De vicieuze cirkel van schuld en boete

deel 1:

Schuld1

deel 2:

Schuld2

deel 3:

Schuld3

Categorieën: Mijn gedichten | 5 reacties

Berichtnavigatie

5 gedachten over “De vicieuze cirkel van schuld en boete

  1. Lieverd wat ben je moedig, wat ben je sterk!!!

    Je omschrijft zo goed hoe je je voelt! Ik snap HEEL goed wat je bedoelt met die rol prikkeldraad…geestelijke pijn ís eenzaam. Gebroken benen zullen bij iedereen wel ongeveer hetzelfde voelen, net als migraine en buikgriep. Maar geestelijke pijn is niet in woorden uit te drukken. Niemand die écht compleet kan begrijpen, bevatten wat jij voelt, gebaseerd op al de nare dingen uit jouw leven. Dat maakt eenzaam. En daarbij uit alle geestelijke pijn zich bij jou ook nog eens op een heel afschuwelijke wijze lichamelijk. Zou het inderdaad zo zijn dat je eerst je geestelijke pijn weer moet beleven, verwerken, een plek geven voordat je lichamelijke pijnen minder worden of weggaan?

    Wel ben ik erg blij dat je al een uurtje langer in bed kon blijven en dat je maar liefst 3 uur hebt kunnen tuinieren. Ik hoop dat je hebt genoten!!!

    Volhouden lief Miesje…ik sta in gedachten aan jouw zijde.

    Dikke knuffel,
    Iam

    Like

  2. karin

    Lieve mies
    wat vreselijk naar voor je door die herbelevingen te moeten.
    ja die rol prikkeldraad zo herkenbaar niemand ziet aan de buitenkant,
    jou verdriet en pijn. maar is er wel degelijk en is erg vervelend.
    een ander die het niet begrijpt of niet wil begrijpen niet uitleggen
    niet doen. het is zo’n loze energie.
    kon ik maar een beetje van je pijn en verdriet wegnemen je pijn verlichten. ik herken het zo ook ik heb na de hypnose dagenlang deze pijn en herbelevingen. weet dus nu ook een beetje wat je doormaakt en dat gun je niemand.

    wel fijn te lezen dat je wat langer hebt kunnen liggen en 3 uur in de tuin hebt kunnen werken hopelijk is het een langzame stap naar vooruitgang voor jou oh lieve mies ik zou het je zo gunnen.

    heel veel sterkte en een heel warme knuffel

    en veel liefs van mij Karin
    ik denk aan je

    Like

  3. karin

    zo is het maar net,
    jij bent niet schuldig
    maar zij.

    Liefs Karin

    Like

  4. karin

    De cirkel
    de cirkel doorbreken is niet makkelijk.
    de cirkel doorbreken een heel gereken.

    dapper dat je er doorheen kunt komen.
    langzaam met kleine stapjes niet meer alleen maar dromen.

    de pijn verdriet zoveel tranen al weggeveegd.
    voor jou o hoop zo de vrijheid het is genoeg geweest.

    geleden vele jaren.
    nu weer die ellende ervaren.

    dapper strijd je toch door.
    steeds lees ik in je berichten een ik ga ervoor.

    de haven zal er altijd zijn
    zal je beschermen met al je verdriet en pijn.

    ik vind je heel dapper.

    liefs Karin

    Like

  5. dochtersions

    Lieve Karin,

    Dankjewel voor je mooie bericht.
    Wat je daar schrijft kan je ook invullen voor jezelf,
    snappie? :-)!
    Veel liefs van Mies.

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

