@ nav jullie reacties over het stuk("je") EMDR.

Bedankt

dat jullie het hebben willen lezen.

En Valerie, ik ben blij dat jij zo’n goede behandelaar hebt. En dat het je zoveel dichter bij jezelf brengt en je steunt in je gevoel. Ondanks dat het zo zwaar voor je is. Erg dapper!

Ik weet, dat de 2e geadresseerde "mailer" een veel succesvoller behandeling heeft; het is fijn om te weten dat het voor diegene zo succesvol verloopt.

Vlinderrood

Toch ben ik wel tevreden over hoe het voor mij gelopen is. En dat niet zo zeer vwb I.(peut.) maar het meest over de inzichten die ik er achteraf aan overgehouden heb. ( : dat gedeelte over het ego verliezen, dat ik heb onderstreept.)

Wij gingen er van uit, dat God toch de juiste persoon op ons pad zou brengen; om dxc3 t te leren wat ik nodig had.

Ook tijdens de behandeling hebben we God gebeden dat Hij het hele EMDR-proces onder Zijn controle zou houden. Wij hebben Zijn leiding daarin ook gevoeld.

Met frisse moed gaan wij nu weer verder, wetende dat alles zit in Gods Plan.

Hier in de buurt is weinig aanbod vwb een andere behandelaar.

Trouwens mijn h.a. drong erg aan op EMDR, uiteindelijk zijn wij toen (mede op "gevoel") daarin meegegaan.
Zij (h.a.) heeft ook voor ons naar een behandelaar gezocht.

Al vaker heb ik aan de h.a. voorgesteld om mij door te sturen naar een psycholoog, of een psychiater.
Doch zij weigerde dat min of meer.
Ze zei : "jullie zijn de psycholoog al lang voorbij", en een psychiater weet ook niet alles.

We blijven vertrouwen houden.
Want steeds blijkt weer, dat ik nog niet alles van mijn verleden heb ingezien en herbeleefd.

Nogmaals voor allen veel succes gewenst met "alles" ;-).

Swallowtail_butterfly p.s. EMDR was voor mij heel erg zwaar om te ondergaan. Mede omdat die aangezichts, cq. hoofdpijnen me altijd al overheersen. En omdat ik me zo moest concentreren, betekende dit een extra gevecht.

Dat is achteraf wel erg goed geweest.
Om zo te moeten vechten "voor jezelf".
Op een bepaalde manier heb je dan nxc3xb2g meer voor dat Kind (van God) in jezelf over.
En zie je het ook heel erg als een voldoening/een overwinning.

Een overwinning op datgene, dat niet wil hebben dat je terug gaat naar de echte waarheid van je gevoel.
Gevoelens die je altijd hebt moeten afdoen als een leugen, als verzinsels, inbeelding en pure aanstellerij.

Ja, veel inzichten heb ik er van gekregen.

Dus mensen. Doorzetten, hoor.
Ook al lijkt het soms zo onzinnig, of wxc3 t dan ook……we groeien!

Doch meestal is dat achteraf pas duidelijk te zien, en ook te merken.

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 9 reacties

Berichtnavigatie

9 gedachten over “@ nav jullie reacties over het stuk("je") EMDR.

  1. Lieve Mies,

    Ik vind het een heel mooi schilderwerk! Zou hier zo in de kamer mogen hangen hoor!

    Liefs, Valerie

    Like

  2. Wat ontzettend mooi !

    Like

  3. Anja Maas

    Wat prachtig Mies!
    Echt ik ben onder de indruk.

    Liefs
    Anja

    Like

  4. Hallo Mies ,

    Dank je wel voor je leuke reactie hier op mijn puntje Mies.
    En het zou idd als logo gebruikt kunnen worden.
    Dank je wel voor je complimentje zowel over Friedolien het
    kleine groene worpje als over mijn tekening.
    Ik wens je nog een hele fijne dag toe hoor,

    Groetjes Bianca

    Like

  5. wat een mooi schilderij mies
    echt super geschilderd

    wel naar dat je zoveel moet herbeleven

    ik mail je zo even liefs Karin

    Like

  6. lieve mies ik heb de schaapjes ook weer op het droge
    als je begrijpt wat ik bedoel;) was hard werken maar is gelukt
    alles weer normaal.

    ik blijf het een heel mooi schilderij vinden levensecht geschilderd
    echt super

    heel veel liefs van mij karin

    Like

  7. inderdaad is dat pas achteraf te merken en te voelen

    jaren lang zoeken naar de juiste hulp en jaren lang vragen om de juiste hulp wetende dat god je alijd bijstaat en dan de inzichten
    die pas veel later komen dan je gedacht had ik kan er ook over mee praten nu pas vele jaren later maar het is goed om in te zien

    en te verwerken ja ik heb gelukkig een heel goede therapeut maar ook een heel goede waar ik altijd op vertrouw en dat is god

    hij wijst me de weg te gaan en met zijn hulp weet ik dat ik nooit alleen zal staan net zo als jullie

    ik wens jullie heel veel liefs en alle goeds en een knuffel van mij Karin

    Like

  8. Haha die Mies!
    Wat een bananengrap is dat!
    Ik ga wel met die banaan, maar niet in de bananen, hoor.
    Dat kleeft me te veel. Haha!

    Je duimen heeft geholpen: de plaatjes deden het.
    En ik ben gelijk weer wat vrolijker, dusseh….op die manier werkte je link ook nog 😉

    Dagdag!
    Kim*

    Like

  9. Fijn dat de emdr achteraf goed geweest is voor je, ondanks het gevecht.
    Moeilijk is het soms hxc3xa9 om te vertrouwen op God.
    Maar Hij is de enige die je echt helpen kan.
    Sterkte met alles en zorg goed voor jezelf
    liefs marijke

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

