In de nacht. (trigger)

Paarsoog

Ogen pijnlijk van het wenen
intens huilen van berouw
pijnlijk hart, om deze wereld
eens geschapen was door Jou.

En nou,
hoe te beseffen
het aardse aan te treffen.

Hoe deze wereld is bezet
en de demon mij belet,
achtervolgde op mijn schreden
toen, en in het heden.

Mij aanvalt,
weet te vinden
belet mij te bevinden
in vrede, rust en leven
mij door Het Licht gegeven.

Nederdalen moest ter helle
waar zij mij wilden kwellen
‘k niet wilde weten, of beseffen
zij als wilde honden keffen.

En gaan tot op het bot,
omdat zij zijn verzot
op Kinderen van God.

Voor ogen pijnlijk zicht
in nacht zo duister dicht
ik in de diepte lig.

Voel het ware zicht,
ik besef het Licht:

dat immer scheen
en nooit verdween.

Categorieën: Mijn gedichten | 6 reacties

Berichtnavigatie

6 gedachten over “In de nacht. (trigger)

  1. prachtig verwoord

    geen woorden aan toe te voegen

    complimenten weer voor de prachtige beelden erbij

    heel dapper hoor en heel mooi verwoord.

    dag dappere lieve mies knuffel van mij Karin

    Like

  2. Lieve Mies,

    Ik sluit me helemaal aan bij Karin: heel mooi dit.
    Ik kwam in het bijzónder langs om je zo ontzettend te bedanken voor je reactie op mijn blog. Want ja….je hebt gelijk.
    Maar door dat alles zo duidelijk op een rijtje te zetten, met het lied erbij…het was denk ik net wat ik nodig had. Een steuntje/zetje in de rug om vol te houden, niet toe te geven.

    Ja, eigenlijk heb ik er geen woorden voor, hoor.
    Ben er meer dan blij mee.

    Bedankt ook voor deze mooie woorden hierboven!

    Veel liefs,
    Kim*

    Like

  3. henriette

    Hoi Lieve mies

    Heb er geen woorden voor hoe mooi ik het schrijven maar ook de afbeeldingen vind

    Nou een woord dan Prachtig!

    Jij ook bedankt voor alles Mies je bent bijzonder

    dikke knuf

    Like

  4. Prachtig lieve Mies, ik ben er stil van…

    Like

  5. …en dan bedoel ik het zowel het gedicht als de afbeeldingen van kunstenaar KareldG 😉

    Like

  6. prachtig verwoord lieve mies

    van wat je voelt en nog voelt

    maar ook dat je zo sterk en dapper bent.

    en vertrouwen hebt in god
    jouw veilige haven deze zal er altijd voor je zijn.

    ook al zijn er nog dagen met veel verdriet en pijn.

    hoop dat het vertrouwen je wonden mag verzachten.
    voor jouw mijn grootste wens pijnvrije en rustige nachten.

    heel veel liefs en een warme knuffel van mij Karin

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

