Hier krijg ik de rillingen van.

Gisteren ben ik erg geschrokken. Naar aanleiding daarvan heb ik momenteel erge herbelevingen m.b.t. mijn moeder en zus.
De de oorzaak ligt in het volgende:

Op internet las ik een item waarin vrouwen, die eens zijn misbruikt door mannen, daarover schrijven.

Een van die vrouwen had geschreven dat ze nu aan het uitproberen was, om zoveel mogelijk mannen in haar macht te kunnen krijgen; hun het hoofd op hol te brengen, om ze dan te kunnen dumpen, eventueel.

Ze kijkt tot hoever ze hen kan verleiden, en laat het ook tot een vrijpartij komen (in bed).

Prima zo, zei een ander. Heerlijk hxc3xa8, die macht!.

Slangboom
(Een ander ging haar dus complimenteren.)

Het advies was, om "als die mannen tot de daad zouden willen komen",  ze dan belachelijk te gaan maken, en ze af te gaan wijzen. Dus eerst lekker maken, om zodoende dan zelf die macht nog meer te kunnen voelen, en zo die mannen nog meer te kunnen jennen (ja, ik noem dat wreken, hoor).

Ik werd er helemaal naar van.

Kon mijn ogen niet geloven. Dat zij die zucht naar macht over mannen daar zo zitten te voeden en te promoten. Het werd me echt slecht.

Ik zag toen ook in, dat ik daar vaker mannenhaat heb gevoeld bij bepaalde dames die daar schrijven. Dikwijls kreeg ik de bibbers als ik er las. (ook als het over andere onderwerpen ging) Echter ik dacht dat het aan mij lag, of aan mijn eigen herbelevingen en triggers.

Nu weet ik sinds vanmorgen ook waar mijn trigger "ligt". Ik heb dit nu ingezien.

En wel, dat mijn moeder en zus ook een enorme mannenhaat in zich (bij zich) hadden. Die hebben ze altijd op mij over willen dragen, echter dat is ze nooit gelukt.

Ik deed niet mee met hun. Oh, daarom waren ze altijd zo woedend op mij, en reageerden ze hun haat zo op mij af. (dit realiseer ik mij nu pas bewust : in herhaling voel ik nu waar ik altijd aan onderhevig ben geweest, grrrrrrrrr).

Ik vind het zo erg, dat mannen als een smerig iets worden gezien, en sex dan ook alleen maar als een smerig middel om mannen in de macht te kunnen krijgen. Dan haten ze zichzelf toch ook?
Dan haten ze ook God, de Schepper van mensen, en ze maken de sexualiteit banaal. Ze gebruiken sex dan als machtsmiddel en niet als middel om elkaar Lief te hebben.

Adder

Je ziet maar, het verhaal van Eva, de slang en Adam, is nog steeds actueel!

Ik kan het bijna niet bevatten. Het klopt allemaal wat ik als kind onbewust al heb gevoeld. Veel vrouwen zitten met haat, en de mannen die ze versieren ook (want anders zouden die mannen er niet intrappen).

Dus, "soort zoekt soort".

Dit is dus het "zondags-preekje van Mies".

😉

Met een lieve groet van Dochter Sions (die overigens niet naar de kerk gaat).

p.s. ik vind het wel eng om dit nu te posten, maar ik doe het toch. Het kost me moed, maar ik durf het!  Huppekee, dxc3xb3en meid!

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 9 reacties

Berichtnavigatie

9 gedachten over “Hier krijg ik de rillingen van.

  1. miriam

    Mooi hoor Mies,(vooral de ballonnen)

    Prachtige kleuren en wat goed dat je er bent!

    Liefs,

    je taaitaaipopje

    Like

  2. karin

    lieve mies
    ik vind ze prachtig geworden
    echt voor de eerste les ware kunstwerken
    ja je gaat heel goed zo
    echt de moeite van het tonen waard hoor ik doe het je niet na.
    ga zo door zou ik zeggen
    graag zou ik nog meer van dit moois van je zien
    ik vind ze heel goed gelukt.

    liefs Karin

    Like

  3. karin

    Heel goed dat je dit durft te posten mies.

    dit is inderdaad te gek voor woorden waar zijn ze mee bezig.
    je op die manier wreken op een man die niks misdaan heeft en dan afwijzen op een manier die ik echt walgelijk vind ik vind het misbruiken. en ja ook dom van die vrouw om op deze manier te werk te gaan. grrrrr ja dat kan ik niet bevatten net als jij en inderdaad zo zie je maar dat het verhaal nog steeds actueel is.

    ik heb het ook even met grote ogen gelezen dat iemand tot zoiets in staat is ook al heb je nog zo’n haat voor mannen dan ga je toch zeker niet op deze manier te werk en ja sex moet iets moois zijn tussen beiden met liefde en niet met macht.

    kan me voorstellen dat zoiets triggert kreeg er ook even de rillingen van.

    heel goed van je dat je het plaatst dit is een goed voorbeeld van hoe
    men juist niet met elkaar diend om te gaan.

    ik vind je heel dapper dat je dit durft neer te zetten
    denk er net zo over als jij

    veel liefs van mij Karin

    geen woorden voor deze vrouw die zoiets kan doen
    onbegrijpelijk

    Like

  4. Goed dat je het plaatst hoor!

    Ik begrijp dat je er naar van wordt.. Het is ook niet normaal.
    Ik zelf vind het ziek als iemand zo doet..

    Sterkte en ik hoop voor je dat de herbelevingen minder worden.

    Liefs, Valerie

    Like

  5. Goed om hier ook te schrijven, Mies.
    Ja, het is zeker iets om je zorgen over te maken.
    Brrr….eng, hoor. Je zou bijna alle mannen gaan waarschuwen voor deze dames ;-(

    Maar ik ben hartstikke trots op je…gevochten tot het laatst…nu alleen nog de LAATSTE loodjes! 🙂

    Sterkte!

    Like

  6. willem

    lieve mies
    “ergens” begrijp ik die vrouwen wel, maar aan de andere kant… ze moeten natuurlijk niet gek kijken als ze vervolgens een koekje van eigen deeg krijgen. zelfs als ze vervolgens NIET verkracht worden door die man, kxc3 n hij hetzelfde spelletje maken: “gek maken” en vervolgens dumpen. met name bij dat 1e is de viscose cirkel natuurlijk weer rond…. en bij dat 2e… mijn ervaring is dat vrouwen daar slechter tegen kunnen dan mannen.
    idd. brrrr, rillingen!!! want zxc3xb2 ga je toch niet met mensen om?
    liefs, W.

    Like

  7. Lieve Mies,

    Via via ben ik hier terecht gekomen.
    Ik schrik van wat hier staat, ook mij
    grijpt het enorm aan, walgelijk, afschuwelijk
    en niet te bevatten!

    Heb je na dit stuk en de confrontatie
    in de nacht nog wel een beeje kunnen slapen?
    En lukt het je dit een beetje een klein plekje
    te geven!?

    Ik wens je heel veel sterkte toe!
    Pas goed op jezelf en neem voor alles rustig de tijd!

    Liefs, Sanne

    Like

  8. Dag lieve schat van me,

    wat heb je een goed stuk geschreven! En je hebt zulke heldere inzichten die je zo goed weet te verwoorden en te plaatsen. Ik vind dat echt heel erg knap van je Mies. En ik ben het ook helemaal eens met wat jij zegt.
    Het is niet goed om alle mannen te veroordelen, je te wreken op mannen xc3″MDAT ze man zijn. Het is misselijk makend dat dit soort gedrag ook nog aangemoedigd wordt!

    Sowieso, sex zonder liefde bestaat voor mij niet. Knuffelen, liefhebben, voor elkaar zorgen, dat bestaat wel. Maar sex puur om je te wreken op een ander (of meerderen) die je in het verleden misbruikt hebben? Nee dat zou niet in mij opkomen. Maar goed, daarmee wil ik ook niet een ander veroordelen hoor.

    Goed dat je dit soort dingen post en deelt. Echt waar. Doorgaan daarmee lieve Mies!!!!

    Dikke knuffel voor jou!
    Iam

    Like

  9. Wauw! Wat is dit mooi!
    (En nog bedankt voor je reactie op mijn log : )

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

