Hell of a night ! (trigger)

Vampiers Vannacht was de hel aan pijn niet te stoppen, met geen enkele pil. Een bittere pil, te moeten beseffen dat die duivel in mijn kop zich nog meer liet gelden, zich nog meer op me wrook, uitkuurde in mijn gezicht en op mijn hoofd.

Pure marteling.

De martelingen van vroeger, weer die herbeleving over me heen. De wanhoop, de bijna paniek, en dan "het niet meer houden" als mijn man naar beneden komt.

Want dan is er een mens, een referentiekader, waardoor het contrast van de absurditeit aan pijn, waar ik dan al zo lang aan onderhevig ben moeten zijn, me nog dieper kan treffen. Echt, ik kan dan geen mensen om me heen verdragen. Ben b.w.v., als een kat die op sterven ligt.

Maar gelukkig, mijn man wist me wel terug te halen. Hij gaf mij het inzicht en besef, dat het de nxc3xb2g ergere (her)belevingen zijn, waar ik vroeger dus echt aan onderhevig moet zijn geweest, zonder het toen te beseffen, het toen ook niet aan had gekund.

En ik voel, hij heeft gelijk. Altijd nadat ik mij weer zo op heb kunnen peppen, weer nieuwe moed verzameld heb, dan volgt er weer "een nieuwe ronde" van aanvallen; is daar weer die: "aan geleden", verleden tijd.

Bah! en ik kxc3 n wel huilen, echt heel erg die tranen laten gaan van wanhoop en pijn. Maar dan vermeerder ik die gruwelpijn in mijn gezicht en ogen.

Zo zeer, zo meer, zo afschuwelijk blijft het de hele dag, dan zitten stoken en trekken, trekt het onder mijn huid a.h.w. alles uit elkaar.

Darklight_2 Sorry, dit is ff een trigger, doch helaas wel waar.
Niet raar, want vele heb ik al zo vaak beleefd.

Och, ik was/ben veel te beleefd,
veel te lief en te zacht,
daardoor altijd (geestelijk)verkracht,
als een dier, nog erger dxc3 n
mishandeld.

Vraag me af hoe dat kan:
voor hen alles "in kannen en kruiken"
en mij daarvoor altijd te moeten laten misbruiken!

Heb ik zxc3xb3 hard gevochten de afgelopen dagen,
wat is het resultaat:
herbelevingen nog erger, en dieper hun kwaad!

Maar ik houd juist daardoor de moed
eens komt het goed
als ik alles in heb gezien
word ik bevrijd
ik ben bereid
al het leed te beseffen
: al het oud zeer
alles wat ingezien was
dat keert NIET WEER!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 5 reacties

Berichtnavigatie

5 gedachten over “Hell of a night ! (trigger)

  1. miriam

    Lieve Karel en Mies,

    Ik ben in een christelijk boek begonnen over “zegen en vloek”
    Over de realiteit van natuurlijk zegeningen maar ook vloeken die door generaties worden doorgegeven.
    Door haar ouders is Mies daadwerkelijk vervloekt. Maar die vloek kan verbroken worden.

    Here God, verlos Mies van de vloek van haar familie. In Jezus naam!
    Amen

    Ik heb het boek nog lang niet uit, maar tot nu toe is t erg interressant.

    Liefs,
    Miriam

    Like

  2. Dag Mies,

    Eindelijk is Kim* ook weer bijgelezen.
    Wat een pijn en verdriet, he? Verschrikkelijk. En dat mag je voor jezelf ook gerust erkennen: je hebt pijn, psychisch en lichamelijk. En het is je aangedaan. Het is geen straf of schuld, nee, het zijn verdorven mensen die je dit hebben aangedaan. Het is de duivel die je vernedert, alsof je niet meer zou mogen bestaan. Maar dxc3¡t is niet zo. Je hebt waarde. En veel ook. Niemand is voor niets op deze wereld neergezet. En jij ook niet.
    Je mag zijn zoals je bent, met je pijn en je worstelingen.

    Eens zul je daarbovenuit groeien en gaan bloeien
    tot Gods eer een heerlijkheid.
    Zoals je dat nu al ten toon spreid.
    Waarmee je nooit iemand zult vermoeien.

    Zul je het onthouden?
    Hou je taai en zet door, hoor!

    Alle liefs van Kim*

    Like

  3. Lieve lieverd,

    wat ben je ontzettend, vreselijk, afschuwelijk veel te kort gekomen in je leven. Waardoor je zelf niet kunt zien dat je een mooi en goed mens bent. Misschien wel véél te goed. Voor anderen. Maar niet voor jezelf. Nu is het echt de hoogste tijd om trots te zijn op jezelf, om wie je bent. Je mag er zijn, je hoort erbij!

    Ik vind jou:
    – zeer attent
    – lief
    – vrolijk
    – humoristisch
    – begripvol
    – een knokker
    – een heel goede fotografe
    – een heel goede schilderes
    – kortom, een heel mooi mens!

    Ongetwijfeld komen er nog meer dingen in mij op voor bij dit lijstje als ik dit bericht verstuur haha! En echt Floepie, het gaat allemaal om JOU. Over JOU.

    Heeeeel veel liefs
    Iam

    Like

  4. Ach lief vrouwke toch! Wat een vreselijke pijnen en verdriet… Waarom moet jij dit toch steeds weer doorstaan? Ik snap het niet. Ik gun je zo graag een leven zonder pijn en verdriet.

    Lieve Mies ik geef je een heel dikke (voorzichtige) virtuele knuffel en ik hoop dat je het ergste achter de rug hebt en dat het eindelijk eens de goede kant op mag gaan met jou..

    Liefs
    Iam

    Like

  5. Pingback: Die Beurkundung ubrig die letzte Zahlung dieser Grundsteuer muss dem Notar beim Kaufvertragsabschluss vorgelegt werden.

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

