Een angstig kind, dat geen bestemming vindt.

Stolen_2

Wat is het, dat ik steeds weer vind
in dit, zo bange, kleine kind?
Dat haarzelf had leren vrezen
omdat ’t te onvolmaakt zou wezen.

.

Hoe angstig wel, is het kind gemaakt
waarvan geeist werd, dat zij volmaakt
in deze wereld dienen zou
en overal van had berouw;
zonder dat zij zonden zag
in haar stil en blij gedrag.

.

Hoe onbeschermd en doodsbenauwd
heeft zij naar haarzelf geschouwd?
Heeft het getracht zich te verbergen;
“hoe”, vroeg zij, moet ik bestaan verwerven?
Als’k zo bang ben voor mezelf,
wat is het, dat ik dan bexc3xabrf?

.

Ik ben toch blij, en zo gelukkig!
waarom dan toch, en wat bedrukt zich
achter mijn, oh zo vrolijk, blij gelach,
ben ik bang voor alles wat niet mag?

.

Het is zxc3xb3 bang om op te vallen,
en dat het anderen niet zal bevallen;
wat zich te midden van hen bevindt,
dit lieve kleine zachte kind.

.

Dochtersions

Categorieën: Mijn gedichten | 4 reacties

Berichtnavigatie

4 gedachten over “Een angstig kind, dat geen bestemming vindt.

  1. karin

    geweldige foto
    echt super wat een feest.
    leuk om jullie nu eens te zien.
    en leuk al die gouwe ouwe heel mooi
    liefs karin

    Like

  2. Hé Mies, dat was toch een maandje geleden op mijn verjaardag?!
    Hahaha 😀

    Keileuk ouwe foto’s, ik krijg er geen genoeg van!!!

    Dikke knuffel
    Ikke

    Like

  3. Georgina

    Hoi Mies

    Ben ffe kijkje komen nemen ben nog lang niet klaar begrijp je wel!!

    Maar ziet er heel goed uit en mooie gedichten ook!!

    Je kan heel trots op je zelf zijn

    Lieve groet

    Like

  4. karin

    een kind met vele vragen.
    een kind dat alle ellende maar moest dragen.

    nu de blijheid en vreugde ontdekken met een lach.
    ja nu weten dat het eindelijk goed is het mag.

    wat jij deed was nooit verkeerd.
    zij hebben jou dit aangedaan geleerd.

    gelukkig weet je het is fout wat zij hebben gedaan.
    en probeer je nu met een lach door je dapper strijdende leven te gaan.

    ik vind je nog steeds heel moedig en dapper

    heel veel liefs Karin

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

