De schreeuw van binnen.

———————————

Mijn schreeuw
om hulp
nooit gehoord,
nooit gezien,
mijn duim
in mijn mond
nooit begrepen.

Mies1estappen001_2

Mijn brok
in mijn keel
blijven steken
nooit begrepen
nooit weg
durven slikken,
gewoon vergeten.

Mijn mond
nooit gekust,
nooit gestreeld
mijn gezicht
altijd vemomd
nooit geweten.

Mijn ogen
zo groot
was niet dood
die blik,
was op zoek
nooit gevonden.

5schooldet

Wie vind mij
het hulp’loze kind
verdwaald
in het rond
verstopt
altijd gebleven.

Ogen zo blij
toch,
vol verdriet
treur maar niet
nooit of te nimmer
altijd geweten
schoon geweten.

Miesca4

Zonder woorden
begrepen
heb je gevonden,
bent gebleven
altijd vrij
dicht bij mij.

Zo warm en knus
geef je die kus
die zoen
die streling
heel zacht
op je wang

heel teder,
wees maar
niet bang.

8of9mandol

Nooit meer bang
altijd blij
vrij,
voor altijd,
bij mij,
voor eeuwig
te samen
amen.

het kind van de Morgenster

Mies.

——————————–

p.s. @ Iam, Ja, dit ben ik 😉

Categorieën: Mijn gedichten | 12 reacties

Berichtnavigatie

12 gedachten over “De schreeuw van binnen.

  1. Lieve Mies!!!!

    Meis wat heb je HARD gewerkt!!!! Het klinkt misschien heel gek, maar ik ben TROTS op jou!!!! Je bent het gevecht aangegaan, je hebt gevóeld, bent niet gevlucht, stopte met redeneren. Je hebt ze weggestuurd en hebt van hogerhand kracht gekregen om ze weer weg te sturen!!! En laat God maar oordelen over hen als zij zich moeten verantwoorden bij Hem. Wauw ik ben helemaal overdonderd door je verslag. Het is heel duidelijk geschreven, ik kan het heel goed volgen.
    Je zult nu wel erg moe zijn na zo’n heftige sessie! Ik ben heel benieuwd of je nu beter slaapt (al is het maar een beetje beter). Maar misschien zou het ook wel te snel zijn. Heeft ze nog iets gezegd over wat je kunt verwachten nu je zo’n zware sessie gedaan hebt? (Misschien heeft ze gezegd dat klachten toe- of afnemen, of dat je veel moe zult zijn ofzo?)

    Heb je ‘zin’ in de tweede sessie? Denk je dat het je zou kunnen helpen? Nou ja de eerste winst heb je al binnen, helemaal geweldig!!! Je stuurt ze weg!!! Haha opzouten, niet bij mijn Miesje in de buurt komen!!! Grrrr!!!! Hartstikke mooi dat je daar nou wat controle over hebt, of in ieder geval het gevoel hebt leren kennen dat JIJ de beslissing neemt om ze weg te sturen. En dat je dat gelukt is!!!

    Wow ik ben helemaal ‘enthousiast’ en zóooo trots!!!

    Een hele dikke knuffel en ik hoop dat je heerlijk zult slapen. En dat je je sterker zult (gaan) voelen.
    Je kunt het!

    XXX
    Iam

    *ben zo trots!!!*

    Like

  2. Anja Maas

    Hoi Mies,

    Weet je wat me nou opvalt tijdens de EMDR sessies, is, dat aan het eind altijd de boosheid komt.
    Blijkbaar is dat het eindgevoel. Bijna dan.
    Ik hoop zo, dat het je geholpen heeft, althans voor dit “kleine” stukje.
    Er moet nog zoveel behandeld worden. Pfff
    Vanmiddag moet ik ook weer. Altijd zie ik er tegenop, maar als ik dan naar huis ga is het achteraf een opluchting.
    Zoals jij het beschrijft klopt het ook zo goed.
    Het echt herbeleven, het voelen zoals het toen was, is ergens een raar soort opluchting. Ik kon daar ook nooit bij. Altijd alleen maar met verstand. Ja, en dat werkt niet. Ik was ook altijd aan het analyseren.
    Maar ja, daar heb je niets aan. Dat blijkt achteraf dus ook.

    Liefs
    Anja

    Like

  3. Hallo Mies,

    Alles heb ik weer gelezen. En het is diep in me doorgedrongen.
    Heb echter geen woorden, ook niet in een antwoord op je mail (je hebt mijn bericht gelezen op de web-log, dus hoop dat je dat een beetje snapt en vergeeft).
    Gelukkig vond Iam wel de woorden, ik sta daar achter. Houd je vast aan dit gevoel. Samen met God overwinnen. Dat recht heb je.

    Sorry voor mijn stilte enzo even, maarja….
    :-S

    Hou je taai.
    Ik ben minstens zo trots op je als degene die het meest trots op je is.

    Liefs,
    Kim*

    Like

  4. miriam

    Lieve Mies,

    Ik heb net je verslag gelezen. Wow , ik heb er even geen woorden voor.
    Ik leef met je mee en moet moeite doen om hier op mijn werk niet te huilen.
    Wat goed hoe je het aandurft en wat ben ik blij dat je therapeute je hiertoe de veiligheid geeft.
    Wat gebeurt er nu opeens veel. En over tien dagen alweer..

    Karel mocht er de hele tijd bijblijven?

    Van mij krijg je ook een 10+, maar dan positief bedoeld!

    Dochtersions trekt haar wapenuitusting aan.
    Jezus is met zwaard vooruit gegaan.
    De strijd is nog niet gestreden, maar de overwinning staat vast
    Dan valt de muur en met haar de last.

    Mies laat je oorlogsschreeuw maar horen
    Hij klinkt als muziek in Gods oren
    In een vreugde schreeuw zal hij overgaan,
    Met dankzegging wat God voor jou heeft gedaan.

    In gedachte strijd ik ook met je mee Mies!!

    Goed werk dochter Sions!

    Like

  5. @ Miriam:
    Wat een mooi en toepasselijk gedicht heb je geschreven voor Mies!!!!
    Ben er even stil van.

    XXX

    Like

  6. karin

    Lieve mies
    wat een belevenis he?
    er volkomen doorheen gaan en eigenlijk denken het afzwakken.
    o zo herkenbaar.

    ik doe dat ook.

    ik vind je heel dapper dat je zo voor jezelf op kunt staan en zo kunt zeggen ze hebben het recht niet. nee dat hebben en hadden ze ook niet.

    en zo doorstaan zonder de veilige haven op te zoeken
    good go mies echt
    heel knap van je.

    lees het vandaag gisteren lukte niet maar ja wat een kracht wat een energie.

    super
    en dat bij je eerste emdr therapie heel heel heel erg knap.

    veel sterkte en heel veel liefs van mij Karin

    Like

  7. Xham (Sem)

    Hoi,

    Ik ben erg trots op je, valt niet mee zo’n 1e keer lijkt mij.
    Ook knap van je dat je het hier kunt delen.

    Heel veel sterkte voor de volgende sessie.

    Xham (Sem)

    Like

  8. Ontzettend mooi Mies. Ben jij het meisje op de foto’s?

    XXX
    Iam

    Like

  9. karin

    mooie bewoordingen
    het zegt alles
    heel moedig en dapper.

    liefs Karin

    Like

  10. karin

    Schreeuw maar toe maar.

    schreeuw maar toe maar laat het er maar uit.
    het heeft al te lang je leven beheerst je ik verbruid.

    laat die schreeuw maar horen ik mag er zijn.
    ja ook ik met al mijn verdriet en pijn.

    waardevol ben jij met al je dapperheid je kracht je doorzettingsvermogen.

    dit tonen heb je nooit gemogen
    nu is de tijd daar mag je, je laten zien toe maar doe maar.

    de vrijheid dat ozo mooie gebaar.

    Like

  11. karin

    Schreeuw

    Schreeuw zo hard je maar wilt.
    schreeuw maar niet in verdriet gestild.

    laat maar horen om je heen.
    je voelde je al te vaak zo alleen.

    geen respect geen liefde warmte erkenning.
    zoals je het zelf zegt alleen die vreselijk verkeerde verwenning.

    nu mag je voelen wie je bent een warm en waardevol mens.

    lieve mies ik vind je vol waarde blijf aub je ik zoals je bent

    laat een ander die je zo heeft gemaakt maar praten.
    je vecht zo dapper om het achter je te laten.

    van vandaag op morgen is dat niet daar.
    nee de weg nog heel lang nog niet klaar.

    vertrouwen en geborgenheid mag je daarin onvangen en beleven.
    gelukkig is je dat meegegeven.

    lieve mies ik denk aan je en zal er voor je zijn
    met al je vragen verdriet en pijn ik denk aan je
    veel liefs van mij Karin

    Like

  12. miriam

    Lieve Mies,

    Ik ben weer terug van mijn werkvakantie en heb ondanks de drukte met je meegeleefd.
    Vaak gezongen:Oh daughter of Sion rejoice greatly, Shout oh daughter of Jerusalem! ….
    Ookal voelt het nu niet zo;
    Toch hebben we redenen om ons te verheugen.
    Ik houd van je en herken mezelf ook steeds meer in jou.
    Wat een mooie foto’s van een hele lieve en mooie Mies!
    Jij draagt iets heel kostbaars van God in jou waar anderen stikjaloers op zijn.

    Kusjes,
    Miriam

    Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

