uit
ik wil niet meer gehoren,
maar opnieuw
worden geboren.

Gesneden op hun leest
boze geest
altijd voortgezet
heb ze stop gezet
en ook gered
het was niet goed
had verkeerde moed.

Incendia21e

Stuur ze weg
geef mij het zwaard
ik ben het waard
ben geen heldin
maar met Uw hulp
ik overwin.

Had hun zonden
niet in de hand
ik was er tegen
gekant
heb zelfstandig
zonder verstand
automatisch
hun zonden vergeven.

Het was niet aan mij
Heer maak mij vrij
ik heb Uw paden
platgetreden.

Betreden
daar waar niet mocht
ik heb gezocht
was niet vermocht
om hun zonden
op mij te nemen

xe2x80x99t Was niet aan mij
hen te maken
vrij van hun
boze geestenspel.

Het werd mijn hel.

Incendia30e

fractaltekeningen gemaakt door Kareldg.

Categorieën: Mijn gedichten | 7 reacties

Berichtnavigatie

7 gedachten over “Boetedoening (trigger?)

  1. Wat ben je ook een mafketel, Mies.
    Met je afhaalmedicijnen. Met sambal lijken me die niet echt lékkerder smaken, hoor!

    Het is mijn beurt om te blijven/gaan duimen.
    Hopelijk gaan ze uiteindelijk toch nog werken, die Lyrica.

    Knuffeltje van mij,
    Kim*

    Like

  2. geweldig je tekst en uitleg.
    vervelend wel dat je weer zo in de aanval moest he bah.

    ik heb het hele verhaal gelezen en moet wel vreselijk lachen om die chinees en de sambal

    geen kloepoek bij?
    haha wat een mop

    echt super hoe je er mee om kunt gaan.

    wens van mij een heel warme knuffel en veel liefs karin

    Like

  3. o o mies heb je tekst nog eens gelezen en ja ik word er ook melig van hoop voor je dat de medicijnen hun werk gaan doen.

    en dat je eindelijk verlost wordt van je pijnen of in ieder geval minder pijn hebt

    nog een vraag tot besluit

    had je ook witte lijst bij.

    liefs Karin

    Like

  4. O, Mies. Ik voel de tranen achter mijn ogen branden. Je beschrijft het zo duidelijk en het komt zo dichtbij.
    Ik voel werkelijk met je mee, lieve Mies. Misschien wordt het eens tijd om andere mensen die je lief zijn, als familie te gaan zien? Weet je, ik wil nog steeds graag je kleine zusje zijn, hoor. Hartstikke graag zelfs. Al komt dat wel een beetje dichtbij, van jou kan ik dat hebben. De zusterlijke liefde is zelfs al aanwezig hier, geloof ik. Sjoh, dat ikdat ooit nog tegen iemand zou zeggen 🙂
    Beschuldig jezelf niet zo, dat hebben ze vroeger al genoeg gedaan. Neem dat niet over, zeg! Daar ben je veel te goed voor. Nee, niet zondeloos, dat wil ik niet zeggen. Maar je hebt een hart van goud. Van het glimmendste goud. Onthoud dat.
    Mooie Juweel, Dochter Sions, Lieve Schat, je vecht hard, je doet het goed.
    Ik bid dat je binnenkort weer kunt lezen en alle andere dingen die je zo graag doet, zoals schilderen. In alle vrijheid.

    Lieve, lieve, lieve Mies. Ik bewonder je. En terecht.

    Kim*

    Like

  5. pfoe je gedicht gelezen lieve morgenster
    jij hoeft geen boete voor hen te doen
    zij zijn de boosdoener geweest in heel het geheel
    waarvan jij nu de klachten hebt

    je hebt je al heel er vrij van hen gemaakt
    zorg dat je dat blijft doen lieve morgenster
    jij hebt alleen om hulp gevraagd en gebeden
    om samen een pad te betreden om op die berg top te staan.

    laat dat maar zijn de waarde waar je voor staat en voor wilt gaan.

    boete doen is niet verkeerd maar jij bent niet degene
    die boete zou moeten doen dat zijn zij

    je doet het zo goed volg zijn weg maar je gaat er komen hoor
    ik denk aan je en zal je ook proberen te steunen waar ik kan

    veel liefs van mij Karin

    Like

  6. @ Lieverds, ik zit zo in de knoop met mezelf, kan alleen maar huilen; ik kan het niet meer aan.
    Het gedicht durfde ik eigenlijk ook niet te plaatsen.
    “Nu zie je wat er van komt”, zou mijn moeder schreeuwen.
    Ik ben gewoon doods en doodsbang voor ALLES!!!!
    Zit gewoon diep in de ellende, komt geen einde aan.
    Sorry, ik heb gewoon te weinig slaap gehad de laatste dagen, en weet niet waar ik het zoeken moet van de ….
    Jullie zijn zo lief voor me!!!!!!!!
    Ik voel altijd alleen maar schaamte, schaamte voor wie ik ben.
    Voor wat ik voel dat de Waarheid is.

    Nu heb ik wel 3 maal “gewoon” getypt, hierboven.
    Nu ja, gewoon een emotionele uitbarsting dan maar!
    Het is goed, de tranen zijn alweer gedroogd.

    Like

  7. Je tranen hoeven niet te drogen. Laat ze maar komen. Het is een uiting van je pijn en dat heb je hard nodig. Niet alleen woorden, maar ook puur emoties.
    Ik ben erg blij te lezen hoe de sterke Mies hier schrijft hoe alles in het NU gaat. Je bent echt dapper.

    Er komt wxc3xa9l een einde aan, Mies. Geloof dat echt maar.
    En schamen? Nee, dat moet je niet doen. Dat verdien je niet.
    Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten waarvoor. Je zou TROTS op jezelf moeten zijn. Maar ik weet hoe moeilijk dat is.

    Mies…bij mij hoef je echt niet continu een zonnetje te zijn. Er zijn nu eenmaal donkere wolken van ellende die ervoor kunnen schuiven. Buiten de schuld van het stralende zonnetje om. Maar die laat ze wxc3xa9l toe. En dat mag jij ook toelaten.
    Niet, dat je rotsituaties zomaar toe moet laten, maar wel je moeilijke emoties.

    Snap je wat ik bedoel?

    Vanaf afstand, maar recht naar jou toe….een hele warme, zachte knuffel. Waarbij je me gerust helemaal nat mag huilen.

    Alle liefs, sterke Mie(f)s.

    Je kleine ‘zusje’ 🙂

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

