Herfst in het zuiden van het land.

13 Oktober 2008

Dit was de 1e foto die we gisteren (13 Okt.) hebben genomen tijdens onze wandeling op de Brunssummerheide.

Wat kleurenpracht en paddestoelen betreft, was het er echt spectakulair.

Misschien kwam het op mij nxc3xb2g wel mooier over, omdat ik eruit had durven breken en die ptss zodoende beter naar de achtergrond kon drukken. Wel was ik met mijn gedachten vaak bij een vriendin, waarvan ik wist dat ze een dagje ziekenhuis moest doorstaan.

We hebben iets van 80 foto’s genomen; de ene nog mooier dan de andere.

Maar hier dus een impressie: (klik op de foto’s voor een groter formaat)

Brunhei

We zagen 3 groene spechten na elkaar, naar de rechtse bosjes toevliegen. Helaas zijn ze hier (op deze foto) al niet meer te bekennen; ze hadden zich alweer verstopt. Even later zagen we ze toch weer vliegen ;-).

““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““

Zoals je hieronder op de foto ziet, moesten we af en toe wel "de acrobaat uithangen"; daar moest ik ontzettend om lachen, omdat mijn lijf sws van binnen al onderhevig is aan dat stuiterbaleffect (van die ptss).

Modderpad

We kwamen onderweg erg veel eetbare paddestoelen tegen.

Het is verboden om die af te plukken, daarom hebben we ze afgesneden, hihi.

Bij gebrek aan een mesje heb ik mijn "flexible friend" (een oude creditcard) gebruikt.

De meeste hebben we laten staan, hoor!

’s Avonds hebben we een mix gegeten van de volgende soorten:

Valse hanekam, Honingzwam, Eekhoorntjesbrood, Berkenboleet, en de Gele ringboleet. Ik had er een soort ragout van gemaakt, echt xc3xa8rrug lekker!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Inktzwam

Dit is de Inktzwam. Dat kan je wel zien, hxc3xa8? De inkt druipt er vanaf.Dat grootste exemplaar lijkt wel te "watertanden" (die staat echt te zwammen, haha!)

In een jong stadium kan je deze soort ook eten. Doch daar die meestal op "hondenmest" groeien, nemen wij ze niet.

We blijven kieskeurig, hoor. Voor ons, "geen hond(en……) in de pot"!

Nu heb ikzelf genoeg gezwamd.

Tot een volgende ronde maar weer.

Met de hartelijke groeten van Mies (en van haar flexible friend).

Categorieën: Fotos | 9 reacties

Berichtnavigatie

9 gedachten over “Herfst in het zuiden van het land.

  1. karin

    Lieve mies

    o zo herkenbaar ja verwarrend allemaal he?
    ik voel zo duidelijk die verwarring en pijn in wat je schrijft
    en in wat je hebt mee moeten maken.
    ik heb je bericht gelezen en wilde je graag deze reaktie geven.

    denk maar aan jezelf nu wat jij nodig hebt en nodig bent.
    een ding wil ik nogmaals zeggen gezien al je vraagtekens.

    omdat ik het zo herken JE BENT HET WAARD WAS HET WAARD ALTIJD GEWEEST ZIJ HADDEN DIT NOOIT MOGEN DOEN!!

    ik wens je heel veel sterkte en een lieve groet en voor de kou
    in je een hele warme knuffel.

    zul je goed aan jezelf denken mijn reaktie is een reaktie die
    ik vrijblijvend heb gezet omdat ik met je meeleef in je proces.
    je hoeft niet te antwoorden hoor lieve mies.

    liefs van mij Karin

    Like

  2. Dag allerliefste Floepie-Mies van mij,

    wanneer houdt het ooit op voor je? Wanneer word je uit het lijden verlost? Wanneer kan je eindelijk gelukkig zijn en geen pijn meer voelen? Het duurt maar voort en voort zonder dat er een eind aan komt. Waarom moet je nu weer door die hel, wanneer mag je er uit..? Jouw lijden doet mij zoveel verdriet, je hebt dit zeker nooit verdiend, je bent juist zo’n prachtig en lief mens! Wat een onmensen die jou dit allemaal hebben aangedaan, je leven hebben verwoest. Kon ik maar met ze afrekenen voor je. Kon ik maar toveren…dan wist ik het wel. Dan toverde ik jou zonder pijn en heel gelukkig. Geen flashbacks en triggers meer, geen pijn-aanvallen en nachtmerries meer. En oh ja die &^%$*%^&^*&** herriemakers naast je zou ik ook deleten!!!
    Miesje-lief, kon ik maar iets voor je doen…ik gun je zo een pijnloos, gelukkig leven…

    Knuf
    Iam

    Like

  3. karin

    Ha ha ha

    wel lachen hoor die flexibele vriend.
    mooie foto’s en het klinkt verrukkelijk.
    mmmmmmmmm.

    en nog gezond ook ik houd ook heel erg van paddestoelen en ragout.
    en ja als plukken niet mag nergens staat dat snijden niet mag hi hi

    fijn zo’n heerlijke winter wandeling he?
    en zo prachtig al die kleuren.

    echt heel mooie foto’s

    Groeten en liefs karin

    Like

  4. karin

    sorry herfst hoe kom ik nou weer bij winter
    echt dat duffe hoofd van me hihi
    liefs Karin

    Like

  5. dochtersions

    Ha die Karin,

    Er is niets mis met dat hoofd van jou, hoor 😉
    De chocolade letters zijn al bijna uitverkocht.
    En de kerstversiering ligt al in de winkels.

    Dan heb je nog die klimaatsveranderingen;
    nog ff en Sinterklaas komt voortaan in Oktober.
    Daar snap je toch geen (kerst)bal meer van!?

    Haha,
    Hou je taai, taai
    van Mies.

    Like

  6. Gea

    Hoi lieve Mies,

    Herkenning……dat is het eerste wat er in mijn hoofd opkomt als ik dit zo lees. SCHULD, alles waar het om draaide in je leven. Als er maar lang genoeg tegen je geegd wordt dat jij de schuldige bent dan ga je dat geloven, vooral als je nog een kind bent. Je weet dat het woord SCHULD ook bij mij altijd veel herbelevingen oproept.

    Maar wat had je kunnen doen? NIETS dus!! Je was hun kind en probeerde ondanks alles wat ze je hebben aangedaan steeds maar weer je best te doen om lief gevonden te worden. Zonder resultaat.

    Toch heb jij een hele goede keus gemaakt. Bij jou stopt de keten van mishandeling etc. Jij bent nu degene die zo krachtig is om het te doen stoppen. Daar is enorm veel kracht voor nodig.

    Ze hebben je het gevoel gegeven dat je waardeloos was, je niets zou kunnen. Kortom alle negativiteit over je uitgestort. Toch was je sterk genoeg om te overleven. Nu zit je midden in het verwerkingsproces, een hele moeilijke periode maar ik weet zeker dat je hier uit komt. Je hebt bewezen dat je enorm veel kracht hebt want anders had je alles wat je me hebt moeten maken niet overleefd. Nu heb je diezelfde kracht nodig om uit het diepe dal te komen.

    Ik weet zeker dat je dat gaat lukken. Ik heb net gekeken naar jou foto’s en schilderwerken. Ze zijn echt prachtig. Op de foto’s zie ik een klein stukje van Mies die ontzettend sterk is en die dit gevecht gaat winnen!! Daar ben ik van overtuigd.

    Verstandelijk beredeneerd weet jij ook dat je niet schuldig bent, maar helaas liggen gevoel en verstand bij ons mijlenver bij elkaar vandaan. Je bent het meer dan waard om te vechten voor nog een heleboel goede jaren samen met Karel. Je mag genieten van alles om je heen ook al voelt dat nu nog niet zo.

    Je hebt nu mensen om je heen die je waarderen zoals je bent. Probeer daar een klein beetje van te genieten (hoor wie het zegt, haha). Ze hebben bijna alles van je afgepakt vroeger, maar een heel klein stukje hebben ze nooit kunnen afpakken, nl de echte Mies. Dat kleine stukje in je hoofd waardoor je de kracht had om het allemaal te kunnen overleven.

    Lieve Mies, je bent het waard om door te blijven vechten. Ook al lijkt de weg erg lang.

    liefs Gea xxx

    Like

  7. Hai Floepie van me,

    wat een heerlijke log heb je gemaakt! Pure nostalgie voor mij, de Brunsummerheide…ik kwam er voor het eerst toen ik nog geen 3 weken oud was…

    Wat een mooie en spontane foto van jou en wat goed dat jullie zoveel zwammen en paddestoelen kennen en er zo lekker van gegeten hebben!

    *rode Beek*
    *de Zeven Heuvelen*
    *de Schapenkooi*

    – Sleexc3xabn op de hei
    – Met een excursie van de lagere school zelf kaas maken op de kinderboerderij
    – Spelen met onze hond
    – Overal lagen altijd ‘dropjes’ maar ik mocht ze nooit pakken van mijn moeder…

    *zucht*

    Dikke knuffel, je hebt me laten genieten!!!

    Liefs
    Iam

    Like

  8. “Het is verboden om die af te plukken, daarom hebben we ze afgesneden, hihi.”

    Hahaha wat een mooie redenering, enorm herkenbaar.

    John

    Like

  9. Dank je John, ik schrok me in 1e instantie ‘rot’ :).
    Omdat ik dat zag staan van : “het is verboden om”…..
    Ik dacht dat het iemand van het beheer van Weblog was, die mij een waarschuwing gaf. Haha, gelukkig was jij het.

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

