Over de "monsters zonder waarde".

Niet te geloven
me zo te beroven
zo, in die mate, dermate
van hun kwaad beticht.

Onbeloond
door hen uitgewoond
gewoonste zaak van hun wereld
van hun haat, hun geweld
als vanzelfsprekend
waren zij de held
van mijn verwachting, waar
ik mijn achting op had gesteld.

Gehoopt op hun christelijke normen
en waarden
zoveel hoogachting, zoveel
eren, zodat zij konden teren
ontelbare keren
te keer konden gaan

zo vanzelfsprekend, zo getekend
geen teken van leven
mocht ik geven
alleen leven en geven aan,
voor hen.

Monsters

Het monsterlijke gebeuren
en ik, ik mag niet zeuren
mondje dicht
van hun kwaad beticht.

Onder de duim gehouden
duimschroeven vast, muurvast
klem gezet om te gehoren
als hun zoenoffer geboren.

Al van te voren
mag ik hen
niet storen
in hun vals, intens
duivelse spel.

Vooropgezet plan
alles kan
alles in kannen en kruiken
om mij te laten gebruiken
door hen:

Waardoor ik alleen maar
misbruik ken.

~~~~

Categorieën: Mijn gedichten | 11 reacties

Berichtnavigatie

11 gedachten over “Over de "monsters zonder waarde".

  1. karin

    lieve mies
    wat een vreselijk weekend hebben jullie beleeft zeg.
    en wat schandalig dat de buurman dit allemaal zomaar doet
    kan me voorstellen dat je wegvlucht zou ik ook doen.
    wij hebben hier op het moment ook zo’n hobby bob.
    als hij vakantie heeft doet ie niet anders dan timmeren.
    de hele dag en avond dus ja weet wat je voelt en dat al maanden.
    grrrrrrrrrrr.
    wel heel goed van je dat je even lekker goed boos bent geworden
    good go mies het mag hoor zou ik ook zijn als ze zo de hele tijd
    bezig waren.

    je hebt al zoveel mee te maken en dan die herrie
    ik wens je heel veel sterkte en heel veel liefs van mij
    hoop zo dat het weer een beetje gaat.
    na dit rot weekend

    een knuffel en liefs van mij Karin

    Like

  2. Ach lief Miesje toch wat een ellende weer thuis zeg…en het duurt maar en duurt maar…en intussen is van je veilige plek niks meer over! Het is schandalig!
    Ik ben wél erg trots op je dat je boos werd en naar buiten bent gegaan, dat je hebt laten weten dat je het zat bent! En dat je ook nog verder ging in Duits…hehehehe >:-)

    En jouw herbelevingen…ook daar lijkt geen eind aan te komen…steeds weer nieuwe inzichten en herbelevingen. Wat een afschuwelijk leven heb je zo. Sorry dat ik het zo zeg…ik hoop dat je toch nog fijne en mooie momenten kunt ervaren en dat dat er steeds meer mogen worden…

    Een heel dikke knuffel voor jou lieve Mies.

    Like

  3. dochtersions

    @ Iam : Ja, fijne momenten heb ik ook ;-).
    BV afgelopen dinsdag, toen ik een hele lieve kaart kreeg van een fijne vriendin.
    Hahaha, 3 maal raden ???
    lieve groet:-)

    Like

  4. dochtersions

    sinds 3 dagen krijg ik geen post meer door, als er reakties op dit weblog worden geplaatst.
    Nu probeer ik even uit of het weer lukt.
    Dag lieve allemaal ❤

    Like

  5. lieve mies het is gelukt hoor
    wat een narigheid allemaal altijd voor hen moeten zijn
    nooit door hen enige vorm van eigenwaarde bijgebracht

    alleen maar kapot maken althans getracht.
    zo sterk zo dapper vecht je telkens door

    lieve mies daar heb ik echt heel veel bewondering voor.

    heel veel liefs van mij karin

    Like

  6. Heej Mies,
    Wat gek, ik krijg ze ook niet meer door. Lastig, he?
    Sterkte daar, hoor. En een knufje van mij.

    Kim*

    Like

  7. dochtersions

    @Kim, dankjewel, dat je dit even meldt. Nu weet ik tenminste dat het niet aan mijn email ofzo ligt.
    Een lief knufje terug en ook veel goede moed. (Je had me weer een eye-opener gegeven. Moet ik ff verwerken ;-))

    Like

  8. dochtersions

    @ Voor alle lieve lezers:
    Ik heb een nieuwe pagina geopend, waarin ik de meeste van mijn oude ptss-items aan het posten ben.
    Of het allemaal in de juiste volgorde zal lukken, dat durf ik niet te beloven.
    Tja, de ptss-problems, hxc3xa8 grinnik :-).

    Het staat onderaan rechts op mijn hoofdpagina vermeld, jullie hoeven maar te klikken.

    Allemaal de hartelijke groeten van Mies ~ Dochtersions, plus een knuffel (die hem gebruiken kan).

    p.s. Een reaktie mogen jullie ook geven, hoor.

    Like

  9. lieve mies heb alles gelezen tot nu toe
    verschrikkelijk al die ervaringen

    en dan zo strijdbaar en dapper doorgaan
    daar heb ik echt diepe bewondering voor
    wat jij allemaal hebt mee moeten maken
    het is verschrikkelijk

    ik denk aan je heel veel liefs van mij karin

    Like

  10. henriette

    Ha die lieve Mies,

    Heb alles gelezen zoveel ellende,en pijn,

    en er dan ook nog een steun voor een ander
    willen zijn.

    Je bent dapper en een zeer mooi mens!!!

    wens je heel veel liefde en kracht!

    Liefs henriette

    Like

  11. lieve mies

    heb alles op mijn log nagelezen maar geen reactie’s van kim gehad.
    wat ik daarmee wil zeggen is dat ik niet begrijp hoe het kan dat kim dus nu ook geen berichten meer doorkrijgt. omdat zij de spam van mijn log niet heeft gekregen vind het heel vervelend voor jullie en hoop zo dat het opgelost kan worden misschien toch de blokade?

    liefs van mij karin

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

